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Cyclosporine in Acute Myocardial Infarction Complicated by Cardiogenic Shock (CLOTILDE)

15. März 2016 aktualisiert von: Hospices Civils de Lyon
The size of the acute myocardial infarction (AMI) is related to ischemia and injury induced by tissue reperfusion. These reperfusion's injuries can be reduced by injection of cyclosporin A (CsA) at the time of reperfusion. This post-conditioning reduces the final infarct size 20 to 40%. This has been demonstrated in STEMI patients non-complicated by cardiogenic shock. Early revascularization in the AMI complicated by cardiogenic shock improves short-term and long term survival by reducing the size of the myocardial infarction. The hypothesis of this study is that the administration of Cyclosporin A to these patients, in addition to mechanical reperfusion, is likely to reduce the severity of the multi-organ failure associated with the cardiogenic shock and improve clinical outcome.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Aix-en-Provence, Frankreich, 13616
        • CH Pays d'Aix
      • Bayonne, Frankreich, 64100
        • Clinique de La Fourcade
      • Bron, Frankreich, 69677
        • CHU Hopital Cardiologique Louis Pradel
      • Clermont-ferrand, Frankreich, 63003
        • Hôpital Gabriel Montpied
      • Dijon, Frankreich, 21034
        • CHU Hopital du Bocage
      • Grenoble, Frankreich, 38043
        • Chu Hopital A Michallon
      • Lyon, Frankreich
        • Hopital St Luc St Joseph
      • Montpellier, Frankreich, 34295
        • CHU Arnaud de Villeneuve
      • Nantes, Frankreich, 44093
        • Hôpital Guillaume et René Laënnec
      • Nimes, Frankreich, 30029
        • CHU de Nîmes
      • PAU, Frankreich, 64011
        • Centre Hospitalier de Pau
      • Paris, Frankreich, 75018
        • APHP Hôpital Bichat
      • Pessac, Frankreich, 33604
        • CHU de Bordeaux
      • Rouen, Frankreich, 76031
        • Hôpital Charles Nicolle
      • Strasbourg, Frankreich, 67091
        • Nouvel Hôpital Civil
      • Toulouse, Frankreich, 31403
        • CHU de Rangueil
      • Tours, Frankreich, 37044
        • CHRU de Tours
      • Vandoeuvre Les Nancy, Frankreich, 54511
        • CHU de Nancy Brabois

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients ( male or female), aged over 18, without any legal protection measure
  • Having a health coverage
  • Presenting within 12 hours of the onset of chest pain, with a ST segment elevation or non ST elevation and for whom the clinical decision was made to treat with percutaneous coronary intervention (PCI) primary or rescue
  • Occlusion of culprit coronary artery (TIMI flow grade = 0 or 1) at the time of admission in the catheterism laboratory
  • Patient presenting a cardiogenic shock defined by a SBP<90mmhg for a period over 30 minutes and do not answering to a test of vascular charge associated with signs peripheral hypoperfusion (cold extremities, cyanosis, oliguria with urine output <50 ml/h or alteration of higher mental functions).
  • Clear information is delivered to the patient or a legal representative if present and preliminary oral consent obtained, followed by obtaining written consent signed as soon as possible, in accordance with ICH.

NB: Patients undergoing either primary PCI or rescue PCI are eligible for the study.

Patients with previous AMI, PCI or coronary artery bypass surgery (CABG) are eligible for the study.

Exclusion Criteria:

  • TIMI flow grade >1
  • Patients in cardiac arrest
  • Patients with mechanical complication of myocardial infarction at admission (septal, broken pillar cracking or myocardial rupture, tamponade).
  • Patients with other causes of hemodynamic shock: hemorrhagic, septic or anaphylactic.
  • Patients with known hypersensitivity to cyclosporine, hypersensitivity to egg, peanut or Soya-bean proteins
  • Renal insufficiency (either known creatinine clearance < 30 ml/min/1.73m² or current medical care for severe renal insufficiency)
  • Patients treated with any compound containing Hypericum perforatum (St. John's Wort) or Stiripentol or Aliskiren or Bosentan or Rosuvastatine
  • Female patients currently pregnant or women of childbearing age who were not using contraception (oral diagnosis).
  • Patients with any disorder associated with immunological dysfunction more recently than 6 months prior to presentation, cancer, lymphoma, known positive serology for HIV, or hepatitis
  • Participation to another clinical trial

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Vervierfachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: CsA Group

The investigational medicinal product is cyclosporine A (CicloMulsion®, Neurovive).

