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Interest of a Systematic Assessment of the Treatment of LUTS in the Management of BPH (UROEVAL)

18. Juni 2019 aktualisiert von: Laboratoires Bouchara-Recordati

Interest of a Systematic Assessment of the Treatment of Lower Urinary Tract Symptoms (LUTS) in the Management of Benign Prostatic Hyperplasia (BPH) in Urology

The high level of unsatisfactory outcome observed in patients treated for LUTS associated with BPH with respect to the different existing therapeutic options strongly emphasizes the need for treatment optimisation in daily practice by a careful LUTS monitoring and treatment adjustment when needed. The poorer outcome observed in patients for whom treatment has been initiated recently suggests that the duration of the disease itself may influence the patient satisfaction.To achieve this goal, we propose to systematically assess LUTS associated with BPH in patients treated for at least 6 months and to assess whether an alpha-blocker therapy initiation/modification may improve the outcome in case of persisting symptoms. We also investigate the influence of the symptom duration on the frequency of unsatisfactory outcome.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

625

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

60 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Männlich

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

The frequency of patients with IPSS score <8 after three months of treatment with alpha-blockers is about 40%. The sample size required to detect a proportion of 40% with a precision of 0.04 is 550 patients. Based on a literature review of Lacoin et al, the frequency of treated patients with LUTS associated with BPH with an IPSS ≥ 8 is approximately 60%. Thus, 917 patients will be needed to obtain a sample of 550 patients with treatment of alpha-blockers (550/0.6 = 917).

Considering 10% of patients lost for follow-up or refusing treatment change, the total number required is estimated at about 1,000 patients.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

Patients aged 60 years or more suffering from LUTS/BPH AND medically treated for at least 6 months.

Exclusion Criteria:

  • Patients with prostate cancer
  • Patients requiring surgical treatment
  • The absence of Lower Urinary Tract Symptoms
  • Treatment initiation for less than 6 months
  • Cognitive disorders or other pathologies leading to the inability to give its consent to the collection of data.
  • Refusal to participate.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Percentage of patients treated for LUTS associated with BPH displaying unsatisfactory outcome after at least 6 months of treatment and not requiring surgical treatment.
Zeitfenster: 6 months
6 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

15. Juni 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

30. Juni 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

30. Juni 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. Juni 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

6. Juni 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

7. Juni 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

19. Juni 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

18. Juni 2019

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • KMD 3213-FR-NIS-0019

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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