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End-of-life Intervention for African American Dementia Caregivers

8. Dezember 2019 aktualisiert von: Gloria J. Bonner, University of Illinois at Chicago

Community-based End-of-Life Intervention for African American Dementia Caregivers

In a community-based approach, the investigators long-term goal is to empower African American family caregivers who are designated healthcare proxies to make informed end-of-life treatment decisions for participants with moderate to severe dementia before a life-threatening medical crisis occurs.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

The investigators conducted a randomized controlled trial for efficacy of the Advance Care Treatment Program in an African American church-based community model. The investigators compared the effect of the experimental and control groups on knowledge, self-efficacy, intentions and behaviors from 4 urban African American churches randomly assigned to experimental (n=2) or control (n=2) conditions,304 (experimental n=152; control (n=152) health care proxies of participants that have advanced stage dementia: (a) were concurrently recruited in small classes each with 8-9 healthcare proxies.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

355

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

African American family caregivers over the age of 18 who attend four specific urban mega churches who meet the eligibility criteria for the study.

Beschreibung

"Inclusion Criteria"

  • Caregiver spouse or adult child of care recipient
  • Caregiver knowledgeable about care recipient's medical history
  • Care recipient must be African American
  • Care recipient must have moderate to severe stage dementia
  • Care recipient must lack decisional capacity

"Exclusion Criteria"

  • Not a caregiver
  • Care recipient not African American,
  • Care recipient without moderate to severe dementia

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Intervention and attention control
the Advance Care Treatment Plan experimental group received education on dementia cardiopulmonary resuscitation and tube feeding. The attention control group received education on exercise stress control diabetes and hypertension
subjects in experimental group are taught information on dementia mechanical ventilation tube feeding and cardiopulmonary resuscitation

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Knowledge of dementia
Zeitfenster: Three years
Knowledge of Dementia Scale measures Knowledge of dementia with 17 dichotomous true/false items, maximum total score = 17 and Cronbach's α=.76. Higher scores indicate greater practical understanding of dementia knowledge
Three years
Knowledge of cardiopulmonary resuscitation (CPR), mechanical ventilation (MV), tube feeding (TF)
Zeitfenster: Three years
Knowledge of CPR, MV, and TF Scale mmeasures CPR, MV and TF with 18-items Likert (5-point) and yes/no questions. Higher scores indicate increased general knowledge of CPR, MV and TF.
Three years
Self efficacy
Zeitfenster: Three years
Confidence in Treatment Decisions Made Scale measures self-efficacy on decision choices for CPR, MV, and TF with12-item Likert scale (1=extremely comfortable to 5=not at all comfortable) and Cronbach α=.93
Three years
Intention to make a Care Plan
Zeitfenster: Three years
Treatment Decisions Questionnaire measured Intention to make a Care Plan using the 3-item dichotomous (yes/no) items on each CPR, MV and TF.
Three years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Written Care Plan
Zeitfenster: 3 years
Treatment Decision Questionnaire 3 items dichotomous yes/no measuring actual care plan implemented on CPR, MV, TF
3 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Gloria J Bonner, PhD, University of Illinois at Chicago

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

15. August 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

10. September 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

31. Mai 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

5. Oktober 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

23. Oktober 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

27. Oktober 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

10. Dezember 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Dezember 2019

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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