Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Genetic Analysis of Hereditary Prostate Cancer

13. März 2020 aktualisiert von: National Human Genome Research Institute (NHGRI)

Molecular approaches to the understanding of human neoplastic disease have revealed that multiple genetic alterations are an essential component of tumorigenesis. Both germline and somatic genetic alterations can be involved in the malignant transformation of normal cells. Identification of the genes involved in neoplastic transformation has been approached through the molecular analysis of sporadic cancers and the genetic study of families with an inherited predisposition for cancer. The interplay of these two approaches has led to the characterization of genes such as the retinoblastoma (Rb) gene, the p53 gene and the adenomatous polyposis coli (APC) gene that are all involved in the development of both hereditary and non-hereditary forms of cancer. Inherited mutations in such genes predispose affected families to hereditary cancer syndromes, affording an opportunity to identify genetic lesions that also cause the more common sporadic cancers.

Prostate cancer (PRCA) is the most common cancer diagnosed (1999 estimate 179,300 cases) and the second leading cause of cancer mortality (1999 estimate 37,000 deaths) in men in the United States. Family history is the single strongest risk factor currently known for prostate cancer. This raises the possibility that heritable genetic factors may be involved in the development of this disease in a subset of men. The genetic contribution to diseases of complex origin such as cancer is often most salient in families of early onset cases. Therefore, prostate cancer inheritance following a simple Mendelian pattern may be identified in the families of probands with early-onset cases. Common susceptibility alleles of small effect may be detectable in families with later-onsent and/or less strong family history of PRCA or in case-control data.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Molecular approaches to the understanding of human neoplastic disease have revealed that multiple genetic alterations are an essential component of tumorigenesis. Both germline and somatic genetic alterations can be involved in the malignant transformation of normal cells. Identification of the genes involved in neoplastic transformation has been approached through the molecular analysis of sporadic cancers and the genetic study of families with an inherited predisposition for cancer. The interplay of these two approaches has led to the characterization of genes such as the retinoblastoma (Rb) gene, the p53 gene and the adenomatous polyposis coli (APC) gene that are all involved in the development of both hereditary and non-hereditary forms of cancer. Inherited mutations in such genes predispose affected families to hereditary cancer syndromes, affording an opportunity to identify genetic lesions that also cause the more common sporadic cancers.

Prostate cancer (PRCA) is the most common cancer diagnosed (1999 estimate 179,300 cases) and the second leading cause of cancer mortality (1999 estimate 37,000 deaths) in men in the United States. Family history is the single strongest risk factor currently known for prostate cancer. This raises the possibility that heritable genetic factors may be involved in the development of this disease in a subset of men. The genetic contribution to diseases of complex origin such as cancer is often most salient in families of early onset cases. Therefore, prostate cancer inheritance following a simple Mendelian pattern, may be identified in the families of probands with early-onset cases. Common susceptibility alleles of small effect may be detectable in families with later-onset and/or less strong family history of PRCA or in case-control data.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

7776

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Tampere, Finnland
        • Tampere University
    • Arizona
      • Phoenix, Arizona, Vereinigte Staaten
        • Translational Genomics Research Institute
    • District of Columbia
      • Washington, District of Columbia, Vereinigte Staaten, 20060
        • Howard University Hospital
    • Louisiana
      • New Orleans, Louisiana, Vereinigte Staaten, 70112-2282
        • Louisiana State University
    • Maryland
      • Baltimore, Maryland, Vereinigte Staaten, 21205
        • Johns Hopkins University
      • Bethesda, Maryland, Vereinigte Staaten, 20892
        • National Institutes of Health Clinical Center, 9000 Rockville Pike
    • New York
      • Bronx, New York, Vereinigte Staaten, 10461
        • Albert Einstein College of Medicine
    • North Carolina
      • Winston-Salem, North Carolina, Vereinigte Staaten, 27103
        • Wake Forest University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Existing specimens

Beschreibung

  • INCLUSION CRITERIA:

Enrollment in this study includes case-control data from men with prostate cancer and matched controls who are free from the disease, plus affected and unaffected individuals from families who meet the following criteria for Hereditary Prostate Cancer:

  1. A cluster of 3 or more first degree relatives, such as a father and 2 sons or 3 brothers
  2. The occurrence of prostate cancer in each of 3 generations in either the proband's paternal or maternal lineages
  3. Two first or second-degree relatives affected at an early age (age 55 years or younger).

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Specimens

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
A
Zeitfenster: Ongoing
To identify by genetic mapping the existence of loci responsible for hereditary prostate cancer.
Ongoing
B
Zeitfenster: Ongoing
To identify and characterize the gene(s) within the identified regions above, which are involved in the etiology of hereditary prostatecancer.
Ongoing
C
Zeitfenster: Ongoing
To study the role of the above gene(s) in the initiation or progression of prostatic neoplasia.
Ongoing

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Joan Bailey-Wilson, Ph.D., National Human Genome Research Institute (NHGRI)

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Januar 1995

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

17. Juli 2009

Studienabschluss (Tatsächlich)

17. Juli 2009

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. November 1999

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

3. November 1999

Zuerst gepostet (Schätzen)

4. November 1999

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

16. März 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. März 2020

Zuletzt verifiziert

1. März 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

3
Abonnieren