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Induction Chemotherapy in Young Patients With Locoregionally Advanced Nasopharyngeal Carcinoma

6. August 2019 aktualisiert von: Hai-Qiang Mai,MD,PhD, Sun Yat-sen University

Phase II Study of TPF Induction Chemotherapy Followed by Concurrent Chemoradiotherapy in Young Patients With Locoregionally Advanced Nasopharyngeal Carcinoma

1. To see the effect if a combination of induction chemotherapy followed by chemoradiotherapy works in treating children with advanced nasopharyngeal carcinoma(NPC).

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

This phase II trial is studying how well radiation therapy and chemotherapy work in treating young patients with newly diagnosed nasopharyngeal cancer. Radiation therapy uses high-energy x-rays to kill tumor cells. Drugs used in chemotherapy, such as cisplatin and fluorouracil and paclitaxel, work in different ways to stop the growth of tumor cells, either by killing the cells or by stopping them from dividing.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

37

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Guangdong
      • Guangzhou, Guangdong, China, 510060
        • Rekrutierung
        • Sun Yat-sen University
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

Nicht älter als 18 Jahre (Kind, Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients with newly histologically confirmed non-keratinizing (according to World Health Organization (WHO) histologically type).
  • Original clinical staged as T4N0-3 M0 or any T、N3M0(according to the American Joint Committee on Cancer(AJCC) 7th edition)
  • No evidence of distant metastasis (M0).
  • Age ≤ 18 years old.
  • Satisfactory performance status: Karnofsky scale (KPS) > 70.
  • Adequate marrow: leucocyte count ≥4000/μL, hemoglobin ≥90g/L and platelet count ≥100000/μL.
  • Normal liver function test: Alanine Aminotransferase (ALT)、Aspartate Aminotransferase (AST) <1.5×upper limit of normal (ULN) concomitant with alkaline phosphatase (ALP) ≤2.5×ULN, and bilirubin ≤ULN.
  • Adequate renal function: creatinine clearance ≥60 ml/min.
  • Patients must be informed of the investigational nature of this study and give written informed consent.

Exclusion Criteria:

  • WHO Type keratinizing squamous cell carcinoma or basaloid squamous cell carcinoma.
  • Age >18 years.
  • Treatment with palliative intent.
  • Prior malignancy except adequately treated basal cell or squamous cell skin cancer, in situ cervical cancer.
  • Pregnancy or lactation.
  • History of previous radiotherapy (except for non-melanomatous skin cancers outside intended RT treatment volume).
  • Prior chemotherapy or surgery (except diagnostic) to primary tumor or nodes.
  • Any severe intercurrent disease, which may bring unacceptable risk or affect the compliance of the trial, for example, unstable cardiac disease requiring treatment, renal disease, chronic hepatitis, diabetes with poor control (fasting plasma glucose >1.5×ULN), and emotional disturbance.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Paclitaxel liposome, Cisplatin, 5-Fu,
Patients receive paclitaxel liposome(135mg/m2 on day 1), cisplatin (75mg/m2 on day 1,Separate injection on day 1 to 3) and fluorouracil (3750mg/m2 CIV 120h) every three weeks for three cycles before the radiotherapy, and then receive radical radiotherapy(Intensive modulate radiotherapy,IMRT)and cisplatin (100mg/m2) every three weeks for three cycles during radiotherapy.

Patients receive paclitaxel liposome(135mg/m2 on day 1),cisplatin (75mg/m2 Separate injection on day 1 to 3) and 5-fluorouracil (3750mg/m2 CIV 120h ) every three weeks for three cycl es before the radiotherapy.

Patients receive radical radiotherapy and cisplatin (100mg/m2) every three weeks for three cycles during radiotherapy.

Radical radiotherapy:Intensive modulate radiotherapy (IMRT),total dose for nasopharynx and nodule of neck:60Gy/30F,2.0Gy/daily.

