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- Klinische Studie NCT01979029
Study of the Preservation of the Left Colic Artery on Rectum Cancer Surgery (POTLCAORCS)
28. April 2016 aktualisiert von: Jian Suo
Affection on Anastomotic Blood Flow and the Lymph Nodes Dissection Between Division at the Root of the Inferior Mesenteric Artery and Preserving the Left Colic Artery in Rectum Cancer Surgery
To evaluate the influence to the blood supply of the anastomosis and the harvest of the No. 253 lymph nodes in different surgical methods--- preserving the left colic artery (LCA) and resect the No. 253 lymph node specifically in the radical resection of rectal carcinoma or dividing at the root of the inferior mesenteric artery (IMA) in the radical resection of rectal carcinoma.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Methods: The patients who got rectal carcinoma are divided into two groups.
Both groups will receive the radical resection of rectal carcinoma.
We preserve the left colic artery and resect the No. 253 lymph node specifically in Group A and divide at the root of the inferior mesenteric artery in Group B, We insert a trocar into the arterial arcade at the proximal site of the anastomosis and measure the blood pressure of the arterial arcade in the operation, which can reflect the blood supply of the anastomosis.
Besides, We will measure the length of the colon from the anastomosis to the level of the root of the IMA.
Expecting Results:The blood pressure of the arterial arcade in Group A will be higher than that in Group B. And the patients in Group A will have less chance to get anastomotic fistula.
Expecting Conclusions: Preserving the LCA and resecting the No. 253 lymph node specifically in the radical resection of rectal carcinoma can improve the blood supply of the anastomosis and decrease the incidence of anastomotic fistula, and won't affect the harvest of the No. 253 lymph node.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
57
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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Jilin
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Changchun, Jilin, China, 130021
- First Hospital of Jilin University
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 85 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients coming to FirstJilinU diagnosed rectum cancer by endoscopy and pathology.
- The rectum cancer is the first malignant neoplasm the patient has got.
- The cancer is solitary, and is 3cm to 20cm to the anus.
- The surgical method is limited to Dixon.
Exclusion Criteria:
- Being in the acute phase of inflammation before operation and emergency surgery.
- Patients receiving steroid medication or preoperative radiotherapy。
- Discovering macrometastasis before or in the operation.
- The rectum cancer that can't be radical resected.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
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Experimental: preserving the left colic artery
We preserve the left colic artery and resect the No. 253 lymph node during the rectal surgery.
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The root of the inferior mesenteric artery(IMA) was carefully dissected and the artery wall was exposed all the way to the bifurcation of the left colic artery(LCA) and the superior rectal artery (SRA), exposing the LCA from its root until the inferior mesenteric vein (IMV) was recognized.
Subsequently, dissection was continued along the IMV up to the level of the root of the IMA.
Then the sigmoid mesentery was transected from the root of the IMA to the IMV, and the IMV and the root of the SRA were ligated.
Finally, the adipose tissue with the lymph nodes in the area surrounded by the IMA, IMV, and LCA was dissected, with preservation of the LCA .
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Experimental: not preserving the left colic artery
We preserve the high ligation of the inferior mesenteric artery during the rectal surgery.
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The root of the IMA was exposed and the fatty tissue around the root of the IMA was swept in order to maximize the lymph node retrieval rate.
Subsequently, the IMA was ligated 1 cm from the aorta to avoid damaging the nerves.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
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The Blood Pressure of the Arterial Arcade
Zeitfenster: after ligating the inferior mesentric artery or superior rectal artery
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after ligating the inferior mesentric artery or superior rectal artery
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
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Distal Colon Length
Zeitfenster: after digestive tract reconstruction
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after digestive tract reconstruction
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Andere Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
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Systemic Blood Pressure
Zeitfenster: after ligating the inferior mesentric artery and measuring the blood pressure of the marginal artery of distal colon
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after ligating the inferior mesentric artery and measuring the blood pressure of the marginal artery of distal colon
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Studienstuhl: Jian Suo, Dr., Department of Gastrointestinal Surgery, First Hospital of Jilin University, Changchun, China.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Februar 2013
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. September 2014
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Oktober 2014
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
25. Oktober 2013
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
7. November 2013
Zuerst gepostet (Schätzen)
8. November 2013
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
6. Juni 2016
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
28. April 2016
Zuletzt verifiziert
1. April 2016
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- Left Colic Artery
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
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NEIN
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