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ICU Readmission in Adult Egyptian Patients Undergoing Living Donor Liver Transplant

15. Februar 2022 aktualisiert von: Hanaa Mohamed Abdallah ElGendy MD, Ain Shams University

ICU Readmission in Adult Egyptian Patients Undergoing Living Donor Liver Transplant: Incidence, Causes and Outcomes: A Single Centre Retrospective Observational Study

Liver transplantation is the only definitive treatment for end stage liver disease. Being a major abdominal surgery, may have postoperative complications that require readmission, which may be serious and life threatening. In general, patients who required ICU readmission showed higher morbidity, mortality and prolonged hospital stay compared to those who did not require readmission. We will conduct this retrospective observational study to identify incidence, causes and outcomes of ICU readmission after LDLT

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

  • This retrospective observational study will be conducted in Ain Shams University Specialized Hospital on 335 adult (age ≥18 years) Egyptian patients undergoing living donor liver transplant (LDLT) between 2008 to 2018. Patients' demographic data, preoperative variables, intraoperative variables, postoperative stay and complications, causes for ICU readmission, and outcomes after ICU readmission will be studied. Intraoperatively, Both standard anesthetic and piggyback LT for hepatic transplantation were performed by the same anesthesia and surgical team . Intraoperative patients were monitored with ECG, invasive arterial blood pressure (left radial artery), noninvasive blood pressure, continuous central venous pressure (CVP), body temperature, oxygen saturation (SaO2), capnometry (EtCO2) and urine output (mL). Intraoperative hemodynamics (MAP and HR), graft weight to recipient weight ratio (GWRWR), blood products transfused and intraoperative adverse events were recorded. At the end of surgery patients were transferred to the ICU where they were monitored and received the standard protocol for postoperative management after liver transplantation.
  • The postoperative immunosuppressive protocols includes calcinurine inhibitors( FK or cyclosporine), and steroids with or without mycophynolate. Piperacillin/ tazobactam was used as early prophylaxis for bacterial infections and metronidazole as prophylaxis for anaerobic infection. Patients with an uncomplicated postoperative course and good liver function will be transferred from the ICU within 3 - 5 days to a designated transplantation inpatient unit where they will be closely followed up by surgical and medical team, as well as by pharmacists, nutritionists, and physical therapists.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

299

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Ain Shams University Specialized Hospital
      • Cairo, Ain Shams University Specialized Hospital, Ägypten
        • Hanaa El Gendy

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Patients' demographic data, preoperative variables, intraoperative variables, postoperative stay and complications, causes for ICU readmission, and outcomes after ICU readmission will be studied.Intraoperatively patients were monitored. Intraoperative adverse events were recorded. At the end of surgery patients were transferred to the ICU.

- The postoperative immunosuppressive protocols includes calcinurine inhibitors( FK or cyclosporine), and steroids with or without mycophynolate. Piperacillin/ tazobactam was used as early prophylaxis for bacterial infections and metronidazole as prophylaxis for anaerobic infection. Patients with an uncomplicated postoperative course and good liver function will be transferred from the ICU within 3 - 5 days to a designated transplantation inpatient unit.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Adult Egyptian Patients >18 years

Exclusion Criteria:

  • Patient refusal.
  • Patients who were not discharged after LDLT due to death.
  • Patients who underwent re-transplantation before discharge from the ICU after the first liver transplant.
  • Pregnancy.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Retrospektive

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Readmission group
Readmission is defined as ICU readmission within ≤ 3 months of initial ICU discharge
Nicht-interventionelle Studie
Non readmitted group
Non readmission is defined as no need for ICU readmission within ≤ 3 months of initial ICU discharge
Nicht-interventionelle Studie

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
ICU readmission within ≤ 3 months of initial ICU discharge
Zeitfenster: within 3 months
Incidence, causes and outcomes of ICU readmission within ≤ 3 months of initial ICU discharge
within 3 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
one year survival
Zeitfenster: Within 3 months
comparison between one year survival in both groups
Within 3 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

15. Oktober 2019

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

15. März 2021

Studienabschluss (Tatsächlich)

20. Juni 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

21. August 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

22. August 2019

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

26. August 2019

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

16. Februar 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

15. Februar 2022

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • IRB//0006379

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur ICU Readmission

Klinische Studien zur Nicht-interventionelle Studie

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