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Pharmacokinetics and Safety of the 100 Mcg Misoprostol Vaginal Insert (MVI 100) (Miso-Obs-203)

15. Juni 2012 aktualisiert von: Ferring Pharmaceuticals

A Multicenter, Open-Label, Phase II Study of the Pharmacokinetics and Safety of the100 Mcg Misoprostol Vaginal Insert (MVI 100) in Women Requiring Cervical Ripening and Induction of Labor

This study will provide pharmacokinetic data for the MVI 100 (100 mcg) misoprostol vaginal insert when administered to nulliparous women at term gestation requiring cervical ripening and induction of labor.

Studienübersicht

Status

Zurückgezogen

Detaillierte Beschreibung

PK study in women requiring cervical ripening.

Studientyp

Interventionell

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Arizona
      • Phoenix, Arizona, Vereinigte Staaten, 85032
        • Paradise Valley Hospital
    • California
      • Long Beach, California, Vereinigte Staaten, 90806
        • Long Beach Memorial Hospital
      • Orange, California, Vereinigte Staaten, 92868
        • UCI Medical Center
      • San Jose, California, Vereinigte Staaten, 95128
        • Santa Clara Valley Medical Center
    • Pennsylvania
      • Philadelphia, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 19140
        • Temple University Hospital
    • Utah
      • West Jordan, Utah, Vereinigte Staaten, 84088
        • Jordan Valley Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Pregnant women at ≥36 weeks 0 days inclusive gestation;
  • Aged 18 years or older;
  • Candidate for pharmacologic induction of labor;
  • Singleton pregnancy;
  • Baseline modified Bishop score <4 (see Appendix B);
  • Nulliparous (nulliparous is defined as no previous births live or dead after 24 weeks gestation);
  • Written informed consent.

Exclusion Criteria:

  • Women with hemoglobin level < 11.0 g/dL (confirmed within one week of study drug insertion);
  • Women in active labor;
  • Presence of uterine or cervical scar or uterine abnormality e.g. bicornate uterus. Biopsies, including cone biopsy of the cervix, are permitted;
  • Administration of oxytocin or any cervical ripening or labor inducing agents (including mechanical methods) or a tocolytic drug within 7 days prior to enrollment. Magnesium sulfate is permitted if prescribed as treatment for pre-eclampsia or pregnancy inducted hypertension;
  • Severe pre-eclampsia marked by CNS findings, HELLP syndrome, or other end-organ affliction;
  • Suspected or confirmed cephalopelvic disproportion and/or fetal malpresentation;
  • Diagnosed fetal abnormalities;
  • Suspected or confirmed intrauterine growth retardation (less than 10% estimated fetal weight for dates);
  • Any evidence of fetal compromise at baseline (e.g., non-reassuring fetal heart rate pattern or meconium staining);
  • Receipt of NSAID (including aspirin) within 4 hours of study treatment;
  • Ruptured membranes ≥48 hours prior to the start of treatment or suspected chorioamnionitis;
  • Fever (oral or aural temperature > 37.5C);
  • Any condition in which vaginal delivery is contraindicated e.g., placenta previa or any unexplained genital bleeding at any time after 24 weeks during this pregnancy;
  • Known or suspected allergy to misoprostol, dinoprostone, other prostaglandins or any of the excipients;
  • Any condition urgently requiring delivery;
  • Unable to comply with the protocol.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: 1
The MVI 100 is misoprostol 100 mcg, formulated in a sustained release, nonbiodegradeable hydrogel polymer, with a polyester knit retrieval tape; IV oxytocin is permitted ad lib 30 minutes following removal of the MVI assuming no contraindications.
Andere Namen:
  • Cervical ripener

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
The levels of misoprostol acid in plasma at time points 0 (baseline), 2, 4, 6, 8, 10 and 14 hours. Not all patients will have all in situ time points as the insert may be removed earlier for safety or efficacy reasons.
Zeitfenster: 24 Hours
24 Hours

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
-The levels of misoprostol acid in plasma at time of removal, and 30 and 60 minutes post removal. -Assess all adverse events.
Zeitfenster: 24h
24h

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Steven Wininger, MD, Precision Trials
  • Hauptermittler: Arlen Jarrett, MD, South Valley Women's Research
  • Hauptermittler: Deborah Wing, MD, UCI Medical Center/Long Beach Memorial Hospital
  • Hauptermittler: Raymond Brown, MD, Temple University Hospital
  • Hauptermittler: James Byrne, MD, Santa Clara Valley Medical Center

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

10. September 2007

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. September 2007

Zuerst gepostet (Schätzen)

12. September 2007

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

18. Juni 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

15. Juni 2012

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2012

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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