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The Feasibility and Acceptability of a Collaborative Deprescribing Intervention to Reduce Anticholinergic Burden Among Hospitalised Older Patients (DART)

14. Mai 2026 aktualisiert von: Kinda Ibrahim, University of Southampton
The feasibility and acceptability of a collaborative deprescribing intervention to reduce anticholinergic burden among hospitalised older patients

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Why this research is important? It is estimated that over one third of all older adults are prescribed medication which are known to have "anticholinergic" side effects. These anticholinergic side effects can include an increased risk of falls, delirium, and memory problems. People who have a high number of anticholinergic medications have an increased risk of these side effects. This can be measured as their anticholinergic burden (ACB). Several tools have been developed to assess the ACB score, by checking a person's medication list, with the aim of reducing these medications where possible (deprescribing).

The study aim The project team worked with a company to design an online tool which can calculate the total ACB score for patients using their electronic medication list. It can also list the individual anticholinergic medications contributing to that score. Patients with high ACB score will be highlighted to healthcare staff including pharmacists, nurses, and doctors. In this project, we plan to understand how this tool can be used by clinicians in older persons wards to reduce the number of anticholinergic medications prescribed where appropriate.

Our approach Working with doctors and pharmacists in one large hospital, we agreed how the tool should be used. First, pharmacists with check weekly using the digital tool how many patients have high ACB scores. Then they would highlight in patients' medical notes the list of medications with high anticholinergic effects using a sticker note. The doctor looking after the patient then sees the note which would prompt him/her to either stop the drug, reduce the dose or switch to a safer drug.

We will test this intervention among 50 patients admitted to older people wards. We will collect information before and after receiving the intervention including number and type of medications prescribed, quality of life, and cognition. We will also talk to staff and patients to understand their views about the intervention, any challenges, and how to improve the process.

Involving patients and public Two patient and public contributors have been actively involved in developing this research proposal. They represent an older person with comorbidity and polypharmacy and a carer, and both have lived experience of managing polypharmacy following hospital admission. They will continue to provide input on study procedures and materials and contribute to plans for sharing the findings.

Sharing the study findings We will share the findings with public, health professionals, researchers and policymakers through plain English summaries, social media, policy briefing documents, scientific papers, conferences and other meetings.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

21

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Patients aged 65 years or more admitted to one of the five Medicine for Older People wards, who have ACB score of 3 or more

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Eligible patients aged 65 years or more admitted to one of the five Medicine for Older People wards, who have ACB score of 3 or more

Exclusion Criteria:

  • Those who are expected to have a limited life expectancy, receiving palliative care will be excluded.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
number of medications
Zeitfenster: Baseline and 3 months
number of medications
Baseline and 3 months
anticholinergic burden scores
Zeitfenster: baseline and 3 months
anticholinergic burden scores
baseline and 3 months
Activities of Daily Living
Zeitfenster: Baseline and 3 months
Activities of Daily Living
Baseline and 3 months
frailty status
Zeitfenster: Baseline and 3 months
frailty status
Baseline and 3 months
cognition
Zeitfenster: Baseline and 3 months
cognition
Baseline and 3 months
Health related quality of life (SF36)
Zeitfenster: Baseline and 3 months
Heath related quality of life (SF36)
Baseline and 3 months
delirium
Zeitfenster: Baseline and 3 months
delirium
Baseline and 3 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Healthcare resouce use
Zeitfenster: Baseline and 3 months
Healthcare resource use
Baseline and 3 months
adverse events
Zeitfenster: Baseline and 3 months
adverse events
Baseline and 3 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Kinda Ibrahim, PhD, University of Southampton

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Nützliche Links

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

22. Mai 2025

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2026

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2026

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

14. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

14. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

20. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

20. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

14. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • DART351020

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Beschreibung des IPD-Plans

The individual participant data (IPD) that support the findings of this study are not publicly available due to privacy and confidentiality restrictions. The dataset contains small sample size and potentially identifiable information, and sharing the raw data could compromise participant confidentiality. Aggregated data supporting the findings will be included within the published article.

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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