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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02112227
Patient-centered Care Transitions in Heart Failure: A Pragmatic Cluster Randomized Trial (PACT-HF)
3. April 2018 aktualisiert von: Harriette Van Spall, Population Health Research Institute
Patient-centered Care Transitions in Heart Failure: A Pragmatic Cluster
Heart failure (HF) is the most common cause of hospitalization in older adults.
The month after hospital discharge represents a vulnerable period, when patients are at increased risk of death and readmission to hospital.
Research has shown that certain discharge-planning services can reduce death and readmissions, but these have not been widely implemented.
In this study, we will group evidence-informed discharge-planning services into 'Patient-centered Care Transitions in HF' (PACT-HF), a model of care that will prepare patients for their transition from hospital to home.
Through PACT-HF, patients will benefit from a comprehensive assessment of their health care needs, learn to recognize and manage symptoms of HF, and receive the information and follow-up care needed to optimize their health.
We will introduce PACT-HF to 10 Ontario hospitals over a number of time periods using a stepped wedge cluster trial design.
We will compare the outcomes (hierarchically ordered) of patients in hospitals with PACT-HF to those in hospitals without PACT-HF.
We anticipate that patients hospitalized at the sites with PACT-HF will have fewer readmissions, emergency visits, and deaths after discharge; report a better quality of life; and feel more prepared for discharge.
We also anticipate that overall, PACT-HF will reduce health system costs.
Studienübersicht
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
3500
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Ontario
-
Hamilton, Ontario, Kanada, L8L 0A6
- Population Health Research Institute of McMaster University and Hamilton Health Sciences
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
16 Jahre und älter (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- In participating hospitals, all patients hospitalized with the most responsible diagnosis of Heart Failure
Exclusion Criteria:
- Patients who die during hospitalization or are transferred to another hospital
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Versorgungsforschung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Aktiver Komparator: Discharge planning services
Proven effective discharge-planning services will be grouped into 'patient-centered care transitions in heart failure' patients.
This will be known as the PACT-HF model.
|
PACT-HF Model includes the following 1) comprehensive patient assessment 2) self-care education 3) patient-centered discharge summary 4) early follow up with FP 5) referral of high-risk patients to regional multidisciplinary HF clinic and to nurse-led home care
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Kein Eingriff: Standard Care
Standard of care will be provided to HF patients at discharge.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Time to composite all-cause readmissions/emergency department (ED) visits/death at 3 months
Zeitfenster: Within 3 months of hospital discharge
|
Within 3 months of hospital discharge
|
|
Time to composite all-cause readmissions/emergency department (ED) visits/death at 30 days
Zeitfenster: Within 30 days of hospital discharge
|
Within 30 days of hospital discharge
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Preparedness for discharge
Zeitfenster: On admission, at 6 weeks and 6 months post discharge
|
Patient-centered outcome, as measured by a validated survey instrument
|
On admission, at 6 weeks and 6 months post discharge
|
|
Quality of life, as measured by the EQ5D5L scale
Zeitfenster: Administered on admission for HF and also 6 weeks and 6 months post discharge
|
Health-related quality of life, as measured by the validated EQ5D5L scale.
This will be administered on admission and within 6 weeks and 6 months of the patient's discharge.
|
Administered on admission for HF and also 6 weeks and 6 months post discharge
|
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Health Care Costs
Zeitfenster: 6 months post discharge
|
Total health care system costs per patient, using the viewpoint of the Ministry of Health.
This will be measured using administrative databases.
|
6 months post discharge
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Van Spall HGC, DeFilippis EM, Lee SF, Oz UE, Perez R, Healey JS, Allen LA, Voors AA, Ko DT, Thabane L, Connolly SJ. Sex-Specific Clinical Outcomes of the PACT-HF Randomized Trial. Circ Heart Fail. 2021 Nov;14(11):e008548. doi: 10.1161/CIRCHEARTFAILURE.121.008548. Epub 2021 Oct 29.
- Blumer V, Gayowsky A, Xie F, Greene SJ, Graham MM, Ezekowitz JA, Perez R, Ko DT, Thabane L, Zannad F, Van Spall HGC. Effect of patient-centered transitional care services on patient-reported outcomes in heart failure: sex-specific analysis of the PACT-HF randomized controlled trial. Eur J Heart Fail. 2021 Sep;23(9):1488-1498. doi: 10.1002/ejhf.2312. Epub 2021 Aug 16.
- Gevaert AB, Tibebu S, Mamas MA, Ravindra NG, Lee SF, Ahmad T, Ko DT, Januzzi JL Jr, Van Spall HGC. Clinical phenogroups are more effective than left ventricular ejection fraction categories in stratifying heart failure outcomes. ESC Heart Fail. 2021 Aug;8(4):2741-2754. doi: 10.1002/ehf2.13344. Epub 2021 May 2.
- Averbuch T, Lee SF, Mamas MA, Oz UE, Perez R, Connolly SJ, Ko DT, Van Spall HGC. Derivation and validation of a two-variable index to predict 30-day outcomes following heart failure hospitalization. ESC Heart Fail. 2021 Aug;8(4):2690-2697. doi: 10.1002/ehf2.13324. Epub 2021 May 1.
- Van Spall HG, Averbuch T, Lee SF, Oz UE, Mamas MA, Januzzi JL, Ko DT. The LENT index predicts 30 day outcomes following hospitalization for heart failure. ESC Heart Fail. 2021 Feb;8(1):518-526. doi: 10.1002/ehf2.13109. Epub 2020 Dec 2. Erratum In: ESC Heart Fail. 2021 Jun;8(3):2361.
- Van Spall HGC, Lee SF, Xie F, Oz UE, Perez R, Mitoff PR, Maingi M, Tjandrawidjaja MC, Heffernan M, Zia MI, Porepa L, Panju M, Thabane L, Graham ID, Haynes RB, Haughton D, Simek KD, Ko DT, Connolly SJ. Effect of Patient-Centered Transitional Care Services on Clinical Outcomes in Patients Hospitalized for Heart Failure: The PACT-HF Randomized Clinical Trial. JAMA. 2019 Feb 26;321(8):753-761. doi: 10.1001/jama.2019.0710.
- Van Spall HGC, Lee SF, Xie F, Ko DT, Thabane L, Ibrahim Q, Mitoff PR, Heffernan M, Maingi M, Tjandrawidjaja MC, Zia MI, Panju M, Perez R, Simek KD, Porepa L, Graham ID, Haynes RB, Haughton D, Connolly SJ. Knowledge to action: Rationale and design of the Patient-Centered Care Transitions in Heart Failure (PACT-HF) stepped wedge cluster randomized trial. Am Heart J. 2018 May;199:75-82. doi: 10.1016/j.ahj.2017.12.013. Epub 2017 Dec 27.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. März 2015
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
29. Februar 2016
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Juni 2016
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
9. April 2014
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
9. April 2014
Zuerst gepostet (Schätzen)
11. April 2014
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
5. April 2018
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
3. April 2018
Zuletzt verifiziert
1. April 2018
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- PACT-HF
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