- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00552838
The Impact of an Antimicrobial Utilization Program on Antimicrobial Use
The Impact of an Antimicrobial Utilization Program on Antimicrobial Use in a Large Public Hospital: A Randomized Controlled Trial
Multidisciplinary antimicrobial utilization teams (AUT) have been proposed as an effective mechanism for improving antimicrobial use, but data on their efficacy remain limited. The researchers postulated that a multi-disciplinary AUT would improve antimicrobial use in a teaching hospital when compared to the standard of care (no AUT intervention).
Design: Randomized-controlled intervention trial. Setting: A 953-bed urban teaching hospital.
Patients: Patients admitted to internal medicine ward teams who were prescribed selected antimicrobial agents (piperacillin-tazobactam, levofloxacin, or vancomycin) during the 10month study period.
Intervention: Eight internal medicine ward teams were randomized monthly to academic detailing by the AUT while 8 internal medicine ward teams were randomized indication-based prescription of broad spectrum antimicrobials.
Measurements: Proportion of appropriate empiric, definitive, and end antimicrobial usage (antimicrobial use from the initiation of therapy until definitive therapy is prescribed).
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Studienorte
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Georgia
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Atlanta, Georgia, Vereinigte Staaten, 30303
- Grady Memorial Hospital
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Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- All patients prescribed vancomycin, piperacillin-tazobactam, or levofloxacin during the time period of the study.
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Kein Eingriff: A
Physicians in this arm did not have any intervention with the AUT.
Antimicrobial prescriptions were based on hospital guidelines or on the physician's medical knowledge.
|
Physicians caring for patients who were prescribed one of three antimicrobials were randomly assigned to academic detailing by the AUT.
The AUT would review the antimicrobial prescription and provide consultation to the ordering physician if the prescription is appropriate and provide feedback on a better alternative if inappropriate.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
---|---|
Proportion of Appropriateness of Antimicrobial Prescriptions in each group.
Zeitfenster: 10-month period
|
10-month period
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
---|---|
Clinical Cure Rate, Mortality Rate between the two groups
Zeitfenster: 10-month period
|
10-month period
|
Mitarbeiter und Ermittler
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Mark D King, MD, MSCR, Emory University
Publikationen und hilfreiche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 579-2002 Emory IRB
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