Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Risk Factors for the Development of Celiac Disease in Genetically Predisposed Children (NEOCEL)

31. Juli 2019 aktualisiert von: Renata Auricchio, Federico II University

Natural History, Risk Factors and Predictive Biomarkers for Celiac Disease: a Prospective Multicenter Study.

The study aims to identify risk factors for the development of Celiac Diseases in families with a recognized genetic risk for the presence of a confirmed proband case. Candidate mother will be recruited before a planned pregnancy or within the first 12 weeks of pregnancy. Familial and environmental risk factors will be evaluated within the couple of parents. Pregnancy will be followed up and appropriate biological samples collected. Delivery will be supervised in order to collect biological samples. Newborns will be controlled from birth up to the 6th year of age. Data about clinical events related to health, life attitudes, nutrition will be collected together with biological samples either in the pregnant mother as well as in the infant.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

  • CD epidemics: Celiac Disease incidence is increasing at unexpected rates in the last two decades in all gluten-consuming populations.
  • Remarkable stratified genetic risk: there is a strong genetic component as the main risk to develop disease, as supported by > 85% concordance in monozygotic twins, but genetics cannot change over decades and does not explain the epidemic which has been observed. The presence of double HLA DQ2 in female subjects does increases the risk of disease above that of a mendelian recessive inheritance. Hence the estimation of environmental factors associated to the genetic risk is quite complex and does need a very strict prospective longitudinal study design, since each factor is likely to produce, if ever, a quite small odds ratio .
  • Gene expression in the first year of life: we have observed, in our previous cohort studies, that the expression of at least a small set of CD associated candidate genes is substantially different between the children who eventually develop Cd and those who do not, already a 6 months of age, much before any measurable recognition of the gluten antigen, development of antibodies or any clinical sign (ref 3 Galatola).
  • Epigenetic changes in small intestinal tissue: in addition of the previously reported gene expression differences, gene methylation and related expression of CD associated candidate genes have been observed in the epithelium and the lamina propria of Cd patients . In addition, microRNA appear to be differently expressed in patients versus controls.
  • Early events in the first-second year of life before diagnosis: our groups and others observed that the occurrenceof acute respiratoryinfections in the first and second year of life, at least 12 months before the onset of disease, was associated to increased odds (> x2) of developing CD. It is most likely that viral infections (as the large majority of URTI in children) play a role in the development of food antigen intolerance leading to CD . A role of non-pathogenic viral infections has been also suggestedin the developmentof intolerance to gluten.
  • No influence of breast-feeding or gluten introduction: breast feeding does not prevent the incidence of CD in at risk infants: its most likely effect is to delay the onset of clinical symptoms. Similarly, the time and quantity of gluten introduction is not associated to the actual incidence, but is only associated to delayed time effects.
  • Possible implication of microbiome: despite the complexity of estimating differences in the composition of microbiome in the infants, it has been suggested that infants who later develop CD might show a fila composition slightly different from their matched controls.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

400

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Campania
      • Naples, Campania, Italien, 80131
        • University of Naples Azienda Ospedaliera Universitaria

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 45 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Pregnant women from a family with a confirmed CD proband Live newborns from the above mothers

Beschreibung

Inclusion Criteria:

Pregnant women from a family with a confirmed CD proband

Exclusion Criteria:

Women affected by severe chronic disease and cancer Women not able to attend the schedule of visits

-

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Incidence of Celiac Disease
Zeitfenster: 6 years
Number of new cases of infants affected by Celiac Disease in relation to genetic (HLA and non-HLA Associated Genes), Epigenetic (DNA Methylation, Gene Expression, Istone Acetylation of candidate gene) and environmental factors (Maternal factors, Nutrition, Infections)
6 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Analysis of microbiome
Zeitfenster: 6 years

Difference in the microbiome composition of the group of infants who eventually develop Celiac Disease versus those who do not develop the disease.

Comparison of Fecal Microbiome of infants at 4, 12 and 24 months subgrouped by outcome.

6 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Mai 2019

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Mai 2022

Studienabschluss (Voraussichtlich)

30. April 2025

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

24. Juli 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

24. Juli 2019

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

26. Juli 2019

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

2. August 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

31. Juli 2019

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Abonnieren