Andere Namen:
  • Paclitaxel liposome,cisplatin,fluorouracil(TPF) chemotherapy
Cisplatin (75mg/m2 Separate injection on day 1 to 3) with Paclitaxel liposome and 5-fu every three weeks for three cycles before the radiotherapy.Cisplatin(100mg/m2) every three weeks for three cycles during radiotherapy.
Andere Namen:
  • TPF-Induktions-Chemotherapie
  • Concurrent cisplatin
Fluorouracil (3750mg/m2 CIV 120h)with Paclitaxel liposomeand cisplatin every three weeks for three cycles before the radiotherapy.
Andere Namen:
  • TPF-Induktions-Chemotherapie
Intensive modulate radiotherapy (IMRT) will be implement,total dose for nasopharynx and nodule of neck:60Gy(Gray)/30F(Fraction),2.0Gy/daily,5 days/week.
Andere Namen:
  • Concurrent radiotherapy

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Complete Response (CR)
Zeitfenster: After the completion of the chemoradiotherapy treatment (up to 9 weeks)
CR assessed by independent reviewers, according to the Modified Response Evaluation Criteria in Solid Tumors (RECIST) from the National Cancer Institute (NCI). Disease response evaluated after the completion of the chemoradiotherapy treatment. Complete response defined as the complete disappearance of the target and non-target lesion(s) identified at baseline after radiological evaluation by Magnetic Resonance Imaging (MRI) only
After the completion of the chemoradiotherapy treatment (up to 9 weeks)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Kurzfristige toxische Wirkungen bewertet nach den Common Terminology Criteria for Adverse Events des National Cancer Institute (Version 4.0)
Zeitfenster: 3 Monate
Die kurzfristigen toxischen Wirkungen wurden anhand der Common Terminology Criteria for Adverse Events (Version 4.0) des National Cancer Institute bewertet.
3 Monate
Langzeittoxizitäten
Zeitfenster: Bis zum Studienabschluss durchschnittlich ein halbes Jahr
Die Lebensqualität wurde anhand des European Organization for Research and Treatment of Cancer Quality of Life Questionnaire C30 (EORTCQLQ-C30) bewertet.
Bis zum Studienabschluss durchschnittlich ein halbes Jahr
Langzeittoxizitäten
Zeitfenster: Bis zum Studienabschluss durchschnittlich ein halbes Jahr
EORTC Fragebogen zur Lebensqualität (QLQ) Head and Neck
Bis zum Studienabschluss durchschnittlich ein halbes Jahr
Wachstum
Zeitfenster: Bis zum Studienabschluss durchschnittlich ein halbes Jahr
Die Körpergröße der Patienten wird überwacht (in Metern)
Bis zum Studienabschluss durchschnittlich ein halbes Jahr
Wachstum
Zeitfenster: Bis zum Studienabschluss durchschnittlich ein halbes Jahr
Das Gewicht der Patienten wird überwacht (in Kilogramm).
Bis zum Studienabschluss durchschnittlich ein halbes Jahr
Wachstum
Zeitfenster: Bis zum Studienabschluss durchschnittlich ein halbes Jahr
Die Patienten werden auf BMI (in kg/m^2) überwacht.
Bis zum Studienabschluss durchschnittlich ein halbes Jahr
Intelligenzentwicklung
Zeitfenster: Bis zum Studienabschluss durchschnittlich ein halbes Jahr
Intelligenzquotient nach Stanford-Binet-Test
Bis zum Studienabschluss durchschnittlich ein halbes Jahr
Overall survival(OS)
Zeitfenster: 3-year
The OS was defined as the duration from the date of random assignment to the date of death from any cause or censored at the date of the last follow-up.
3-year
Progress-free survival(PFS)
Zeitfenster: 3-year
Progress-free survival is calculated from the date of randomization to the date of the first progress at any site or death from any cause or censored at the date of the last follow-up
3-year
Locoregional failure-free survival(LRFS)
Zeitfenster: 3-year
The LRFS is evaluated and calculated from the date of random assignment until the day of first locoregional relapse or until the date of the last follow-up visit
3-year
Distant metastasis-free survival(DMFS)
Zeitfenster: 3-year
The DMFS is evaluated and calculated from the date of random assignment until the day of first distant metastases or until the date of the last follow-up visit
3-year
Sex Development
Zeitfenster: Through study completion, an average of half year
Sex hormone(estrogen,testosterone) levels(in nmol/L)
Through study completion, an average of half year
Sex Development
Zeitfenster: Through study completion, an average of half year
Secondary sex characteristic survey
Through study completion, an average of half year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: HaiQiang Mai, MD,PhD, Cancer center

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

14. November 2016

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

30. Dezember 2020

Studienabschluss (Voraussichtlich)

30. Dezember 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

14. Dezember 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

11. Januar 2017

Zuerst gepostet (Schätzen)

13. Januar 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

7. August 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

6. August 2019

Zuletzt verifiziert

1. August 2019

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Nasopharynxkarzinom

Klinische Studien zur Paclitaxel liposome

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