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Kinesio Taping Versus Electrical Stimulation on Dysphagia in Bilateral Cerebral Palsy

6. Juli 2026 aktualisiert von: Eman Wagdy, Beni-Suef University

Kinesio Taping Versus Neuromuscular Electrical Stimulation on Dysphagia in Children With Bilateral Spastic Cerebral Palsy. A Randomized Controlled Trial

The purpose of this study will be to compare the effect between kinesiotaping and neuromuscular electrical stimulation on dysphagia in children with bilateral spastic cerebral palsy.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Dysphagia is one of the most common feeding and swallowing problems associated with cerebral palsied children due to impaired neuromuscular control of the oral, pharyngeal, and respiratory muscles involved in swallowing. It can result in serious complications such as aspiration, malnutrition, dehydration, prolonged feeding time, and recurrent respiratory infections, which in turn may negatively influence the child's nutritional status, growth, and overall quality of life. Several rehabilitation approaches have been developed to improve swallowing function and feeding performance in cerebral palsied children. However, there is little evidence directed toward which intervention procedure is more effective on dysphagia therefore, there is need to compare between the therapeutic effect of kinesiotaping versus neuromuscular electrical stimulation on dysphagia in children with bilateral spastic cerebral palsy.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

60

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Children ages will be ranged from 3 to 7 years old.
  • They scored ≤10 on an initial evaluation of Oral Motor Assessment scale.
  • They scored from 5 to 7 in accordance to dysphagia severity scale.
  • Sufficient cognition to follow simple verbal instructions.

Exclusion Criteria:

  • Congenital problems of mouth and soft plate (e.g: cleft lip and plate).
  • Jaw anomalies.
  • Gum and/or dental problems.
  • Chest infection or unstable cardiopulmonary conditions.
  • Uncontrolled seizures.
  • History of recent surgery or trauma affecting the head, neck, or oral region.
  • Skin allergies that prevent the application of kinesio-tape or electrical stimulation electrodes.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Structured Oromotor Exercises
Bilateral cerebral palsy children will receive structured oromotor exercises for 20 minutes. The duration of treatment will be 3 times/week for 12 weeks.
The structured oromotor exercises will include cheek massage, gum massage, cheek Stretch, and lip stretch.
Experimental: Kinesio taping
Bilateral cerebral palsy children will receive structured oromotor exercises for 20 minutes in addition to kinesio tape on the suprahyoid and infrahyoid muscles. The duration of treatment will be 3 times/week for 12 weeks.
The structured oromotor exercises will include cheek massage, gum massage, cheek Stretch, and lip stretch.
Kinesio taping will be applied on the suprahyoid and infrahyoid muscle in Y-shape.
Experimental: Neuromuscular Electrical Stimulation
Bilateral cerebral palsy children will receive structured oromotor exercises for 20 minutes in addition to neuromuscular electrical stimulation for 20 minutes. The duration of treatment will be 3 times/week for 12 weeks.
The structured oromotor exercises will include cheek massage, gum massage, cheek Stretch, and lip stretch.
Neuromuscular electrical stimulation will be applied on the suprahyoid and infrahyoid muscles with frequency of 80 HZ of 300 milliseconds with 1-second interval.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Oral Motor Skills
Zeitfenster: Up to 12 weeks
Oral Motor Assessment Scale will be used to assess oral motor skills. It is a reliable scale consists of seven items compromising oral-motor skills (Mouth closure, Lip closure onto the utensil, lip closure during degluition, control of the food during degluition, straw suction, contol of liquids during degluition, and mastication) that are scored from 0 to 3 (0-passive, 1-sub-functional, 2-semi-functional, and 3-functional).
Up to 12 weeks
Swallowing Function
Zeitfenster: Up to 12 weeks
Pediatric Eating Assessment Tool (PEDIEAT-10) will be used to assess swallowing function. It is an eating screener tool include 10-items (gags with smooth food like pudding, insists on being fed by the same person(s), has to be reminded to chew food, shows more stress during meals than during non-meal times (whines, cries, gets angry, tantrums), refuses to eat, is willing to feed self (if younger in age, holds cup, feeds self crackers), throws up during mealtime, arches back during or after meals, gets tired from eating and is not able to finish, and gags when it is time to eat (for example, when they see food or when placed in high chair)) that scored from never to always (never, almost never, sometimes, often, almost always, and always).
Up to 12 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

12. Juli 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

12. Oktober 2026

Studienabschluss (Geschätzt)

12. Oktober 2026

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

5. Juli 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

6. Juli 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

10. Juli 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

10. Juli 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

6. Juli 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur Structured Oromotor Exercises

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