- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00577252
Coping Compliance and Adjustment in Adolescents With Cystic Fibrosis
23. November 2009 aktualisiert von: Akron Children's Hospital
In this research, we will use established surveys to look at the relationship between various styles of coping with a disease, religious coping styles, treatment compliance, locus of control, broad measures of mental health and adjustment, and basic health data (e.g., PFTs, recent hospitalizations or antibiotics within the past year, lung microbiology, CFTR mutations, and co-morbid conditions such as diabetes, depression, and liver disease).
While the research is correlational, it should suggest relationships (both positive and negative) between various coping styles and desired outcomes (compliance and well-being).
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
OVERVIEW: We anticipate that the data we collect will help us better understand some of the factors associated with improved coping, treatment compliance, and emotional adjustment, which, in turn, may suggest possible interventions to improve compliance, emotional adjustment, and general physical health. Specific hypotheses include the following:
- Subjects who score high on measures of positive coping will have greater levels of treatment compliance and psychological well-being.
- Subjects who score high on measures of negative coping will have lower levels of treatment compliance and psychological well-being.
- Subjects who score high on measures of positive religious coping will have greater levels of treatment compliance and psychological well being.
- Subjects who score high on measures of negative religious coping will have lower levels of treatment compliance and psychological well-being.
- Subjects who score high on measures of internal locus of control will have higher levels of treatment compliance and psychological well-being compared to subjects who score low on measures of internal locus of control.
- Subjects who score high on measures of treatment compliance will have higher levels of physical health.
- We do not anticipate a positive correlation between positive coping mechanisms and general physical health; however, subjects who score high on measures of negative coping may have lower levels of general physical health (e.g., lower PFTs, increased rates and lengths of hospitalizations) probably due to third variables (e.g., if someone uses denial as a coping mechanism, it may lead to poor treatment compliance, which may lead to declines in physical health).
- Anecdotal evidence suggests that parental education may be positively correlated with treatment compliance, but this has not been evaluated. Likewise, anecdotal evidence suggest that marital status may be correlated with treatment compliance (probably because of third variables, e.g., if, as much research suggests, divorce is related to lower SES and fewer social supports, these factors may in turn interfere with treatment compliance). Two questions on the demographic sheet will allow us to explore whether or not this may be worth exploring further.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Voraussichtlich)
40
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Ohio
-
Akron, Ohio, Vereinigte Staaten, 44308
- Akron Children's Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
13 Jahre bis 19 Jahre (Kind, Erwachsene)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Adolescents age 13-19 with CF at a single CF center.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- cystic fibrosis age 13-19 yrs
Exclusion Criteria:
- acutely ill
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Beobachtungsmodelle: Kohorte
- Zeitperspektiven: Querschnitt
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
|---|
|
1
Adolescents with CF.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Multiple measures of coping strategies in adolescents with cystic fibrosis.
Zeitfenster: Single visit
|
Single visit
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Coping startegies will be correlated with measures of clinical illness.
Zeitfenster: Single visit
|
Single visit
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Nathan C Kraynack, MD, Akron Children's Hospital
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Oktober 2007
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. April 2008
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
18. Dezember 2007
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
19. Dezember 2007
Zuerst gepostet (Schätzen)
20. Dezember 2007
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
24. November 2009
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
23. November 2009
Zuletzt verifiziert
1. November 2009
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- COPING1424
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