Cyclosporine A is an immunosuppressive treatment usually used in the prevention of acute rejection after organ transplant, including cardiac transplantation. Usual dosages in organ transplantation are about 2.5 mg / kg per day in 2 doses.

CicloMulsion® is ready-to-use lipid emulsions, i.e. do not need any step of preparation or dilution.

Production blinded labelling, packaging and delivering the study drugs in every participating centre of the trial will be performed by a company following European Union's Good Manufacturing Practice.

CicloMulsion® 5mg/ml is provided in colourless glass bottles sealed with a rubber stopper, containing a nominal fill volume of 50 ml.

The study treatment will be directly taken into the vial and injected via a catheter positioned within an antecubital vein. The injection will be performed slowly over 2 to 3 minutes.

Placebo-Komparator: Placebo-Gruppe

The matching placebo of CicloMulsion® (Neurovive) is composed with refined Soya-bean oil, medium-chain triglycerides, egg lecithin, water-free glycerol, sodium oleate, sodium hydroxide, water injection. The qualitative composition of CicloMulsion® and its placebo only differ in the presence or absence of Cyclosporine A, so the final emulsions will be visually indistinguishable.

The placebo use here is ready-to-use lipid emulsions, i.e. do not need any step of preparation or dilution.

The placebo is provided in colourless glass bottles sealed with a rubber stopper, containing a nominal fill volume of 50 ml.

The study treatment will be directly taken into the vial and injected via a catheter positioned within an antecubital vein. The injection will be performed slowly over 2 to 3 minutes.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
multiorgan failure evaluated by the SOFA score
Zeitfenster: At 24 hours after admission
The SOFA clinico-biological score takes into account the respiratory status, cardiac, hepatic, renal, neurological and the biological parameters of coagulation of the patient. This score is spread from 0 to 24 points.
At 24 hours after admission

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
multiorgan failure by SOFA score
Zeitfenster: At 48 hours after admission
The SOFA clinico-biological score takes into account the respiratory status, cardiac, hepatic, renal,neurological and the biological parameters of coagulation of the patient. This score is spread from 0 to 24 points.
At 48 hours after admission
multiorgan failure by SAPSII scores
Zeitfenster: At 24 hours and at 48 hours
The SAPSII score takes into account the hemodynamic, clinical, biological status of the patient. The parameters are : history of patient (type of admission, chronic disease, age), clinical parameters as systolic pressure measurement, heart rate, temperature, urine output of 24 hours and biological parameters as measurement of blood count white, serum total bilirubin, serum urea, serum sodium, serum potassium and bicarbonate level serum. pressure measurement arterial oxygen in arterial blood gases. This score is spread from 0 to 163 points.
At 24 hours and at 48 hours
Cardiac output (CO)
Zeitfenster: At 24 hours after inclusion
The hemodynamic changes will be estimated by measuring the cardiac output (CO) obtained by echocardiography.
At 24 hours after inclusion
Reduction of infarct size
Zeitfenster: during the first 72 hours after admission
evaluation of the under curve area of serum creatinin kinase (CK) measured during the 72 first hours after admission (12 blood sampling).
during the first 72 hours after admission
Reduction of cardiovascular morbidity and mortality
Zeitfenster: at 1 month
The incidence that occurred in one month (D30) of the following clinical criteria will be collected: death, ventricular fibrillation or ventricular tachycardia requiring electrical cardioversion, placed under mechanical cardiac support (other than against drive-by intra-aortic balloon) , reinfarction, hospitalization for heart failure.
at 1 month
Reduction of Left ventricular remodeling
Zeitfenster: at 1 month
Left ventricular remodeling will be assessed at 1 month among surviving patients by measurement of left ventricular end-diastolic volume by transthoracic echocardiography
at 1 month

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Eric Bonnefoy-Cudraz, MD, PhD, CHU-Hôpital Cardiologique Louis Pradel BRON

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. September 2015

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Oktober 2015

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Oktober 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. Juli 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

15. Juli 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

17. Juli 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

16. März 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

15. März 2016

Zuletzt verifiziert

1. März 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Single bolus of cyclosporine A (CicloMulsion®, Neurovive)

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