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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03323411
End-of-life Intervention for African American Dementia Caregivers
8. Dezember 2019 aktualisiert von: Gloria J. Bonner, University of Illinois at Chicago
Community-based End-of-Life Intervention for African American Dementia Caregivers
In a community-based approach, the investigators long-term goal is to empower African American family caregivers who are designated healthcare proxies to make informed end-of-life treatment decisions for participants with moderate to severe dementia before a life-threatening medical crisis occurs.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
The investigators conducted a randomized controlled trial for efficacy of the Advance Care Treatment Program in an African American church-based community model.
The investigators compared the effect of the experimental and control groups on knowledge, self-efficacy, intentions and behaviors from 4 urban African American churches randomly assigned to experimental (n=2) or control (n=2) conditions,304 (experimental n=152; control (n=152) health care proxies of participants that have advanced stage dementia: (a) were concurrently recruited in small classes each with 8-9 healthcare proxies.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
355
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Kind
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Wahrscheinlichkeitsstichprobe
Studienpopulation
African American family caregivers over the age of 18 who attend four specific urban mega churches who meet the eligibility criteria for the study.
Beschreibung
"Inclusion Criteria"
- Caregiver spouse or adult child of care recipient
- Caregiver knowledgeable about care recipient's medical history
- Care recipient must be African American
- Care recipient must have moderate to severe stage dementia
- Care recipient must lack decisional capacity
"Exclusion Criteria"
- Not a caregiver
- Care recipient not African American,
- Care recipient without moderate to severe dementia
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Intervention and attention control
the Advance Care Treatment Plan experimental group received education on dementia cardiopulmonary resuscitation and tube feeding.
The attention control group received education on exercise stress control diabetes and hypertension
|
subjects in experimental group are taught information on dementia mechanical ventilation tube feeding and cardiopulmonary resuscitation
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Knowledge of dementia
Zeitfenster: Three years
|
Knowledge of Dementia Scale measures Knowledge of dementia with 17 dichotomous true/false items, maximum total score = 17 and Cronbach's α=.76.
Higher scores indicate greater practical understanding of dementia knowledge
|
Three years
|
|
Knowledge of cardiopulmonary resuscitation (CPR), mechanical ventilation (MV), tube feeding (TF)
Zeitfenster: Three years
|
Knowledge of CPR, MV, and TF Scale mmeasures CPR, MV and TF with 18-items Likert (5-point) and yes/no questions.
Higher scores indicate increased general knowledge of CPR, MV and TF.
|
Three years
|
|
Self efficacy
Zeitfenster: Three years
|
Confidence in Treatment Decisions Made Scale measures self-efficacy on decision choices for CPR, MV, and TF with12-item Likert scale (1=extremely comfortable to 5=not at all comfortable) and Cronbach α=.93
|
Three years
|
|
Intention to make a Care Plan
Zeitfenster: Three years
|
Treatment Decisions Questionnaire measured Intention to make a Care Plan using the 3-item dichotomous (yes/no) items on each CPR, MV and TF.
|
Three years
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Written Care Plan
Zeitfenster: 3 years
|
Treatment Decision Questionnaire 3 items dichotomous yes/no measuring actual care plan implemented on CPR, MV, TF
|
3 years
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Gloria J Bonner, PhD, University of Illinois at Chicago
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
15. August 2013
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
10. September 2016
Studienabschluss (Tatsächlich)
31. Mai 2019
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
5. Oktober 2017
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
23. Oktober 2017
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
27. Oktober 2017
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
10. Dezember 2019
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
8. Dezember 2019
Zuletzt verifiziert
1. Dezember 2019
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 2013-0494
- 5R01AG043485-05 (US NIH Stipendium/Vertrag)
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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