- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07660900
Evaluating the Association of Force Feedback With Outcomes After Lung Resection Using the da Vinci Multiport System
16. Juni 2026 aktualisiert von: Peter Kneuertz, Ohio State University
The purpose of this research is to study patient outcomes based on the use of Force Feedback instruments during robotic-assisted lung resection.
Force Feedback technology describes the physical forces a surgeon senses when pushing and pulling structures inside the body during robotic-assisted surgery.
Studienübersicht
Status
Rekrutierung
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
The objective of the proposed study is to evaluate whether reduced force applied at the tips of Force Feedback instruments is associated with improvements in outcomes following robotic-assisted anatomic lung resections.
The investigators propose a prospective cohort study of patients undergoing anatomic lung resection at a single high volume thoracic surgery institution to analyze outcomes based on the use of Force Feedback instruments.
Investigators will use a composite endpoint of textbook recovery to capture patients who have an uncomplicated postsurgical trajectory with absence of complication, early discharge, and absence of readmission.
The insights gained from this study will help surgeons understand the implications of force applied during thoracic surgical procedures and establishing the value of Force Feedback instruments.
The investigators hypothesize that the use of Force Feedback instruments will result in an increase in the rate of early hospital discharge (length of stay less than 3 days) in patients undergoing robotic-assisted anatomic lung resections.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Geschätzt)
270
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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Ohio
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Columbus, Ohio, Vereinigte Staaten, 43221
- Rekrutierung
- The James Cancer Hospital
-
Hauptermittler:
- Peter Kneuertz, MD
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Kontakt:
- Chandler Lowe
- Telefonnummer: 614-293-9955
- E-Mail: chandler.lowe@osumc.edu
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Participants in this research will include individuals ages 18 years or older who are undergoing robotic-assisted anatomic lung resection (lobectomy or segmentectomy) at The Ohio State University Wexner Medical Center (OSUMC).
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Ages 18 years or older
- Undergoing robotic-assisted anatomic lung resection (lobectomy or segmentectomy) at The Ohio State University Wexner Medical Center
Exclusion Criteria:
- Age < 18 years old
- Subject is pregnant or suspected to be pregnant or breastfeeding
- ECOG Performance status > 2
- Do not qualify for ERAS protocol
- Undergoing an emergent procedure
- Undergoing non-anatomic lung resection
- Undergoing pneumonectomy
- Previous ipsilateral thoracic surgery (open, video-assisted thoracoscopic or robotic)
- Planned to undergo major concomitant surgery for the treatment of a different medical condition than was originally planned
- Non-English speaking
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
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da Vinci 5 Robotic Surgical System
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da Vinci Xi Robotic Surgical System
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
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Textbook Recovery
Zeitfenster: From surgery date to 30 days post-operative
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The primary endpoint will be the textbook recovery, which will be defined as chest tube removal within 48 hours post-surgery, based on absence of air leak, absence of major complications or mortality within 30 days, no chest tube reinsertion, no atrial fibrillation, early hospital discharge with length of stay <3 days, and absence of readmission.
The rates of textbook recovery will be compared between patients undergoing anatomic lung resection with or without Force Feedback instruments.
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From surgery date to 30 days post-operative
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
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Total Opioid Consumption
Zeitfenster: From admission to the hospital for robotic-assisted anatomic lung resection (lobectomy or segmentectomy) to discharge from the hospital, an average of 2 to 4 days
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From admission to the hospital for robotic-assisted anatomic lung resection (lobectomy or segmentectomy) to discharge from the hospital, an average of 2 to 4 days
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Post-Operative Pain Scores
Zeitfenster: From admission to the hospital for robotic-assisted anatomic lung resection (lobectomy or segmentectomy) to discharge from the hospital, an average of 2 to 4 days
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From admission to the hospital for robotic-assisted anatomic lung resection (lobectomy or segmentectomy) to discharge from the hospital, an average of 2 to 4 days
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Percutaneous drainage/output from chest tube in milliliters (mL)
Zeitfenster: At 24 hours and 48 hours post chest tube insertion
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At 24 hours and 48 hours post chest tube insertion
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Length of Chest Tube Duration
Zeitfenster: From admission to the hospital for robotic-assisted anatomic lung resection (lobectomy or segmentectomy) to discharge from the hospital, an average of 2 to 4 days
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From admission to the hospital for robotic-assisted anatomic lung resection (lobectomy or segmentectomy) to discharge from the hospital, an average of 2 to 4 days
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Andere Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Instrument Tip Forces
Zeitfenster: From robot docking to robot undocking during surgical procedure
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Correlative endpoints will be instrument tip forces measured by the Force Feedback Instruments, including average and peak forces, time above 6.5N and overall work (cumulative force over time) for the overall case and for selected operative steps as determined by video segmentation.
An exploratory analysis will be performed to test the associated between dV5 system instrument tip forces (average for the case and per tasks) with primary and secondary outcomes.
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From robot docking to robot undocking during surgical procedure
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
5. September 2025
Primärer Abschluss (Geschätzt)
30. Juni 2027
Studienabschluss (Geschätzt)
31. Dezember 2027
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
2. März 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
16. Juni 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
22. Juni 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
22. Juni 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
16. Juni 2026
Zuletzt verifiziert
1. März 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Andere Studien-ID-Nummern
- STUDY20250072
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Ja
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