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Screening for Glucose Metabolism Disorders in Cardiac Rehabilitation (REHABDIAB)

18. Juli 2018 aktualisiert von: Prof. Bruno Vergès, Centre Hospitalier Universitaire Dijon

Screening for Glucose Metabolism Disorders in Cardiac Rehabilitation After an Acute Coronary Syndrome (REHABDIAB [REHABilitation for Coronary Disease and DIABetes])

Because prevalence of glucose metabolism disorders is high in patients with coronary disease, the Oral Glucose Tolerance Test (OGTT) is recommended in all patients without diabetes after an acute coronary syndrome (ACS). However, there are some concerns about its performance in clinical practice. The aim of our study was to evaluate, after an acute coronary syndrome (ACS), the feasibility and efficacy of the OGTT in a cardiac rehabilitation (CR) center in comparison with its real application in the whole French population.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

We will select all the patients referred to our Cardiac Rehabilitation center after an ACS. HbA1c will be measured in each patient included in the study. the OGTT will be prescribed in all the patients without known diabetes and with HbA1c < 6.5%. In order to perform a "real life" study, the OGTT will not performed in the CR center but will prescribed in each patient who will be asked to perform it in an external biological laboratory.

The OGTT will be performed in the morning after a 12 hour fast, with 75g oral glucose load. Plasma glucose will be measured at baseline and 120 min after the oral glucose load. The results will be classified according to the WHO criteria: diabetes is defined as fasting plasma glucose (FPG) greater or equal to 7.0 mmol/L (126 mg/dL) or glucose level 2h (2hPG) after the OGTT greater or equal to 11.1mmol/L (200mg/dL); impaired fasting glucose (IFG) is defined as FPG greater or equal to 6.1 mmol/L (110mg/dL) and less than 7.0 mmol/L and impaired glucose tolerance (IGT) is defined as a 2hPG greater or equal to 7.8 mmol/L (140 mg/dL) and less than 11.1mmol/L.

In parallel, screening for glucose metabolism disorders with the OGTT after an ACS will be evaluated in the whole French population from a representative sample of 1/97ème French population of the "National Health Insurance Inter-Regime Information System" (SNIIRAM) which collects individual hospital and non-hospital data for health care consumption.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

350

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • Burgundy
      • Dijon, Burgundy, Frankreich, 21000

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

patients referred to cardiac rehabilitation after an acute coronary syndrome

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • patients referred to cardiac rehabilitation after an acute coronary syndrome during the 6 precious weeks

Exclusion Criteria:

  • none

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
cardiac rehabilitation
Patients reffered to cardiac Rehabilitation after an acute coronary syndrome
Whole French population post-ACS
The whole French population who presented an acute coronary syndrome (ACS) in the years 2013 and 2014.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Percentage of OGTT performed after an acute coronary syndrome
Zeitfenster: 26 months
Percentage of OGTT performed after an acute coronary syndrome
26 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Abnormalities of glucose metabolism diagnosed in cardiac rehabilitation
Zeitfenster: 26 months
Abnormalities of glucose metabolism diagnosed in cardiac rehabilitation: diabetes, impaired glucose tolerance, impaired fasting glucose
26 months
Profile of the patients according to their glucose abnormalities
Zeitfenster: 26 months
Clinical, biological and peak workload in each category of patients, normoglycemic, patients with diabetes, patients with impaired glucose tolerance, patients with impaired fasting glucose
26 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Bruno Vergès, MD, PhD, CHU Dijon

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. März 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

31. Mai 2015

Studienabschluss (Voraussichtlich)

31. Dezember 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. Februar 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. Februar 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

23. Februar 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

19. Juli 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

18. Juli 2018

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • CHUDijon

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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