- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02007863
Umbilical Cord Blood (UCB) Transplantation in Pediatric Patients With High Risk Leukemia and Myelodysplasia
20. November 2015 aktualisiert von: Martin Andreansky, University of Miami
Treatment Protocol: Umbilical Cord Blood (UCB) Transplantation in Pediatric Patients With High Risk Leukemia and Myelodysplasia Using Conditioning Regimen Without Radiation
Unrelated Cord Blood (UCB) transplant in children is a viable stem cell transplant modality for patients with leukemia and myelodysplasia.
UCB is now considered "Standard Of Care" in cases where a suitable living bone marrow donor is not available.
The survival of UCB is similar to Matched Unrelated Marrow Transplant.
This study is considered "Research" since UCB is not a licensed product and requires investigational new drug (IND).
THERE ARE NO SPECIFIC RESEARCH QUESTIONS IN THIS PROTOCOL.
This protocol merely provides UCB as a stem cell treatment modality to pediatric patients who may require it after a conditioning regimen that excludes Total Body Irradiation.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
The preparative regimen will consist of:
- Fludarabine: 25 mg/m2/day IV x 5 doses on Days -13, to -9
- Busulfan 1mg/kg IV every 6 hrs x 16 doses on Days -8 to -5
- Melphalan 45 mg/m2/day IV x 3 doses on days -4 to -2
- ATGAM 30mg/kg/day x 3 doses on Days -3 to -1
- Day 0 will be the day of the UCB Transplant
- The graft-versus-host-disease (GVHD) prophylaxis will be Cyclosporin A to maintain level 200-400 beginning on Day -3, through 200-400. Solumedrol at 1mg/kg/day on Day 1 until D+4, then solumedrol 2mg/kg/day until Day +19 or till absolute neutrophil count (ANC) reaches 500/mm2, then taper by 0.2 mg/kg/week.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
2
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Florida
-
Miami, Florida, Vereinigte Staaten, 33136
- University of Miami Sylvester Comprehensive Cancer Center
-
Miami, Florida, Vereinigte Staaten, 33136
- Jackson Memorial Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Nicht älter als 21 Jahre (Kind, Erwachsene)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients must be up to 21 years of age
Patients cannot receive total body irradiation (TBI) because of:
- Young age - < 2 years at diagnosis of leukemia resulting in an age < 4 years at transplantation (due to risk of severe growth retardation and brain damage).
- Inability to tolerate TBI because of prior radiation or organ toxicity.
- Refractory/multiply relapsed leukemia, for which a traditional TBI/cyclophosphamide regimen would unlikely lead to a successful outcome.
- Patients must have a partially human leukocyte antigen (HLA)-matched UCB unit. Unit must be HLA-matched minimally at 4 of 6 HLA-A and B (at intermediate resolution by molecular typing) and DRB1 (at high resolution by molecular typing) loci with the patient. The unit must deliver a pre-cryopreserved nucleated cell dose of at least 2.5 x 10^7 per kilogram.
Acute myelogenous leukemia (AML) at the following stages:
High risk first complete remission (CR1), defined as:
- Having preceding myelodysplasia (MDS)
- High risk cytogenetics (High-risk cytogenetics: del (5q) -5, -7, abn (3q), t (6;9) complex karyotype (>= 5 abnormalities)
- Requiring > 2 cycles chemotherapy to obtain CR;
- Second or greater CR.
- First relapse with < 25% blasts in bone marrow.
- Patients with therapy-related AML whose prior malignancy has been in remission for at least 12 months.
- Acute lymphocytic leukemia (ALL) at the following stages:
High risk first remission, defined as:
- Ph+ ALL; or,
- Myeloid/lymphoid leukemia (MLL) rearrangement with slow early response [defined as having M2 (5-25% blasts) or M3 (>25% blasts on bone marrow examination on Day 14 of induction therapy)]; or,
- Hypodiploidy (< 44 chromosomes or DNA index < 0.81); or,
- End of induction M3 bone marrow; or,
- End of induction M2 with M2-3 at Day 42.
High risk second remission, defined as:
- Bone marrow relapse < 36 months from induction; or,
- T-lineage relapse at any time; or,
- Very early isolated central nervous system (CNS) relapse (6 months from diagnosis); or,
- Slow reinduction (M2-3 at Day 28) after relapse at any time.
- Any third or subsequent CR.
- Biphenotypic or undifferentiated leukemia in any CR or if in 1st relapse must have < 25% blasts in bone marrow (BM).
- MDS at any stage.
- Chronic myelogenous leukemia (CML) in chronic or accelerated phase.
- All patients with evidence of CNS leukemia must be treated and be in CNS CR to be eligible for study.
- Patients ≥ 16 years old must have a Karnofsky score ≥ 70% and patients < 16 years old must have a Lansky score ≥ 70%.
