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Selinexor in Combination With Thalidomide and Dexamethasone in RRMM

13. Mai 2021 aktualisiert von: Li Zheng

Phase Ib/II Study of ATG-010 in Combination With Thalidomide and Dexamethasone for Relapsed/Refractory Multiple Myeloma

Multiple myeloma (MM) is an incurable plasma cell cancer that almost all patients eventually relapse despite advancement in treatment strategies. B-cell maturation antigen (BCMA) is a cell surface receptor that expressed primarily by malignant and normal plasma cells. This is a single-arm that includes escalation phase and expansion phase ,Selinexor in Combination withThalidomide and Dexamethasone to Treat Relapsed/Refractory Multiple Myeloma Patients.To evaluate efficacy and safety of Selinexor in combination with Thalidomide and Dexamethasone in RRMM patients received at least one prior lines of therapy

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

This is a single-arm and open-label phase Ib/IIa study of Relapsed/Refractory Multiple Myeloma patients who have received at least one prior lines of treatment therapy; Approximately 3-48 patients will be enrolled in the study. In dose escalation phase, patients with RRMM will be treated with thalidomide 100mg/d, dexamethasone 20mg biweekly, and escalating doses of oral ATG-010 weekly in a 3+3 design. ATG-010 dose level (DL) 1, 2 and 3 are 60, 80 and 100mg respectively.

Then a phase 2 expansion at the recommended dose level based on phase 1b trial will be conducted to evaluate the efficacy, safety and tolerability.

This arm is 4 weeks per cycle and include a total of 12 cycles.Selinexor RP2D,Thalidomide will be given at 100mg/d d1-28, and Dexamethasone 20 mg/d will be given on day 1, 2,8,9,15,16,22,23. If a patient develops partial intolerance to glucocorticoids (as determined by the Investigator) during the study, a dose reduction of dexamethasone maximum to 10 mg is permitted. If patients do not tolerate this dose, a potential discontinuation or further dose reduction would be allowed.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

48

Phase

  • Phase 2
  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • Sichuan
      • Chengdu, Sichuan, China, 610041
        • West China Hospital of Sichuan University
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Ting Niu, M.D.,Ph.d
        • Hauptermittler:
          • Li Zheng, M.D.,Ph.d

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients must meet all of the following inclusion criteria to be eligible to enroll in this study:

    1. Known and written informed consent (ICF) voluntarily.
    2. Age ≥ 18 years and ≤ 75 years.
    3. Patients with multiple myeloma who have received first-line treatment (induction, autologous transplantation and maintenance as the same first-line treatment) and achieved at least partial remission in induction.
    4. At or after accepting first-line regimen, subjects must have progression disease (PD) recorded which is determined by researcher according to IMWG criteria.
    5. Any clinically significant non-hematological toxicities (except for hair loss, peripheral neuropathy, which is otherwise stipulated in Article 13 of the exclusion criteria) that relevant to previous therapies must have resolved to ≤Grade 2 prior to first dose of study drug.
    6. Adequate hepatic function: total bilirubin < 2× upper limit of normal (ULN) (for patients with Gilbert's syndrome, a total bilirubin of < 3× ULN is required), AST < 2.5× ULN, and ALT < 2.5× ULN.
    7. Adequate renal function: estimated creatinine clearance ≥ 20 mL/min (calculated using the formula of Cockroft-Gault).
    8. Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) Performance Status of 0, 1, or 2.
    9. Measurable MM as defined by at least one of the following:

      1. Serum M-protein (SPEP) ≥ 10 g/L
      2. 24 hours-Urinary M-protein excretion ≥ 0.2 g (200 mg)
      3. Serum FLC ≥ 100 mg/L with abnormal FLC ratio
    10. Expected survival is more than 6 months.
    11. Adequate hematopoietic function (no blood transfusion within 2 weeks and no G-CSF/GM-CSF supportive treatment within 1 week prior to screening test):

