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Prevention of AIDS With Opportunistic Infection Paradoxical IRIS

29. April 2026 aktualisiert von: Yinzhong Shen, Shanghai Public Health Clinical Center
This study was a multicenter, open-label, randomized controlled clinical trial designed to evaluate the efficacy and safety of glucocorticoids in preventing paradoxical immune reconstitution inflammatory syndrome (IRIS) in patients with AIDS complicated by opportunistic infections. A total of 262 HIV-infected patients with a baseline CD4⁺ T-cell count <100/μL, who were scheduled to initiate antiretroviral therapy and had opportunistic infections, were enrolled and randomly assigned in a 1:1 ratio to the prednisolone group or the control group. Participants in the treatment group received prednisolone at 40 mg/day for 14 days followed by 20 mg/day for 14 days, whereas the control group received no glucocorticoid intervention. All participants were followed for 12 weeks. The primary endpoint was the incidence of paradoxical IRIS within 12 weeks. Secondary endpoints included time to IRIS onset, duration of IRIS, mortality, hospitalization, serious adverse events, CD4⁺ T-cell counts, and HIV-RNA suppression. The findings will provide evidence-based support for the prevention of paradoxical IRIS.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

131

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age ≥ 18 years;
  • Confirmed HIV infection;
  • Presence of HIV-related opportunistic infection(s), including non-tuberculous -mycobacterial infection, PJP, pneumonia, cryptococcal meningitis, Talaromyces marneffei infection, CMV retinitis, or PML;
  • Baseline CD4 T-lymphocyte count < 100 cells/μL;
  • Planned initiation of antiretroviral therapy;
  • Willing to participate in this study, able to comply with all follow-up requirements, and able to provide written informed consent.

Exclusion Criteria:

  • Presence of Kaposi sarcoma, pregnancy, or confirmed tuberculosis;
  • Body weight < 40 kg;
  • Severe hepatic dysfunction (ALT or AST > 5 times the upper limit of normal, ULN);
  • Severe renal dysfunction (eGFR < 30 mL/min/1.73 m²);
  • Baseline electrocardiogram (ECG) showing a QTc interval > 500 ms;
  • Pregnant or lactating women;
  • Contraindications to glucocorticoid use;
  • Any other condition considered by the investigators to be unsuitable for participation in this study.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Kontrollgruppe
Kein Eingriff
Experimental: prednisolone group
Participants in the treatment group received prednisolone at 40 mg/day for 14 days followed by 20 mg/day for 14 days, whereas the control group received no glucocorticoid intervention.
Prednisolone Group

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Incidence rate of paradoxical IRIS at 12 weeks after enrollment.
Zeitfenster: 12weeks
Incidence rate of paradoxical IRIS at 12 weeks after enrollment.
12weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Time from enrollment to occurrence of paradoxical IRIS
Zeitfenster: within 12weeks
within 12weeks
Duration of paradoxical IRIS
Zeitfenster: within 12 weeks
within 12 weeks
Death (related to paradoxical IRIS; all-cause mortality)
Zeitfenster: 12weeks
12weeks
Hospitalization (related to paradoxical IRIS; all-cause)
Zeitfenster: 12weeks
12weeks
Composite endpoint of death or hospitalization
Zeitfenster: within 12weeks
within 12weeks
Incidence rate of serious adverse events
Zeitfenster: 12weeks
12weeks
CD4+ T lymphocyte count at 12 weeks
Zeitfenster: 12weeks
12weeks
Number of patients with HIV-RNA < 20 copies/ml at 12 weeks
Zeitfenster: 12weeks
12weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Mai 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

31. Dezember 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

31. Dezember 2028

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

13. April 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

29. April 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

4. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

4. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

29. April 2026

Zuletzt verifiziert

1. April 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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