- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03143595
Clinical Outcomes in Elderly Patients With Preoperative Cognitive Dysfunction
3. Mai 2017 aktualisiert von: Jian-jun Yang, Zhongda Hospital
Cognitive Trajectories and Clinical Outcomes in Elderly Patients With Preoperative Cognitive Dysfunction
Preexisting cognitive impairment, such as mild cognitive impairment, is common in many elderly patients who undergoing major surgeries.
Accumulating evidence has demonstrated that preexisting cognitive impairment is associated with increased mortality, increased incidence of postoperative complications, decreased quality of life, and worse outcomes.
However, few studies have evaluated the relationship between preexisting cognitive impairment and cognitive trajectories and clinical outcomes.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
Preexisting cognitive impairment is common in many elderly patients who undergoing major surgeries.
The number of surgical procedures in the elderly will increase dramatically as a result of the increased elderly population in the future.
It has been suggested that preexisting cognitive impairment is associated with increased incidence of postoperative complications, decreased quality of life, and increased mortality.
Preoperative risk assessment is becoming increasingly important because preoperative risk stratification allows the clinical team to forecast postoperative outcomes.
Currently, the most common strategy to identify high-risk patients before surgery is assessment of single end-organ function.
This tactic is most widely recognized by the American Heart Association's guideline for cardiac evaluation, but is also well described for pulmonary, hepatic, and renal organ systems.
Little is known about the effects of pre-existing cognitive (or brain) function (perhaps the most vital human organ) on postoperative outcomes.
Therefore, the present study evaluated whether patients with pre-operative cognitive impairment would have a more precipitous drop in cognitive function and worse outcome in geriatric surgical patients.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Voraussichtlich)
500
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Jiangsu
-
Nanjing, Jiangsu, China, 210009
- Rekrutierung
- Zhongda Hospital
-
Kontakt:
- Jian-jun Yang, Dr
- Telefonnummer: 13357739238
- E-Mail: yjyangjj@126.com
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
65 Jahre und älter (Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Wahrscheinlichkeitsstichprobe
Studienpopulation
Patients were 65 years and older undergoing an elective operation on the general, noncardiac thoracic, urologic, and vascular surgical services.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Inclusion criteria were persons 65 years and older undergoing an elective operation on the general, noncardiac thoracic, urologic, and vascular surgical services.
Exclusion Criteria:
- Patients with vision or hearing impairment who could not visualize pictures or hear instructions associated with the delirium assessments and patients who could not provide informed consent.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
|---|
|
Control group
Patients in this group have normal cognition as assessed by the validated Mini-Cog test before the elective operation.
|
|
Impaired group
Patients in this group have impaired cognition as assessed by the validated Mini-Cog test before the elective operation.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Cognition changes
Zeitfenster: 1 year
|
Cognitive function was assessed at baseline before the elective operation and one year in all subjects using the Mini-Cog test by a member of a trained research team.
|
1 year
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Juli 2016
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. Mai 2018
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. August 2018
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
26. April 2017
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
3. Mai 2017
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
8. Mai 2017
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
8. Mai 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
3. Mai 2017
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2016
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 20160530
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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