- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07566299
Early GLP-1 Receptor Agonist and SGLT2 Inhibitor Add-On Strategies in Adults With Obesity, Type 2 Diabetes, Cardiovascular-Kidney-Metabolic Syndrome Stage 2-3, and Metabolic Dysfunction-Associated Steatotic Liver Disease
29. April 2026 aktualisiert von: Yu-Nan Huang, Chung Shan Medical University
Early GLP-1 Receptor Agonist and SGLT2 Inhibitor Add-On Strategies in Adults With Obesity, Type 2 Diabetes, Cardiovascular-Kidney-Metabolic Syndrome Stage 2-3, and Metabolic Dysfunction-Associated Steatotic Liver Disease: A Target Trial Emulation
This retrospective observational target-trial emulation uses electronic health record data from the TriNetX US Collaborative Network to compare early treatment intensification strategies in adults with obesity, type 2 diabetes, cardiovascular-kidney-metabolic syndrome stage 2-3, and metabolic dysfunction-associated steatotic liver disease who initiate a GLP-1 receptor agonist or an SGLT2 inhibitor.
The study compares patients who, within 90 days of starting background therapy, add the alternate agent, add usual-care glucose-lowering therapy, or do not receive early add-on therapy.
Usual-care add-on therapy includes DPP-4 inhibitors, sulfonylureas, or insulin.
The primary outcome is all-cause mortality over 60 months, with major cardiovascular events, major kidney events, and major liver outcomes also evaluated.
Propensity-score methods are used to reduce bias from nonrandom treatment selection.
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Geschätzt)
118805
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Pen-Hua Su, PhD
- Telefonnummer: 21707 886-4-24739595
- E-Mail: jen@csh.org.tw
Studieren Sie die Kontaktsicherung
- Name: Yu-Nan Huang, PhD
- Telefonnummer: 21707 886-4-24739595
- E-Mail: yunanhuang83@gmail.com
Studienorte
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Taichung
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Taichung, Taichung, Taiwan, 402
- Chung Shan Medical University Hospital
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Adults will be selected from the TriNetX US Collaborative Network, a distributed database of de-identified electronic health records contributed by participating healthcare organizations across multiple clinical systems and practice settings.
The study population consists of adults with obesity, type 2 diabetes, cardiovascular-kidney-metabolic syndrome stage 2-3, and metabolic dysfunction-associated steatotic liver disease who received routine clinical care in this network and were identified through diagnosis records, body mass index data, laboratory data, and medication prescribing data.
Comparator-specific cohorts were defined within this source population to evaluate early GLP-1 receptor agonist- and SGLT2 inhibitor-based treatment strategies.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Adults aged 18 years or older.
- BMI ≥27 kg/m², or diagnosis codes consistent with obesity
- Type 2 diabetes mellitus
- Cardiovascular-kidney-metabolic syndrome stage 2-3
- Metabolic dysfunction-associated steatotic liver disease
- Initiation of GLP-1 receptor agonist therapy or SGLT2 inhibitor therapy during the study period
Exclusion Criteria:
- Type 1 diabetes mellitus, or other specified diabetes types that are not type 2 diabetes
- Human immunodeficiency virus infection
- Other chronic, alcohol-related, or secondary liver diseases
- Prior bariatric surgery
- Prior solid-organ transplantation
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
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GLP-1 RA with SGLT2i Add-On
Adults with obesity, type 2 diabetes, cardiovascular-kidney-metabolic syndrome stage 2-3, and metabolic dysfunction-associated steatotic liver disease who initiated GLP-1 receptor agonist therapy and added an SGLT2 inhibitor within 90 days after treatment initiation.
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GLP-1 RA monotherapy
Adults with obesity, type 2 diabetes, cardiovascular-kidney-metabolic syndrome stage 2-3, and metabolic dysfunction-associated steatotic liver disease who initiated GLP-1 receptor agonist therapy and did not receive early add-on therapy with an SGLT2 inhibitor within 90 days after treatment initiation.
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GLP-1 RA with usual care
Adults with obesity, type 2 diabetes, cardiovascular-kidney-metabolic syndrome stage 2-3, and metabolic dysfunction-associated steatotic liver disease who initiated GLP-1 receptor agonist therapy and received early usual-care glucose-lowering add-on therapy with a DPP-4 inhibitor, sulfonylurea, or insulin within 90 days after treatment initiation, without early SGLT2 inhibitor add-on therapy.
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SGLT2i with GLP-1 RA Add-On
Adults with obesity, type 2 diabetes, cardiovascular-kidney-metabolic syndrome stage 2-3, and metabolic dysfunction-associated steatotic liver disease who initiated SGLT2 inhibitor therapy and added a GLP-1 receptor agonist within 90 days after treatment initiation.
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SGLT2i monotherapy
Adults with obesity, type 2 diabetes, cardiovascular-kidney-metabolic syndrome stage 2-3, and metabolic dysfunction-associated steatotic liver disease who initiated SGLT2 inhibitor therapy and did not receive early add-on therapy with a GLP-1 receptor agonist within 90 days after treatment initiation.
