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Assessing the Health Impact of a Combined Water and Sanitation Intervention in Rural Odisha, India

20. August 2019 aktualisiert von: London School of Hygiene and Tropical Medicine
This is a matched-cohort study designed to assess the health impact of a rural demand-driven water and sanitation intervention that provides piped treated water and household level pour-flush latrines and bathing rooms, as implemented by Gram Vikas.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

We will undertake a matched-cohort study among 84 villages in Ganjam district, Orissa, India to assess the health impact of a program that provides improved water supplies and sanitation to rural villages.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

2940

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Rural householders living in Ganjam district, Orissa, India.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Households in participating villages will be eligible to participate in the study if they have at least one child under 5 years.

Exclusion Criteria:

  • None

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Intervention group
Rural villages in which Gram Vikas has fully implemented its water supply and sanitation (Mantra) intervention. Intervention villages must: 1) be within 3 hours travel to the study office in Brahmapur, 2) have started the intervention by January 2003, and 3) have completed the intervention by January 2013.
Village-level reticulated water supply with distribution to household taps; pour-flush pit latrines.
Control group
Rural villages that have been matched with intervention villages on demographics and other criteria. The sampling frame for control villages is limited to those: 1) within 3 hours travel to the study office in Brahmapur, and 2) within Gram Panchayats which do not include an intervention village and are not adjacent to an intervention village, to minimize spillover effects. In addition, both intervention and control villages must appear in the Government of India Census in 2001.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Reported diarrhoea in children <5 years
Zeitfenster: 7-day recall, assessed 4 times during 3-month follow-up rounds
7-day recall, assessed 4 times during 3-month follow-up rounds

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Reported lower respiratory infection in children <5
Zeitfenster: 7-day recall, assessed 4 times during 3-month follow-up rounds
7-day recall, assessed 4 times during 3-month follow-up rounds
Diarrhoea among all ages
Zeitfenster: 7-day recall, assessed 4 times during 3-month follow-up roundsits
7-day recall, assessed 4 times during 3-month follow-up roundsits
Lower respiratory infection among all ages
Zeitfenster: 7-day recall, assessed 4 times during 3-month follow-up roundsts
7-day recall, assessed 4 times during 3-month follow-up roundsts
Soil-transmitted helminth infection
Zeitfenster: Point prevalence assessed in rounds 2 (approximately 90-120 days after study commencement) and 4 (approximately 240 to 360 days after study commencement)
Stool samples taken and assayed for ascaris, trichuris, hookworm
Point prevalence assessed in rounds 2 (approximately 90-120 days after study commencement) and 4 (approximately 240 to 360 days after study commencement)
Height-for-age among children < 2 years
Zeitfenster: Assessed approximately every 90 days for a total of four measurement over study period
Children height measured and HAZ scores computed
Assessed approximately every 90 days for a total of four measurement over study period
Weight-for-age among children <5
Zeitfenster: Assessed approximately every 90 days for a total of four measurement over study periodAssessed during all four follow up rounds
Children weighed and WAZ scores computed
Assessed approximately every 90 days for a total of four measurement over study periodAssessed during all four follow up rounds
Biomarkers of environmental enteropathy and enteric infection
Zeitfenster: Assessed once during round 3 (approximately 180 to 240 days following commencement of study
Assessed once during round 3 (approximately 180 to 240 days following commencement of study

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. April 2015

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2019

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

27. April 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

7. Mai 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

12. Mai 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

21. August 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

20. August 2019

Zuletzt verifiziert

1. August 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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