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Timing of Rocuronium After Induction With Propofol on Temporal Summation of Pain

11. September 2020 aktualisiert von: Cheol Lee, Wonkwang University Hospital

The Impact of the Timing of Rocuronium After Induction With Propofol on Temporal Summation of Pain in Gynecologic Laparoscopic Surgery-prospective and Controlled Study.

Temporal summation of pain, which is defined as the perception of increasingly greater pain evoked by repetitive painful stimuli, is highly variable between individuals. This study aimed to determine the impact of the timing of rocuronium after induction with propofol on temporal summation of pain in gynecologic laparoscopic surgery.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

100

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

19 Jahre bis 60 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Elective gynecologic laparoscopic surgery
  • American Society of Anesthesiologists' physical status class) I-II

Exclusion Criteria:

  • Menopause (to exclude the hormonal effect on pain)
  • Patients who had muscular, cardiovascular, hepatic or kidney disorders and patients with a history of medication who would affect muscle relaxants were excluded from this study.
  • Patients with difficult venous access on forearm, a known allergy to propofol or rocuronium, chronic pain, pregnancy, and those who had received analgesics or sedatives within the previous 24 hours, were excluded from the study.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Sonstiges: group PRi
received immediate injection of rocuronium after propofol administration,
The difference of the timing was rocuronium was administered immediately after propofol injection or when BIS score became below 60 after propofol administration.
Sonstiges: group PRd
rocuronium injection when bispectral index score became below 60 after propofol administration
The difference of the timing was rocuronium was administered immediately after propofol injection or when BIS score became below 60 after propofol administration.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
the grade of rocuronium induced withdrawal movement.
Zeitfenster: during anesthesia induction

withdrawal movements were graded by the investigator according to the following scale:

  1. - no pain (no response);
  2. - mild pain (movement at wrist only);
  3. - moderate pain (movement involving the arm only with elbow or shoulder);
  4. - severe pain (generalized response or movement in more than one extremity
during anesthesia induction

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
visual analog scale (VAS) for injection pain
Zeitfenster: during anesthesia induction
check VAS for pain after propofol administration. visual analog scale with 100 mm for pain after surgery. 0 = no pain, 100 = the worst pain
during anesthesia induction
VAS for pain
Zeitfenster: at 1 hour, 24 hours and 48 hours
check VAS with 100 mm for pain after surgery. 0 = no pain, 100 = the worst pain
at 1 hour, 24 hours and 48 hours
Patient controlled analgesia (PCA) Opioid consumption
Zeitfenster: at 24 and 48 hours
check the volume of PCA Opioid consumption (ml) (PCA) pump containing fentanyl (800 ug), ketorolac (150 mg), and ramosetron (0.6 mg) in a total volume of 150 mL of saline was set to deliver a basal infusion of 2 mL/h and bolus doses of 0.5 mL, with a 15-min lockout period for postoperative analgesia.
at 24 and 48 hours

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Cheol Lee, M.D,Ph.D, Department of anesthesiology and pain medicine

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Mai 2020

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

30. Mai 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

4. September 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. September 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

7. September 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

14. September 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

16. September 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

11. September 2020

Zuletzt verifiziert

1. September 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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