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SGLT2i with usual care
Adults with obesity, type 2 diabetes, cardiovascular-kidney-metabolic syndrome stage 2-3, and metabolic dysfunction-associated steatotic liver disease who initiated SGLT2 inhibitor therapy and received early usual-care glucose-lowering add-on therapy with a DPP-4 inhibitor, sulfonylurea, or insulin within 90 days after treatment initiation, without early GLP-1 receptor agonist add-on therapy.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
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All-cause mortality
Zeitfenster: From 90 days after treatment initiation through up to 60 months of follow-up
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From 90 days after treatment initiation through up to 60 months of follow-up
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
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Major Adverse Cardiovascular Events
Zeitfenster: From 90 days after treatment initiation through up to 60 months of follow-up
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From 90 days after treatment initiation through up to 60 months of follow-up
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Major Adverse Kidney Events
Zeitfenster: From 90 days after treatment initiation through up to 60 months of follow-up
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From 90 days after treatment initiation through up to 60 months of follow-up
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Major Adverse Liver Outcomes
Zeitfenster: From 90 days after treatment initiation through up to 60 months of follow-up
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From 90 days after treatment initiation through up to 60 months of follow-up
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
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- Austin PC, Lee DS, Fine JP. Introduction to the Analysis of Survival Data in the Presence of Competing Risks. Circulation. 2016 Feb 9;133(6):601-9. doi: 10.1161/CIRCULATIONAHA.115.017719.
- Rinella ME, Lazarus JV, Ratziu V, Francque SM, Sanyal AJ, Kanwal F, Romero D, Abdelmalek MF, Anstee QM, Arab JP, Arrese M, Bataller R, Beuers U, Boursier J, Bugianesi E, Byrne CD, Castro Narro GE, Chowdhury A, Cortez-Pinto H, Cryer DR, Cusi K, El-Kassas M, Klein S, Eskridge W, Fan J, Gawrieh S, Guy CD, Harrison SA, Kim SU, Koot BG, Korenjak M, Kowdley KV, Lacaille F, Loomba R, Mitchell-Thain R, Morgan TR, Powell EE, Roden M, Romero-Gomez M, Silva M, Singh SP, Sookoian SC, Spearman CW, Tiniakos D, Valenti L, Vos MB, Wong VW, Xanthakos S, Yilmaz Y, Younossi Z, Hobbs A, Villota-Rivas M, Newsome PN; NAFLD Nomenclature consensus group. A multisociety Delphi consensus statement on new fatty liver disease nomenclature. Hepatology. 2023 Dec 1;78(6):1966-1986. doi: 10.1097/HEP.0000000000000520. Epub 2023 Jun 24.
- Lipsitch M, Tchetgen Tchetgen E, Cohen T. Negative controls: a tool for detecting confounding and bias in observational studies. Epidemiology. 2010 May;21(3):383-8. doi: 10.1097/EDE.0b013e3181d61eeb. Erratum In: Epidemiology. 2010 Jul;21(4):589.
- The EMPA-KIDNEY Collaborative Group; Herrington WG, Staplin N, Wanner C, Green JB, Hauske SJ, Emberson JR, Preiss D, Judge P, Mayne KJ, Ng SYA, Sammons E, Zhu D, Hill M, Stevens W, Wallendszus K, Brenner S, Cheung AK, Liu ZH, Li J, Hooi LS, Liu W, Kadowaki T, Nangaku M, Levin A, Cherney D, Maggioni AP, Pontremoli R, Deo R, Goto S, Rossello X, Tuttle KR, Steubl D, Petrini M, Massey D, Eilbracht J, Brueckmann M, Landray MJ, Baigent C, Haynes R. Empagliflozin in Patients with Chronic Kidney Disease. N Engl J Med. 2023 Jan 12;388(2):117-127. doi: 10.1056/NEJMoa2204233. Epub 2022 Nov 4.
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- McGuire DK, Shih WJ, Cosentino F, Charbonnel B, Cherney DZI, Dagogo-Jack S, Pratley R, Greenberg M, Wang S, Huyck S, Gantz I, Terra SG, Masiukiewicz U, Cannon CP. Association of SGLT2 Inhibitors With Cardiovascular and Kidney Outcomes in Patients With Type 2 Diabetes: A Meta-analysis. JAMA Cardiol. 2021 Feb 1;6(2):148-158. doi: 10.1001/jamacardio.2020.4511.
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Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
31. Mai 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
30. Juni 2026
Studienabschluss (Geschätzt)
30. Juni 2026
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
26. April 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
29. April 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
5. Mai 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
5. Mai 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
29. April 2026
Zuletzt verifiziert
1. April 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Andere Studien-ID-Nummern
- CS1-26035
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Beschreibung des IPD-Plans
Individual participant data will not be shared.
This retrospective observational study uses de-identified electronic health record data from the TriNetX US Collaborative Network.
Access to individual-level data is restricted by data use agreements, institutional policies, and privacy protections.
Researchers who meet eligibility requirements may obtain access to similar de-identified data through a TriNetX license or through participating institutions.
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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