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Viral Load Changes in Lymphoma Patients With HCV Infection After Chemotherapy

26. Oktober 2015 aktualisiert von: Chang Gung Memorial Hospital

Serial Viral Load Changes and Hepatotoxicity in Lymphoma Patients With Hepatitis C Antibody After Chemotherapy Treatment: A Prospective Multicenter Observational Study and Long-term Retrospective Analysis

In last few years, most researches about hepatic complication after chemotherapy focused on hepatitis B virus (HBV). With adequate prophylaxis and monitor, HBV-related hepatitis flares can be prevented. In contrast, cancer patients with hepatitis C virus (HCV) infection are traditionally considered as relative safe to receive chemotherapy. However, two large retrospective studies recently showed that severe hepatitis could develop in 14-27% lymphoma patients with chronic HCV infection, including 3-4% hepatic failure. The risk factors to predict severe hepatitis are pre-treatment elevated ALT level and liver cirrhosis. Due to the lack of prospective studies, the dynamic changes of serum HCV RNA levels and the association of hepatitis are still unclear.

Some epidemiologic studies demonstrated an association between HCV infection and B-cell lymphoma. Diffuse large B-cell lymphoma (DLBCL) is the most common lymphoma and several reports showed higher prevalence of HCV infection among DLBCL patients than the controls. HCV infected DLBCL patients are reported to have distinct clinical characteristics, such as older, more with elevated LDH levels, and more with extra-nodal involvement. Regarding the impact of HCV infection on prognosis, the results are conflicting. Taiwan is an endemic area of HCV but there are limited reports addressing the clinical characteristics and prognosis in this unique population.

Therefore, the investigators initiate a prospective, multi-center observational study to clarify the dynamic association between serum HCV RNA levels and hepatitis in HCV-infected lymphoma patients treated with chemotherapy.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

38

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

20 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Lymphoma patient plus hepatitis C

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Newly diagnosed histologically proven malignant lymphoma
  2. Eligible subjects must be positive for anti-HCV Ab
  3. Age ≥ 20 years
  4. Planned to receive chemotherapy
  5. No recent chemotherapy and radiotherapy in the past one year. Pre-enrollment steroids for symptomatic relief are allowed but less than equivalent dose to prednisolone total 140 mg
  6. Left expectancy ≥ 3 months
  7. Signed informed consent
  8. ECOG 0-2

Exclusion Criteria:

  1. Patients not willing to receive chemotherapy
  2. Chronic hepatitis B infection (positive for HBsAg), but those with resolved HBV infection (positive for anti-HBc and negative for HBsAg) are allowed
  3. Other major systemic diseases, such as active infection, significant cardiac disease, neurologic deficit or psychiatric disorders, that the investigators consider to be at significant risk
  4. Known human immunodeficiency virus (HIV) infection
  5. Pregnant or breast-feeding woman

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
HCV lymphoma patients with chemotherapy
Lymphoma patients who are positive for anti-HCV and are planning to receive chemotherapy for lymphoma

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Number of Participants with Increasing HCV RNA Level and Developing Hepatitis after Chemotherapy
Zeitfenster: one year
one year
Number of Participants with Detectable Viremia and Developing Hepatitis after Chemotherapy
Zeitfenster: one year
one year
Interval (months) between Peak HCV RNA Level and Hepatitis
Zeitfenster: one year
one year
Increase (log) of HCV Viral Load between Baseline and after Chemotherapy
Zeitfenster: one year
one year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of Participants with Hepatitis after Chemotherapy
Zeitfenster: one year
Hepatitis is defined as ALT level > 2.5X ULN
one year
Number of Participants with Severe Hepatitis after Chemotherapy
Zeitfenster: one year
Severe hepatitis is defined as ALT level > 5X ULN or Bilirubin level > 3.0X ULN
one year
Number of Participants with Chemotherapy Interruption due to Hepatotoxicity
Zeitfenster: one year
one year
Number of Participants with Early Stop of Chemotherapy due to Hepatotoxicity
Zeitfenster: one year
one year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. September 2015

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. August 2019

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. August 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. Oktober 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Oktober 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

28. Oktober 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

28. Oktober 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. Oktober 2015

Zuletzt verifiziert

1. August 2015

Mehr Informationen

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