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External Oblique Intercostal Plane Block Versus Erector Spinae Plane Block in Paediatric Upper Abdominal Surgeries

24. Mai 2026 aktualisiert von: Belal Mohamed Bakr, Alexandria University

Ultrasound Guided External Oblique Intercostal Plane Block Versus Erector Spinae Plane Block in Paediatric Upper Abdominal Surgeries

This study aims to compare between ultrasound guided external oblique intercostal plane block and ultrasound guided erector spinae plane block in paediatric upper abdominal surgeries.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Paediatric nerve blocks are increasingly recognized as new standard for managing pain in children. The advantages of regional anesthesia in this population include enhanced operating conditions, expedited recovery of bowel function, and reduced postoperative pain.

The caudal epidural block remains the most used method; however, the external oblique intercostal block, a novel technique involves administering local anesthesia deep to the external oblique muscle at the sixth intercostal space, thereby blocking thoracoabdominal nerves from T6 to T10. This technique offers several advantages, including straightforward anatomy, a single muscle strip that is easily identifiable even in obese patients, a bony backstop, and an easily expandable fascial plane that can accommodate a catheter.

The erector spinae plane block involves injecting local anesthetic into the fascial plane beneath the erector spinae muscle at the tip of the vertebral transverse process. This allows the local anesthetic to spread in the craniocaudal fascial plane.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

40

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

      • Alexandria, Ägypten, 21526
        • Rekrutierung
        • Alexandria University
        • Kontakt:
        • Unterermittler:
          • Wafaa M Shafshak, MD
        • Unterermittler:
          • Ola M Zanaty, MD
        • Unterermittler:
          • Mohamed W Nassar, MD

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Children aged between 6 and 12 years of both sex.
  • Patients with the American Society of Anesthesiologists (ASA) physical status I/II.
  • Patients undergoing upper abdominal surgeries involving upper abdominal incisions.

Exclusion Criteria:

  • Guardian refusal.
  • Allergy to local anesthetics.
  • Surgical procedures exceeding 3 hours.
  • Infection at the area planned for the block injection.
  • Prolonged opioid medication.
  • Patients preoperatively medicated by Beta blockers

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Group I
Patients will receive ultrasound-guided external oblique intercostal plane block.
Patients will receive ultrasound-guided external oblique intercostal plane block.
Experimental: Group II
Patients will receive ultrasound-guided erector spinae plane block.
Patients will receive ultrasound-guided erector spinae plane block.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Degree of pain
Zeitfenster: 12 hours after surgery

Postoperative pain will be assessed using Faces pain score revised. The Faces Pain Scale revised (FPS-R) is a validated self-report instrument designed to measure pain intensity in pediatric populations.

The scale comprises a series of facial expressions, ranging from a smiling face at 0, indicating "no pain," to a crying face at 10, indicating "very much pain".

Children are instructed to select the face that most accurately reflects their current pain level.

The faces are scored (0, 2, 4, 6, 8, 10), providing a quantifiable measure of pain intensity.

12 hours after surgery

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Heart rate
Zeitfenster: Every 15 minutes intraoperative
Heart rate will be recorded preoperative basal readings, after induction of anesthesia, during skin incision, and every 15 minutes intraoperative.
Every 15 minutes intraoperative
Mean arterial blood pressure
Zeitfenster: Every 15 minutes intraoperative
Mean arterial blood pressure will be recorded preoperative basal readings, after induction of anesthesia, during skin incision, and every 15 minutes intraoperative.
Every 15 minutes intraoperative
Peripheral oxygen saturation
Zeitfenster: Every 15 minutes intraoperative
Peripheral oxygen saturation will be recorded preoperative basal readings, after induction of anesthesia, during skin incision, and every 15 minutes intraoperative.
Every 15 minutes intraoperative
Duration of analgesia
Zeitfenster: 12 hours after surgery
Duration of analgesia will be recorded from block completion till first postoperative rescue analgesia requirement.
12 hours after surgery
Total rescue analgesia requirement
Zeitfenster: 12 hours after surgery
In Faces Pain Scale score-revised, cut of points for analgesic requirement is ≧ 4, rescue analgesia will be administered in the form of nalbuphine 0.1 mg/kg, with a maximum dose of 0.2 mg/kg.
12 hours after surgery
Incidence of complications
Zeitfenster: 12 hours after surgery
Incidence of complications including hematomas block failure, intravascular injection, pneumothorax or injection into the peritoneal cavity, with associated risks of damage to bowel and other abdominal viscera at the block site will be recorded.
12 hours after surgery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Mai 2025

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Oktober 2026

Studienabschluss (Geschätzt)

1. Oktober 2026

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

24. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

24. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

1. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

1. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 00012098 (0109306)

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Beschreibung des IPD-Plans

The data will be available upon a reasonable request from the corresponding author after the end of study for one year.

IPD-Sharing-Zeitrahmen

After the end of study for one year.

IPD-Sharing-Zugriffskriterien

The data will be available upon a reasonable request from the corresponding author.

Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen

  • STUDIENPROTOKOLL

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Erector Spinae Flugzeugblock

Klinische Studien zur External oblique intercostal plane block

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