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Delayed Umbilical Cord Clamping - C-section Pilot

24. Mai 2017 aktualisiert von: University of California, Davis

Delayed Umbilical Cord Clamping For Term Infants: A Pilot Safety Trial During Cesarean Deliveries

This is a pilot study of delayed cord clamping (DCC) at progressively longer intervals (90 to 120 seconds) during elective cesarean deliveries of term infants. The investigators hypothesize that the pilot trial of DCC in cesarean sections will demonstrate safety of this procedure for mothers and babies.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Despite expert recommendations to delay clamping the cord for at least 2 minutes, early cord clamping remains a common obstetrical practice. The World Health Organization has noted that data on cesarean deliveries are more limited, particularly with respect to long-term effects in infants. Recently, the American College of Obstetrics and Gynecology also noted in a committee statement that " the ideal time for clamping of the umbilical cord in cesarean section vs. vaginal birth is a particularly important area for future research".

The objective of this study is to conduct a pilot trial of delayed cord clamping during cesarean deliveries to determine if progressively longer intervals of cord clamping are feasible and not related to poorer maternal and neonatal outcomes as compared to outcomes from historical controls. We will offer study entry for women planning elective cesarean delivery to collect prospective data on progressively longer intervals, analyzing outcomes for each time interval to ensure they are clinically acceptable, prior to extending the interval another 30 s. We anticipate approximately 20 women at each interval (90 and 120 sec) and will perform hemoglobin analysis on the infants specifically for this study. If intraoperative blood loss is clinically deemed excessive, or mother or baby are unstable, the cord will be clamped.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

41

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • Sacramento, California, Vereinigte Staaten, 95817
        • University of California Davis Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

pregnant women 18 years of age or older that plan on having an elective Cesarean delivery of a term singleton infant.

Beschreibung

Inclusion Criteria:Subjects that are pregnant (women 18 years of age and older) and scheduled for an elective C-section at ≥ 37 weeks gestation will be eligible for the study.

Exclusion Criteria:

Pregnant women that do not plan on having a C-section and individuals that are not pregnant. Pregnant women that are medically unstable, have poorly controlled diabetes mellitus, multiple gestations, anomalous fetuses and/or severe intrauterine growth retardation will be excluded. Adults unable to consent will not be included

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
90 seconds DCC
the initial 15-20 subjects (15 enrolled subjects who complete study) will have cord clamped at 90 seconds. Then data will be analyzed and evaluated by DSMB
Two minutes DCC
If Data Safety Monitoring Board (DSMB) concurs, DCC will then be practiced for 2 minutes for second group, which is the minimum amount of time recommended to be defined as DCC.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
maternal estimated blood loss (EBL)
Zeitfenster: at delivery (approximately 1 hour duration)

Excessive EBL will be assessed by three measures

  1. clinical assessment by anesthesia/obstetrics after surgery noting amount of blood suctioned and on drapes, to include weighing of drapes at > 800 mL
  2. difference between pre- and post-op hemoglobin levels of > 20% more than that in baseline data
  3. need for transfusion,
at delivery (approximately 1 hour duration)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
neonatal hypothermia
Zeitfenster: at admission (within 30 minutes of birth)
moderate or severe neonatal hypothermia (36.2 rectal or less)
at admission (within 30 minutes of birth)
newborn hemoglobin concentration and hematocrit
Zeitfenster: first day of life (0-24 h of age)
mean hemoglobin concentration and incidence of polycythemia (hct >65 with symptoms, 70 without symptoms) and anemia (hgb <14.5 g/dL)
first day of life (0-24 h of age)

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
phototherapy
Zeitfenster: < 14 days of age
phototherapy for hyperbilirubinemia without evidence hemolysis during birth hospitalization or readmission during first 14 d of life
< 14 days of age
Neonatal intensive care (NICU) 'observation' or admission
Zeitfenster: birth hospitalization (first 72 h of age approximately)
NICU 'observation' during transition or admission will be measured and reason for admission. respiratory symptoms are most of interest, but historical controls will only have data yes/no so we will look at overall nicu admissions also.
birth hospitalization (first 72 h of age approximately)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. November 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. Juli 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

27. August 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

1. September 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

30. Mai 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. Mai 2017

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 400656-4

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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NEIN

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