- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07590362
D-RSBI Versus RSBI for Predicting Weaning Success in COPD Patients
14. Mai 2026 aktualisiert von: Ahmed Atef Mohamed, Sohag University
Diaphragmatic Rapid Shallow Breathing Index (D-RSBI) Versus Traditional Rapid Shallow Breathing Index (RSBI) for Prediction of Weaning Success From Mechanical Ventilation in COPD Patients
This prospective observational cohort study aims to compare the predictive accuracy of diaphragmatic rapid shallow breathing index (D-RSBI) versus traditional rapid shallow breathing index (RSBI) for predicting weaning success from invasive mechanical ventilation in COPD patients.
Diaphragmatic ultrasound measurements will be performed during spontaneous breathing trials, and patients will be followed for 72 hours after extubation to assess weaning outcomes.
Studienübersicht
Status
Rekrutierung
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Geschätzt)
100
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Ahmed Atef Mohamed, MBBCh
- Telefonnummer: +201006973892
- E-Mail: ahmed_ateff_post@med.sohag.edu.eg
Studienorte
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Sohag Governorate
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Sohag, Sohag Governorate, Ägypten, 82524
- Rekrutierung
- Sohag University Hospital
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Kontakt:
- Ahmed Atef Mohamed Sayed, MBBCh
- Telefonnummer: +2001006973892
- E-Mail: atef53370@gmail.com
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Mechanically ventilated adult COPD patients admitted to the intensive care units of Sohag University Hospitals and fulfilling standard weaning readiness criteria.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Mechanically ventilated COPD patients fulfilling standard weaning readiness criteria.
- Invasive mechanical ventilation for more than 24 hours before spontaneous breathing trial.
- Hemodynamically stable without significant vasopressor support.
- Adequate oxygenation with FiO2 ≤ 0.5 and PEEP ≤ 8 cmH2O .
- Preserved mental status and ability to initiate spontaneous breathing.
- Successful tolerance of spontaneous breathing trial conducted on CPAP mode with pressure support ≤ 8 cmH2O.
Exclusion Criteria:
- Refusal of consent
- Neuromuscular disease, phrenic nerve palsy, or diaphragmatic paralysis.
- Large pneumothorax or pathology interfering with ultrasound assessment.
- Terminal extubation.
- Recent major thoracic surgery.
- Poor sonographic window despite repeated attempts.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
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Mechanically Ventilated COPD Patients
COPD patients receiving invasive mechanical ventilation who fulfill weaning readiness criteria and undergo spontaneous breathing trial with assessment of D-RSBI and conventional RSBI.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
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AUROC of D-RSBI for prediction of successful weaning
Zeitfenster: Within 72 hours after extubation
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Area under the receiver operating characteristic curve (AUROC) of diaphragmatic rapid shallow breathing index (D-RSBI) for predicting successful weaning within 72 hours after extubation in mechanically ventilated COPD patients.
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Within 72 hours after extubation
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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AUROC of conventional RSBI for prediction of successful weaning.
Zeitfenster: Within 72 hours after extubation
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Area under the receiver operating characteristic curve (AUROC) of conventional rapid shallow breathing index (RSBI) for predicting successful weaning within 72 hours after extubation in mechanically ventilated COPD patients.
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Within 72 hours after extubation
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Difference between AUROC values of D-RSBI and conventional RSBI
Zeitfenster: Within 72 hours after extubation
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Comparison between AUROC values of D-RSBI and conventional RSBI for prediction of successful weaning.
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Within 72 hours after extubation
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Llamas-Alvarez AM, Tenza-Lozano EM, Latour-Perez J. Diaphragm and Lung Ultrasound to Predict Weaning Outcome: Systematic Review and Meta-Analysis. Chest. 2017 Dec;152(6):1140-1150. doi: 10.1016/j.chest.2017.08.028. Epub 2017 Aug 31.
- Spadaro S, Grasso S, Mauri T, Dalla Corte F, Alvisi V, Ragazzi R, Cricca V, Biondi G, Di Mussi R, Marangoni E, Volta CA. Can diaphragmatic ultrasonography performed during the T-tube trial predict weaning failure? The role of diaphragmatic rapid shallow breathing index. Crit Care. 2016 Sep 28;20(1):305. doi: 10.1186/s13054-016-1479-y.
- Yang KL, Tobin MJ. A prospective study of indexes predicting the outcome of trials of weaning from mechanical ventilation. N Engl J Med. 1991 May 23;324(21):1445-50. doi: 10.1056/NEJM199105233242101.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
15. April 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
1. Mai 2027
Studienabschluss (Geschätzt)
1. Juni 2027
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
7. Mai 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
14. Mai 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
15. Mai 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
15. Mai 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
14. Mai 2026
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- Soh-Med-26-4-1MS
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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