- Signed informed consent.
Patients with adequate physical function as measured by:
- Cardiac: Left ventricular ejection fraction at rest must be > 40%, or shortening fraction > 26%
- Hepatic: Bilirubin ≤ 2.5 mg/dL; and alanine transaminase (ALT), aspartate transaminase (AST) and Alkaline Phosphatase ≤ 5 x upper limit of normal (ULN)
- Renal: Serum creatinine within normal range for age, or if serum creatinine outside normal range for age, then renal function (creatinine clearance or GFR) > 70 mL/min/1.73 m2.
- Pulmonary: Diffusing capacity of the lungs for carbon monoxide (DLCO), Forced expiratory volume in 1 second (FEV1), Forced vital capacity (FVC) (diffusion capacity) > 50% of predicted (corrected for hemoglobin); if unable to perform pulmonary function tests, then O2 saturation > 92% of room air.
Exclusion Criteria:
- Pregnant (B-positive HCG) or breastfeeding.
- Evidence of HIV infection or HIV positive serology.
- Current uncontrolled bacterial, viral or fungal infection (currently taking medication and progression of clinical symptoms).
- Autologous transplant < 6 months prior to enrollment.
- Prior autologous transplant for the disease for which the UCB transplant will be performed.
- Allogeneic hematopoietic stem cell transplant < 6 months prior to enrollment.
- Active malignancy other than the one for which the UCB transplant is being performed within 12 months of enrollment
- Active CNS leukemia.
- Requirement of supplemental oxygen.
- HLA-matched related donor able to donate.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Umbilical Cord Blood + Chemotherapy
Umbilical Cord Blood transfusion + Chemotherapy (Fludarabine + Busulfan + Melphalan)
|
Following the administration of the preparative therapy, all subjects will undergo UCB transplantation.
Umbilical Cord Blood Transfusion will occur on Day 0
Andere Namen:
Fludarabine 25 mg/m2/day will be administered over 30-60 minutes intravenous infusion on Days -13 through -9 for a total of 5 doses.
Fludarabine will not be dose adjusted for body weight.
Andere Namen:
Busulfan IV (Busulfex) will be administered IV every 6 hours on days -8 through -5 for a total of 16 doses.
Seizure prophylaxis prior to first dose of busulfan till Day -3 will be administered.
Andere Namen:
Melphalan 45 mg/m2/day will be administered over 60 minutes intravenous infusion on Days -4 through -2 for a total of 3 doses.
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Number of Successful Unrelated Cord Blood (UCB) Transplants
Zeitfenster: 2 Years
|
The number of patients who received successful UCB transplants as evidenced by absolute neutrophil recovery.
|
2 Years
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Martin Andreasky, MD, PhD, University of Miami
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. August 2008
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Juni 2014
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Juni 2014
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
3. Dezember 2013
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
6. Dezember 2013
Zuerst gepostet (Schätzen)
11. Dezember 2013
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
28. Dezember 2015
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
20. November 2015
Zuletzt verifiziert
1. November 2015
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Immunsystems
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Lymphoproliferative Erkrankungen
- Lymphatische Erkrankungen
- Immunproliferative Erkrankungen
- Erkrankungen des Knochenmarks
- Hämatologische Erkrankungen
- Krebsvorstufen
- Myelodysplastische Syndrome
- Leukämie
- Leukämie, Myeloid
- Leukämie, myeloisch, akut
- Präleukämie
- Vorläuferzelle lymphoblastische Leukämie-Lymphom
- Leukämie, lymphatisch
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Antineoplastische Mittel
- Immunsuppressive Mittel
- Immunologische Faktoren
- Antineoplastische Mittel, alkylierend
- Alkylierungsmittel
- Myeloablative Agonisten
- Melphalan
- Fludarabin
- Busulfan
Andere Studien-ID-Nummern
- 20080774
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur Leukämie
-
Nanfang Hospital of Southern Medical UniversityPeking University People's Hospital; Guangzhou First People's Hospital; Sun Yat-Sen... und andere MitarbeiterUnbekanntAllogene hämatopoetische Stammzelltransplantation | Bedingungen | Mixed-Lineage-Leukemia (MLL)-Rearranged Acute LeukemiaChina
-
Shenzhen Second People's HospitalRekrutierungLeukämie | Myeloisch | Chronisch | BCR-ABL (Breakpoint Cluster Region-Abelson Murine Leukemia) | PositivChina
Klinische Studien zur Umbilical Cord Blood Transfusion
-
Laser Beamer SkincareAbgeschlossenLasertherapie | ExosomenVereinigte Staaten
-
National Cancer Institute (NCI)RekrutierungB Akute lymphoblastische LeukämieVereinigte Staaten, Puerto Rico, Australien, Kanada