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Distensibility Index of Inferior Vena Cava in Assessing Fluid Responsiveness: The Impact of Spontaneous Respiratory Effort

8. Juni 2026 aktualisiert von: Jingyuan,Xu
This study explored how inspiratory effort affects the accuracy of the distensibility index of inferior vena cava (dIVC) in assessing fluid responsiveness (FR).This prospective observational study was conducted in an intensive care unit of a university hospital and included shock patients receiving ventilation with spontaneous breathing activity. Hemodynamic parameters were collected before and after fluid challenge by the pulse indicator continuous cardiac output. dIVC was calculated by ultrasound, and respiratory effort was assessed using airway occlusion pressure (P0.1) and end-expiratory occlusion pressure (Pocc) before fluid administration. Responders were defined by a ≥10% increase in cardiac output (CO) after 250 mL saline infused in 10 minutes. The dIVC > 18% was considered indicative of FR. Predictive performance was evaluated using area under receiver operating characteristic curves (AUROC), stratified by P0.1 and Pocc.

Studienübersicht

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

50

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Jiangsu
      • Nanjing, Jiangsu, China
        • Zhongda hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

This prospective observational study was conducted in an intensive care unit of a university hospital and included shock patients receiving ventilation with spontaneous breathing activity

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. defined as shock who has the presence of systolic blood pressure (SBP) ≤ 90 or a > 40 mmHg decline of SBP in patients known to be hypertensive or mean arterial pressure (MAP) ≤ 70 mmHg or requiring vasopressors to maintain SBP > 90 mmHg or MAP > 70 mmHg, along with signs of hypoperfusion (urinary flow < 0.5 ml/kg/min for > 2 h, or presence of skin mottling or blood lactate concentration ≥ 2.0 mmol/L);
  2. received mechanical ventilation;
  3. had the Pulse Indicator Continuous Cardiac Output (PiCCO) catheter for hemodynamic monitoring;
  4. had the sign of fluid administration which include: (a) MAP < 65 mmHg and/or SBP < 90 mmHg; (b) the need for vasopressors; (c) urinary flow < 0.5 ml/kg/min for >2 h; (d) tachycardia; (e) lactic acidosis; or (f) delayed capillary refilling.

Exclusion Criteria:

  1. were pregnant;
  2. were younger than 18 years of age;
  3. could not have spontaneous respiratory drive or effort measured;
  4. had intra-abdominal pressure ≥ 16 cmH₂O [15];
  5. had conditions affecting dIVC measurement, such as ECMO cannulation;
  6. had factors precluding clear ultrasound imaging;
  7. defined as right ventricular dysfunction who has (a) tricuspid annular plane systolic excursion < 16 mm; (b) moderate or greater tricuspid regurgitation; (c) moderate or greater pulmonary artery hypertension[16];
  8. expected to die within 24 hours;
  9. had family members of the patient declined enrollment.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
inspiratory effort affects the accuracy of the distensibility index of inferior vena cava in assessing fluid responsiveness
Zeitfenster: immediate
immediate

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Juni 2024

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

31. März 2025

Studienabschluss (Tatsächlich)

31. Mai 2025

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

12. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

12. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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