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Left Atrial Volume Index and Left Atrial Appendage Flow Velocities

14. Juli 2015 aktualisiert von: Elsayed Abo-Salem, University of Cincinnati
After obtaining a consent, bed side cardiac ultrasonography will be performed for cases undergoing transesophageal echocardiography to evaluate the correlation between left atrium volume and left atrial appendage flow velocity which can predict the thrombosis risk.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Detaillierte Beschreibung

Informed consent will be obtained prior to any research related procedures Prior to performing the transesophageal echocardiography, 4 and a 2-chamber transthoracic images will be obtained to perform standard left atrial volumetric assessment as well as speckle tracking interrogation. Both these procedures will be performed offline. The transesophageal echocardiography will be performed using available equipment with a 5- to 7-megaHertz multiplane transducer and according to standard of care. All images will be acquired per American Society of Echocardiography guidelines and will be recorded for further analysis. The left atrial appendage will be best visualized in the 60, 90 and 110 degree imaging planes and left atrial appendage contraction velocity will be recorded by placing a pulsed wave Doppler sample volume inside the proximal third of the left atrial appendage at each angle. In addition, images will be recorded using a 3-beat cycle capture to later perform offline velocity vector imaging analysis for left atrial appendage speckle tracking analysis. The transthoracic echocardiography will be performed just before the transesophageal echocardiography examination using a 2- to 4-megaHertz transducer and according to standard practice guidelines. The following echocardiographic variables will be prospectively measured and calculated: left ventricle ejection fraction using Simpson method, left atrial volume will be measured using biplane method and left atrium volume index is calculated based on body surface area. Tissue Doppler images of mitral valve annulus will be measured and Pulsed wave Doppler of mitral inflow velocity.

Study does not include follow up. Study duration is up to 24 months

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

150

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Ohio
      • Cincinnati, Ohio, Vereinigte Staaten, 45267
        • University of Cincinnati Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Patients referred for transesophageal echocardiography

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Study will include all patients 18-80 years of age and referred for transesophageal evaluation of left atrium or left atrium appendage for appropriate clinical indications, at the University of Cincinnati University Medical Center and VA Medical Center.

Exclusion Criteria:

  • Patients with either moderate to sever mitral valve disease or previous prosthetic mitral replacement.
  • Patients with acute heart failure
  • History of previous left atrium appendage surgical intervention.
  • Pregnant women

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Transesophageal echocardiography
Patients referred for transesophageal echocardiography for a clinical indication

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Correlation between left atrium volume index and Left atrial appendage flow velocity
Zeitfenster: Day 1
Day 1

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: David Harris, University of Cincinnati

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2015

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Juli 2017

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Juli 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

2. September 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

14. Juli 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

16. Juli 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

16. Juli 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

14. Juli 2015

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • LAA velocity & LA volume

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