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Evaluation of the Role of Follicular Sensitivity Index in the Prediction of Pregnancy in Women Undergoing ICSI/IVF Without Polycystic Ovarian Syndrome

20. Januar 2017 aktualisiert von: AbdelGany Hassan, Cairo University

Evaluation of the Role of Follicular Sensitivity Index in the Prediction of ICSI/IVF Outcome in Women Without Polycystic Ovarian Syndrome

1000 women with infertility who are already decided to be treated with ICSI will be subjected to full history taking and clinical examination. On the second day of menstruation serum FSH, LH, Prolactin and Oestradiol will be assessed and the antral follicular count (AFC) will be assessed using a vaginal ultrasound scan. AFC will be defined as the number of follicles measuring 3-10mm.

All patients will have standard pituitary down-regulation followed by (Human menopausal gonadotrophin (HMG) stimulation until the day of (Human chorionic gonadotrophin (HCG) administration. On the day of HCG administration, ovarian ultrasound scan will be performed using a transvaginal probe and the Preovulatory follicle count (PC) will be assessed, (PFC) is defined as number of follicles measuring≥16mm. Follicular sensitivity index (FSI) will be calculated as: (FSI =PFC*10000/AFC*Total dose of FSH)

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Detaillierte Beschreibung

Our study is observational, we are observing data from routine measurements during IVF/ICSI. Our study does not assess IVF/ICSI as an intervention, we are evaluating the role of FSI which is calculated by observing routine measurements during the IVF/ICSI procedure.

All women fulfilling the inclusion criteria will be invited to participate in the study. A written informed consent will be taken and only women signing the consent will be included in the study. Patients included in the study will be subjected to full history taking and clinical examination including general, abdominal and gynecological examination. This will be followed by a vaginal ultrasound scan to assess uterus, ovaries and any pelvic masses.

All women will go through the usual IVF/ICSI procedure explained below, our aim is to observe the antral follicle count, the pre-ovulatory count, the total dose of FSH and calculate the FSI then correlating this with pregnancy.

All patients will have standard pituitary down-regulation protocol with GnRHa (Triptorelin 0.1mg, Decapeptyl® Ferring, Germany) day 7 after ovulation of previous cycle or on day 21 of the oral contraceptive cycles. GnRHa will be continued for 2 weeks. Human menopausal gonadotrophin(HMG) (Merional ®IBSA) 150-300 IU/day will be administered until the day of HCG administration.

On the day of HCG administration, ovarian ultrasound scan will be performed using a transvaginal probe and the Preovulatory follicle count (PC) will be assessed, (PFC) is defined as number of follicles measuring≥16mm. FSI will be calculated as: (FSI =PFC*10000/AFC*Total dose of FSH) FSI values will be classified into 3 categories: low, medium and high the 3 groups will be compared regarding the clinical pregnancy rate, number of retrieved oocytes, number and quality of embryos The procedure will be cancelled if less than 3 follicles 16-20 mm in size are present 12 days after starting FSH despite doses reaching 450 IU. The cycle will be also cancelled if there is risk of ovarian hyperstimulation like massive ovarian enlargement or serum estradiol exceeds 3000pg/L Transvaginal oocyte retrieval will be performed 34-36 h after the administration of HCG. Oocytes will be fertilized either via IVF or ICSI based on the couple's history. Fertilization will be assessed 16-18 h after IVF or ICSI. Embryo transfers will be performed 3 days after oocyte retrieval. No more than three embryos per patient will be transferred; vaginal tablets containing progesterone (Prontogest® IBSA) administered 400 mg/day as luteal support from the day of the oocyte retrieval. Clinical pregnancy will be defined as Visualization of an intrauterine gestational sac 5 weeks after embryo transfer.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

1000

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Cairo, Ägypten
        • Rekrutierung
        • Cairo University Hospitals
        • Unterermittler:
          • Mohamed MM Kotb, MD
        • Kontakt:
      • Giza, Ägypten
        • Rekrutierung
        • Dar AlTeb subfertility centre
        • Unterermittler:
          • Ahmed MA AwadAllah, MD
        • Kontakt:
          • AbdelGany MA Hassan, MRCOG, MD
          • Telefonnummer: 00201017801604

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

20 Jahre bis 40 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

1000 women with infertility without polycystic ovarian syndrome who are already decided to be treated with ICSI will be recruited from Cairo university hospitals and Dar Al-Teb subfertility centre.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Both ovaries are present
  • Day 2 FSH <10 mIU/L
  • Day 2 Estradiol <50 pg/L

Exclusion Criteria:

  • Polycystic ovarian syndrome (PCOS)
  • Abnormalities affecting the uterine cavity
  • Uncontrolled diabetes
  • Allergy to gonadotrophins
  • Cancelled cycles during the study

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Interessent

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
infertility without polycystic ovarian syndrome
1000 women with infertility without polycystic ovarian syndrome who are already decided to be treated with ICSI will be recruited

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Clinical pregnancy
Zeitfenster: 5 weeks after embryo transfer
FSI values will be classified into 3 categories: low, medium and high. The proportion of women achieving a clinical pregnancy will be compared among the 3 groups. Clinical pregnancy will be defined as the presence of an intra-uterine gestational sac detected by ultrasound scanning.
5 weeks after embryo transfer

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Retrieved oocytes
Zeitfenster: 1 hour after ovum pick up
FSI values will be classified into 3 categories: low, medium and high. The number of retrieved oocytes will be compared among the 3 groups.
1 hour after ovum pick up
Number of embryos
Zeitfenster: 3 days after ovum pick up
FSI values will be classified into 3 categories: low, medium and high. The number of embryos will be compared among the 3 groups
3 days after ovum pick up
Quality of embryos
Zeitfenster: 3 days after ovum pick up
FSI values will be classified into 3 categories: low, medium and high. Embryo quality will be categorised fro 1-4 according to the symmetry of cells, cell fragmentation and the number of cells. The 3 groups will be compared regarding the quality of embryos
3 days after ovum pick up

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 2014

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

4. Juni 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

4. Juni 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

6. Juni 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

23. Januar 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

20. Januar 2017

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2017

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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