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Development, ADL, Participation, and Quality of Life in Preterm Infants: A Longitudinal Follow Up Study

10. August 2022 aktualisiert von: Chang Gung Memorial Hospital
A Longitudinal Study of Function, ADL, and Quality of life of Patients with Developmental Disabilities

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Preterm Infant is defined as a group of patients whose gestational age is lower than 37 weeks due to either iatrogenic reasons or maternal reasons. Preterm infant could be classified into 4 group according to gestational age: very early preterm infant, early preterm infant, midterm preterm infant, and late preterm infant. Moreover, they could be categorized into 3 groups of birth weight: extremely low birth weight, very low birth weight, and low birth weight. These varies of preterm infant are indicated to have further developmental and body-functional difficulties and lags. Under the basis of International Classification of Functioning, Disability and Health-Children and Youth Version (ICF-CY) framework, problems related to Preterm infant would further limit their activities of daily living (ADL), participation, and health related quality of life (HRQOL).

The three fundamental goals of early rehabilitation for preterm infant after leaving NICU are: optimizing function within each child's prognostic potential, preventing the development of secondary conditions that impact life-long health, and promoting children's participation and qualities in their lives. Understanding knowledges of these developmental patterns of Function and Participation in Life Activities (FPLA) and HRQOL may be helpful for anticipating and managing the problems. This study hypothesizes that the course of developmental patterns in FPLA and HRQOL of preterm infant evolve with their age. The functional recovery levels include developmental function, activity, participation, and quality of life (QOL).

This study included validity and reliability study and a prospective 2 phases, 3-years period longitudinal study of patient with preterm infant. From the first half year, 50 used-to-be preterm infant children and 50 used-to-be full-term infant children will be recruited to examine the reliability and validity of assessment tools and examiner. From the late half of the 1st and following years, 100 used-to-be full-term infant children (0-3 years old) and 200 used-to-be preterm infant children will be recruited for follow up research. All participants will receive a series of FPLA and HRQOL assessments, which are based on ICF-CY framework. Examiners will select assessment tools that appropriate to participant's age. Moreover, during this prospective longitudinal study, each participant will receive FPLA and HRQOL assessments as baseline, and re-evaluation every 6-months after the first data collection point. We believe the results of this study will refine services and supports for children with preterm infant to meet these goals.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

1000

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

      • Taoyuan, Taiwan, 333
        • Chang Gung Memorial Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

6 Monate bis 3 Jahre (Kind)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Enroll preterm and healthy infants.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Children who were born before 37 weeks
  • Age 0-3 y/o
  • Agree to sign inform consent

Exclusion Criteria:

  • Active medical condition (e.g. infection)
  • Concurrent disease which affect nuerological development, such as cerebral palsy, or other disease not typically associated with preterm

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Kontrolle
Gesunde Säuglinge
Experimental
Preterm Infants

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change from baseline general development for Healthy child and preterm infants at 6 months 1
Zeitfenster: From 6 months to 4 years

Bayley scales of infant and Toddler Developmentfourth edition is used to examine the body function, motor function, cognitive, language, and social behavior.

(Scores from 0 to 140, higher scores mean a better outcome.)

From 6 months to 4 years
Change from baseline general development for Healthy child and preterm infants at 6 months 2
Zeitfenster: From 6 months to 4 years

Comprehensive Development Inventory for Infant and Toddlers (CDIIT) is used to examine the body function, motor function, cognitive, language, and social behavior.

(Higher scores mean a better outcome.)

From 6 months to 4 years
Change from baseline general development for Healthy child and preterm infants at 6 months 3
Zeitfenster: From 6 months to 4 years
Hawaii Early Learning Profile (HELP) is used to examine the regulatory/sensory orginization, motor function, cognitive, language, and social behavior, and self-help. (Higher scores mean a better outcome.)
From 6 months to 4 years
Change from baseline general development for Healthy child and preterm infants at 6 months 4
Zeitfenster: From 6 months to 4 years
General Movements Assessment (GMA) is used to examine the motor function. (Higher scores mean a better outcome.)
From 6 months to 4 years
Change from baseline functions for preterm infants at 6 months
Zeitfenster: From 6 months to 4 years

PREMature Infant Index(PREMII) is used to examine the respiratory support, oxygen administration, apnea, bradycardia, desaturation, thermoregulation, feeding, and weight.

(Higher scores mean a better outcome.)

From 6 months to 4 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Chia-Ling Chen, Chang Gung Memorial Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

21. Februar 2023

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

31. Dezember 2024

Studienabschluss (Voraussichtlich)

31. März 2025

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

17. Februar 2022

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. August 2022

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

12. August 2022

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

12. August 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. August 2022

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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