      1. Hemoglobin level ≥ 80 g/L
      2. ANC ≥ 1,000/mm3 (1.0×109/L)
      3. Platelet count ≥ 75,000/mm3 (75×109/L)
    12. Female patients of childbearing potential must meet below two criteria:

      1. must agree to use effective contraception methods since signature in ICF, throughout the study and for 3 months following the last dose of study treatment.
      2. must have a negative serum pregnancy test at screening. Note: A woman is considered of childbearing potential following menarche and until becoming postmenopausal (defined as no menstrual period for a minimum of 12 months) or permanently sterile (having undergone a hysterectomy, bilateral salpingectomy or bilateral oophorectomy). A woman who is taking oral contraceptive or using intrauterine device is considered of childbearing potential.
    13. Male patients (including those who have received vasectomy) must use a condom if sexually active with a female of child-bearing potential throughout the study and for 3 months following the last dose of study treatment.

Exclusion Criteria:

  • Patients who meet any of the following criteria will not be enrolled:

    1. Asymptomatic (smoldering) MM.
    2. Plasma cell leukemia.
    3. Documented active amyloidosis.
    4. Previously refractory or intolerant to immunomodulators.
    5. Pregnancy or breastfeeding.
    6. Major surgery was performed within 4 weeks prior to the first study.
    7. Patients with active, unstable cardiovascular diseases, fits any of the following:

      1. Symptomatic ischemia, or
      2. Uncontrolled clinically-significant conduction abnormalities (e.g., patients with ventricular tachycardia on antiarrhythmics are excluded; patients with first-degree atrioventricular (AV) block or asymptomatic left anterior fascicular block/right bundle branch block (LAFB/RBBB) are allowed), or
      3. Congestive heart failure (CHF) of New York Heart Association (NYHA) ≥ Grade 3, or
      4. Acute myocardial infarction (AMI) within 3 months prior to the first dose of study drug.
    8. Uncontrolled active infection within 1 week prior to the first dose of study drug.
    9. Known HIV positive.
    10. Known active hepatitis A, B, or C infection; or known positive for HCV RNA or HBsAg.

      (Note: patients with HBsAg negative but HBc Ab positive need further HBV-DNA test, excluded if HBV-DNA ≥103 , if HBV-DNA <103 need anti-viral drugs)

    11. Prior malignancy that required treatment or has shown evidence of recurrence (except for skin basal-cell carcinoma and in-situ carcinoma including squamous cell carcinoma, bladder cancer in situ, endometrial cancer in situ, cervical cancer in situ/atypical hyperplasia, prostate cancer incidental finding (T1a or T1b), or breast cancer in situ) within 5 years prior to the first dose of study drug.
    12. Active GI dysfunction interfering with the ability to swallow tablets, or any GI dysfunction that could interfere with absorption of study treatment.
    13. Grade ≥ 3 peripheral neuropathy, and Grade ≥ 2 painful neuropathy, within 3 weeks prior to the first dose of study drug.
    14. Previous history of deep vein thrombosis.
    15. Serious, active psychiatric, or medical conditions which, in the opinion of the Investigator, could interfere with study treatment.
    16. Participation in an investigational anti-cancer clinical study within 3 weeks or 5 half-lives (T1/2) prior to the first dose of study drug.
    17. Received ASCT within 12 weeks prior to the first dose of study drug or previous allogeneic stem cell transplantation (no time limitation).
    18. Treatment with an approved or trial anticancer drug was given within 4 weeks prior to the first study.
    19. Known intolerance to or contraindication for glucocorticoid therapy.
    20. Prior exposure to a SINE compound.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Selinexor in combination with thalidomide and Dexamethasone
Selinexor in combination with thalidomide and Dexamethasone. Thalidomide will be given at 100mg/d d1-28,and Dexamethasone 20 mg/d will be given on day 1, 2,8,9,15,16,22,23. Treatment will be administered in 28-day cycles,include a total of 12 cycles. Selinexor dose escalation: 60, 80, 100mg respectively on day 1,8,15,22 for 4-week cycles. Then Selinexor will be given at the recommended dose level on phase II.
100 mg/d, po. am Tag 1-28
Andere Namen:
  • fǎn yìng ting
Selinexor (ATG-010# is a first-in-class, oral selective exportin 1 (XPO1) inhibitor (1,2). Selinexor functions by binding with and inhibiting the nuclear export protein XPO1 (also called CRM1), leading to the accumulation of tumor suppressor proteins in the cell nucleus along with inhibition of translation of oncoprotein mRNAs.
Andere Namen:
  • ATG-010
20 mg/d Po. on day 1, 2,8,9,15,16,22,23
Andere Namen:
  • Dex

