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What Effect Does Intubation Have on Regional Lung Ventilation?

28. Juni 2018 aktualisiert von: The Leeds Teaching Hospitals NHS Trust

Observational Study of the Effect of Tracheal Intubation and Tracheal Tube Position on Regional Lung Ventilation During General Anaesthesia

During any general anaesthetic which involves muscle relaxation artificial breathing is required. This is most commonly provided by pushing air under pressure (positive pressure ventilation) into the lungs via a tube in the airway (the tracheal tube). It has been observed for many years that with this form of breathing the distribution of gas within the lungs differs from that seen during 'natural' breathing: more of the gas goes to the upper parts of the lung than lower parts. This change in how the gas is distributed can lead to problems with how well oxygen is taken up by blood and carbon dioxide removed from the body. Previous work using mathematical modelling has found that the position of the tracheal tube might affect air distribution, but this has previously been difficult to study in 'real life', requiring the use of radioactive dyes and computerised tomography (CT). However a bedside test is now available which allows us to study these changes rapidly and non-invasively, using electrical impedance tomography (EIT). The EIT device is commercially available (PulmoVista®, Draeger UK) and is used in hospitals worldwide as a bedside monitor of lung ventilation.

This study aims to investigate the effect of tracheal intubation on regional ventilation of the lungs by comparing measurements before and after the patient is anaesthetised and intubated. The investgiators aim to show whether altered patterns of ventilation are caused by patients simply being asleep and ventilated, or whether these changes are due to the use of a tracheal tube itself. The exact effect of tube position will also be studied by measuring ventilation as the tube is deliberately advanced until it enters one of the lungs. This will give us information about the ideal position for a tube within the trachea to promote optimal ventilation patterns within the lungs

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

10

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

16 Jahre bis 100 Jahre (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

All patients attending for a surgical procedure are eligible and will be approached.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Willing and able to consent
  2. undergoing a surgical procedure for which the anaesthetic technique includes muscle relaxation, intubation and ventilation for clinical care.

Exclusion Criteria:

  1. Unwilling or unable to consent
  2. co-existant respiratory disease associated with known abnormalities of ventilation/perfusion matching. This includes chronic obstructive pulmonary disease, asthma, or abnormalities of the chest wall or abdomen affecting ventilation e.g. morbid obesity
  3. Requirement for double-lumen tracheal tube for clinical care
  4. increased risk of regurgitation/aspiration e.g. pregnancy, symptomatic acid reflux, structural abnormalities of the gastro-intestinal tract (e.g. hiatus hernia)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Manipulation of the tracheal tube and deliberate insertion into a right or left main bronchus
Zeitfenster: 20 mins
General anaesthesia will then be induced, and when the participant is asleep a further set of measurements will be taken using the Electrical impedance tomography (EIT) belt whilst ventilation is maintained using the normal bag-mask ventilation technique used by anaesthetists in the first few minutes of the anaesthetic. Following this, the trachea will be intubated by the anaesthetist clinically responsible for the patient, and a further set of EIT measurements taken.
20 mins

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

20. Oktober 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

31. März 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

31. März 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

19. Oktober 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

23. Oktober 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

24. Oktober 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

2. Juli 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

28. Juni 2018

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • AN17/97842

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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