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Predicting Risk of Progression of Early to Late AMD in the Aging Eye Through Imaging and Multimodal Evaluation (PRIME)

17. Juni 2026 aktualisiert von: Gemmy Cheung Chui Ming, Singapore National Eye Centre

Predicting Risk of Progression of Early to Late AMD in the Aging Eye Through Imaging and Multimodal Evaluation - PRIME Study

The purpose of this research study is to evaluate a new screening procedure for the early detection and monitoring of Age-related Macular Degeneration (AMD) in community settings and community hospital settings, to identify associated risk factors, and develop personalized monitoring strategies for at-risk individuals throughout the 5 years follow up period, which will allow us to establish prevalence, natural history of progression of early AMD in the community.

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Detaillierte Beschreibung

An effective screening programme requires several key components to be successful. First, the natural history of the condition needs to be well understood. Next, a clear threshold for referral must be established and finally, effective intervention must be available to treat the condition in question. In ophthalmology, the most effective screening programme we have is for diabetic retinopathy (DR). Here, the natural history and thresholds are well established, and treatment in the form of pan-retinal photocoagulation is effective in preventing progression to visually threatening DR.

While there is consensus regarding features that predispose to late AMD, at an individual level, risk, rate and pattern of progression remain unpredictable therefore there is a need to develop effective AMD screening. This is in contrast to diabetic retinopathy because the natural history is well understood and the risk of vision loss increases sharply in those with referrable DR. In AMD, this threshold is not yet established.

As there is currently no standardized screening protocol for early AMD, especially in the community-based setting and community hospital settings, our study aims to understand the natural progression of AMD in the elderly and establish a referrable threshold before visually threatening AMD occurs. This will ultimately inform a comprehensive and standardized community-based screening approach for AMD.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Geschätzt)

1500

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

      • Singapore, Singapur
        • Rekrutierung
        • Singapore National Eye Centre/ Singapore Eye Research Institute
        • Kontakt:
      • Singapore, Singapur

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

N/A

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

This study will aim for 1500 participants aged ≥ 55 years from SingHealth Community Outreach Programme, other community-based screening initiatives and Outram Community Hospital (OCH).

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Adults aged 55 years or older
  • No severe systemic illnesses that prevent study participation
  • Willing and able to undergo protocol-required procedures for both eyes
  • Willing and able to provide written informed consent

Exclusion Criteria:

  • Systemic disorders that preclude reliable clinical examination or multimodal imaging
  • Poor compliance or severe mental illness that hinders participation
  • Persons who are unable to give informed consent

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
To establish the natural history of AMD in Asian elderly and to identify clinical multimodal imaging, genetic, and metabolomic predictors of progression.
Zeitfenster: 3 years
Progression is defined as the change from early signs of AMD to advanced AMD.
3 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

18. Oktober 2025

Primärer Abschluss (Geschätzt)

31. Juli 2029

Studienabschluss (Geschätzt)

31. Juli 2029

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

11. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

17. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

18. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2025-0160

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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