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Gesamtansprechrate (ORR)
Zeitfenster: Bewertet ab dem Datum der ersten Dosis der Studienbehandlung bis zu dem Datum, an dem PD bis zu 12 Monate bewertet wurde
ORR in jedem Arm: partielles Ansprechen (PR) + sehr gutes partielles Ansprechen (VGPR) + vollständiges Ansprechen (CR)
Bewertet ab dem Datum der ersten Dosis der Studienbehandlung bis zu dem Datum, an dem PD bis zu 12 Monate bewertet wurde

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Progressionsfreies Überleben (PFS)
Zeitfenster: 12 Monate
Dauer vom Beginn der Studienbehandlung bis zu PD oder Tod (unabhängig von der Ursache), je nachdem, was zuerst eintritt
12 Monate
Klinische Nutzenrate (CBR)
Zeitfenster: 12 Monate
Klinische Nutzenrate (CBR=ORR+Minor Response [MR])
12 Monate
Krankheitskontrollrate (DCR)
Zeitfenster: 12 Monate
Krankheitskontrollrate (DCR=CBR+Stable Disease[SD; für mindestens 12 Wochen])
12 Monate
Anzahl der Teilnehmer mit unerwünschten Ereignissen
Zeitfenster: Von der ersten Dosis der Verabreichung des Studienmedikaments bis zum Ende der Behandlung (bis zu 12 Monate)
Anzahl der Teilnehmer mit behandlungsbedingten unerwünschten Ereignissen (TEAEs) und behandlungsbedingten schwerwiegenden unerwünschten Ereignissen (TESAEs)
Von der ersten Dosis der Verabreichung des Studienmedikaments bis zum Ende der Behandlung (bis zu 12 Monate)
Gesamtüberleben (OS)
Zeitfenster: 12 Monate
Die Schätzungen von Kaplan-Meier
12 Monate
Minimale Resterkrankung (MRD)
Zeitfenster: 12 Monate
Bewertung der minimalen Resterkrankung bei CR- und sCR-Patienten
12 Monate
Dauer des Ansprechens (DOR)
Zeitfenster: 12 Monate
Dauer von der ersten Beobachtung von mindestens PR bis zum Zeitpunkt der Krankheitsprogression oder Todesfällen aufgrund der Krankheitsprogression, je nachdem, was zuerst eintritt.
12 Monate

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: Ting Niu, M.D., Ph.D, West China Hospital
  • Hauptermittler: Li Zheng, M.D., Ph.D, West China Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

6. Juli 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

30. Dezember 2024

Studienabschluss (Voraussichtlich)

30. Dezember 2024

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

13. Mai 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

13. Mai 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

18. Mai 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

18. Mai 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. Mai 2021

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Beschreibung des IPD-Plans

All IPD results are used for publication,and can be shared with other investigators and sponsors

IPD-Sharing-Zeitrahmen

Study Protocol can be shared Starting 12 months after publication

IPD-Sharing-Zugriffskriterien

Study Protocol must not be shared with non-participants until after publication and must be authorized by the principal investigator and sponsors

Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen

  • STUDIENPROTOKOLL

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Ja

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Ja

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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