Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

A Study of Cell Therapy in COVID-19 Subjects With Acute Kidney Injury Who Are Receiving Renal Replacement Therapy

13. Januar 2022 aktualisiert von: Sentien Biotechnologies, Inc.

A Multi-center, Randomized, Case Controlled, Double-blind, Ascending-dose Study of Extracorporeal Mesenchymal Stromal Cell Therapy (SBI-101 Therapy) in COVID-19 Subjects With Acute Kidney Injury Receiving Renal Replacement Therapy

The purpose of this study is to assess the safety and tolerability of the investigational product, SBI-101, in subjects with an infectious etiology of Acute Kidney Injury (AKI). SBI-101 is a biologic/device combination product designed to regulate inflammation and promote repair of injured tissue using allogeneic human mesenchymal stromal cells. SBI-101 will be integrated into the renal replacement circuit and patients will be treated for up to 24 hours.

Studienübersicht

Status

Aktiv, nicht rekrutierend

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

22

Phase

  • Phase 2
  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • New Mexico
      • Albuquerque, New Mexico, Vereinigte Staaten, 87106
        • University of New Mexico School of Medicine
    • South Carolina
      • Charleston, South Carolina, Vereinigte Staaten, 29407
        • Medical University of South Carolina

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Documented evidence of infection, e.g., positive PCR for COVID-19, positive blood cultures for systemic infection, active urinary sediment to suggest UTI, or any imaging supportive of a clinical diagnosis of infection, for example, pulmonary infiltrate on chest x-ray to suggest pneumonia, pancreatitis on CT imaging, abdominal collection, etc.
  • AKI as determined by the Investigator based on his/her clinical judgment
  • Receiving or planned to receive RRT in < 24 hours
  • Able to tolerate indwelling intravascular access
  • Has tolerated CRRT for at least 6 hours prior to IP treatment
  • Have maintained hemodynamic stability for at least 6 hours prior to IP treatment with only minor changes in pressure support medication required (if used)
  • Vascular access (catheter placement) is patent and capable of supporting CRRT for the duration of IP treatment
  • Likely to require RRT for at least an additional 48 hours
  • Potassium level >3.6 and <5.5 mEq/L or >3.6 and < 5.5 mmol/L prior to IP treatment
  • SaO2 > 92% prior to IP initiation
  • Blood pH > 7.2 prior to IP initiation
  • Medically cleared to receive anticoagulation per institutional standard of care / PI prescribed protocol and meeting protocol defined anticoagulation targets prior to receipt of IP
  • Ability to give informed consent or have a legally authorized representative do so

Exclusion Criteria:

  • Female subjects who are pregnant, planning to become pregnant, or lactating
  • MAP <70 mmHg immediately prior to IP initiation
  • Systolic blood pressure < 90 mmHg immediately prior to IP initiation
  • Mechanical ventilator support requiring FiO2 > 80% prior to IP initiation
  • Receiving extracorporeal membrane oxygenation (ECMO)
  • Liver disease with Child Pugh score of > 7 prior to IP initiation
  • High sensitivity cardiac Troponin level (hs-cTn) > 100.0 ng/L prior to IP initiation or other equivalent Troponin test result prior to IP initiation
  • Hepatorenal syndrome
  • AKI due to post-renal outflow obstruction
  • Acute or chronic vasculitis of any etiology
  • Chronic systemic infection
  • Subjects with a past medical history of an inherited or acquired hypercoagulable condition independent of COVID-19
  • Patients with a past medical history of an allergic response to MSC therapy
  • Participation in another interventional trial with the exception of studies of antivirals, corticosteroids, hydroxychloroquine, azithromycin, or angiotensin converting enzyme inhibitors/angiotensin receptor blockers (or related compounds)
  • Active malignancy(-ies) and/or receiving active treatment for a malignancy(-ies), with the exception of non-melanoma skin cancer
  • Subjects, who in the opinion of the Investigator, are likely to require escalating doses of vasopressors to attain and/or maintain hemodynamic stability, or subjects who have reached the institutionally defined maximum level of vasopressor support within 12 hours of intended IP integration
  • Imminent death in <24 hours
  • Organ failure affecting more than 2 non-renal organs
  • Platelet count <50,000/μL or other serious hematological abnormalities that would place subject in imminent danger of death
  • Lactate levels >8 mmol/L suggestive of severe end-organ hypoperfusion prior to the time of IP integration
  • Any prior medical condition or recent surgical procedure, planned significant medical interventions or procedures that, in the judgment of the Investigator, would prevent the subject from safely participating in and/or completing all study requirements

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Vervierfachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Low dose cohort
SBI-101 device containing 250 million MSCs
SBI-101 ist ein Kombinationsprodukt aus Biologikum und Gerät, das zwei Komponenten kombiniert: allogene humane mesenchymale Stromazellen (MSCs) und ein von der FDA zugelassenes Plasmapheresegerät. SBI-101 wird über die Integration in einen kontinuierlichen Nierenersatztherapiekreislauf verabreicht und soll Entzündungen regulieren und die Reparatur von verletztem Gewebe fördern.
Experimental: High dose cohort
SBI-101 device containing 750 million MSCs
SBI-101 ist ein Kombinationsprodukt aus Biologikum und Gerät, das zwei Komponenten kombiniert: allogene humane mesenchymale Stromazellen (MSCs) und ein von der FDA zugelassenes Plasmapheresegerät. SBI-101 wird über die Integration in einen kontinuierlichen Nierenersatztherapiekreislauf verabreicht und soll Entzündungen regulieren und die Reparatur von verletztem Gewebe fördern.
Kein Eingriff: Case controls
Case control subjects will receive only standard-of-care treatment and will be followed for the same safety assessments as active study participants.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Safety and tolerability as measured by incidence of IP-related serious adverse events
Zeitfenster: Outcomes and Serious Adverse Events through Day 180
Outcomes and Serious Adverse Events through Day 180

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

19. November 2020

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. März 2022

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. September 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. Juni 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

22. Juni 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

24. Juni 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

14. Januar 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. Januar 2022

Zuletzt verifiziert

1. August 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Ja

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur COVID-19

Klinische Studien zur SBI-101

Abonnieren