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Development and Validation of the Prediction Model for Cognitive Impairment

19. Juli 2022 aktualisiert von: Shenzhen Second People's Hospital

Development and Validation of the Prediction Model for Cognitive Impairment in Elderly Patients After Acute Ischemic Stroke

According to the "Chinese Stroke Report" released in 2020, the incidence of stroke in China is 1114.8/100,000, acute ischemic stroke (AIS) accounts for 70% to 80% of the total number of stroke population, and elderly stroke patients are up to 2/3. About 1/3 of stroke patients would experience post-stroke cognitive impairment (PSCI), which seriously affected patients' quality of life and survival time, and increases disease and economic burden. Therefore, early identification, assessment, prevention and intervention of PSCI, and improvement of patients' quality of life and prognosis have become the focus of clinical research.

This is a prospective cohort study. We intend to: (1) continuously collect elderly AIS patients who will be admitted to the Department of Neurology, The Department of Rehabilitation and the Department of Gerontology of Shenzhen Second People's Hospital from 2022 year to 2024 year; (2) collect baseline and follow-up data, and build a prediction model for cognitive impairment in elderly AIS patients; (3) internal validation using Bootstrap model; (4) collect the data of the elderly AIS patients who will be admitted to Shenzhen Longhua District People's Hospital andShenzhen Longgang Central Hospital, and conduct external validation; (5) evaluate the predictive efficacy of the model.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

This study consists of two parts. The first part is to develop a predictive model for cognitive impairment in elderly patients with acute ischemic stroke. Continuously collect the baseline data and follow-up data of elderly AIS patients admitted to the Shenzhen Second People's Hospital from September 2022 to December 2023, including general demographic data, laboratory examination indicators, imaging indicators and assessment scales. Take the occurrence of PSCI as the dependent variable and the risk factors of PSCI in elderly AIS patients will be analyzed. Multivariate Cox regression will be used to develop a prediction model for cognitive impairment in elderly AIS patients.

The second part is to do clinical evaluation of prediction model of cognitive impairment in elderly patients with acute ischemic stroke. Bootstrap method will be used for internal validation of the model. Continuously collect the data of elderly AIS patients from January 2024 to December 2024 from the other two hospitals in Guangdong Province, China. Externally validate the model and evaluate the clinical application effect of PSCI prediction model in elderly AIS patients using C-index, reclassification index, calibration curve, time-dependent ROC curve and other indicators. Finally, the model is presented by nomogram.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

496

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

60 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

The elderly patients with acute ischemic stroke.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Patients age 60 years or older.
  2. Stroke occurring within 7 days.
  3. Meet the diagnostic criteria of Chinese Guidelines for the Diagnosis and Treatment of Acute ischemic Stroke 2018.
  4. Informed consent.

Exclusion Criteria:

  1. Incomplete main clinical data;
  2. Patients with transient ischemic attack;
  3. Patients had cognitive dysfunction before enrollment.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
MMSE score
Zeitfenster: From July 1, 2022 to May 31, 2025
The primary outcome will be assessed by the Mini-mental State Examination(MMSE) scale
From July 1, 2022 to May 31, 2025

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Xiaohua Xie, master, Shenzhen Second People's Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. September 2022

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

31. Dezember 2023

Studienabschluss (Voraussichtlich)

30. September 2024

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

18. Juli 2022

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. Juli 2022

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

20. Juli 2022

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

20. Juli 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

19. Juli 2022

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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