- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT05190965
Optical Coherence Tomography Angiography and in Fluorescein Angiography in Diabetic Retinopathy
29. Dezember 2021 aktualisiert von: Esraa Reda Mohamed Mahmoud, Assiut University
Comparison Between Findings in Optical Coherence Tomography Angiography and in Fluorescein Angiography in Patients With Diapetic Retinopathy
Diabetic retinopathy (DR) is the leading cause of decreased vision in working age people.
Patients with DR can develop macular edema and proliferative retinopathy which are major causes of visual impairment [1].
The potential of OCTA regarding diagnosis and follow up of DR has been shown in previous studies [2-4].
At present fluorescein angiography (FA) represents the gold standard in the diagnosis and staging of DR [5].
With FA vascular lesions like micro aneurysms (MAs), the size of areas of non-perfusion and of the foveal avascular zone (FAZ) and retinal neovascularisations can be reliably identified [6].
Al-though the capabilities of FA are well known, its use also contains some risks related to the intravenous injection of the dye, which can cause nausea, vomiting and allergic re actions and even anaphylactic shock [7].
Besides that, it also requires time and trained personnel [8].
Image acquisition by OCTA in contrast is not as time consuming and can be performed without taking any risks.
Additionally, it provides a 3 dimensional cross sectional view of the retinal and choroidal layers with micro meter depth resolution, providing depth selective information of the retinal vasculature.
This facilitates accurate diagnosis and follow up of retinal vascular diseases since significant insights into both morphology and perfusion status can be obtained simultaneously.
Although various artifacts appear in OCTA images, a qualitative assessment is mostly possible [9].Early changes to be seen in OCTA in patients with non-proliferative DR are vascular remodelling bordering the FAZ, vascular tortuosity, narrowing of capillary lumen and capillary dilatation.
These changes cannot be seen in the same manner in FA [10].In this study we investigated the size of the FAZ and the count of MAs in patients with DR.
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Voraussichtlich)
40
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Esraa Resident Reda Mohamed
- Telefonnummer: 01092564344
- E-Mail: esraareda54321@gmail.com
Studieren Sie die Kontaktsicherung
- Name: Wael Prof Mohamed Ahmed Soliman
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
45 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
N/A
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
All included patients are planned to have FFA and OCTA en face 3x3mm
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- All Pts with confirmed type 2 diabetes of at least 6 months. Best corrected visual Acuity of 6/60 or higher (using asnellen chart) in each eye
Exclusion Criteria:
- Dense media opacities interfere with image FFA as dense cataract . Previous TTT mainly retinal laser photocoagulation or intra vitreal injection. History of ocular disease as glaucoma and retinal vascular occlusion . Previous ocular surgery.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Compare findings in OCTA.Ffa in DR
Zeitfenster: Baseline
|
Number of microaneurysm.degree of ischemia.size of FAZ
|
Baseline
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Klein R, Moss SE, Klein BE, Davis MD, DeMets DL. Wisconsin Epidemiologic Study of Diabetic Retinopathy. XII. Relationship of C-peptide and diabetic retinopathy. Diabetes. 1990 Nov;39(11):1445-50. doi: 10.2337/diab.39.11.1445.
- Ghasemi Falavarjani K, Al-Sheikh M, Akil H, Sadda SR. Image artefacts in swept-source optical coherence tomography angiography. Br J Ophthalmol. 2017 May;101(5):564-568. doi: 10.1136/bjophthalmol-2016-309104. Epub 2016 Jul 20.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Voraussichtlich)
1. September 2022
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. September 2023
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Februar 2024
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
29. Dezember 2021
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
29. Dezember 2021
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
13. Januar 2022
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
13. Januar 2022
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
29. Dezember 2021
Zuletzt verifiziert
1. Dezember 2021
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- FFDR
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Nein
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