- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00915863
Evaluation of Isolated Roux-en-Y Reconstruction After Pancreaticoduodenectomy
A Prospective Randomized Controlled Trial Comparing Isolated Roux-en-Y Reconstruction With Billroth-II-type Reconstruction After Pancreaticoduodenectomy
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
The purpose of this study is to clarify whether isolated Roux-en-Y reconstruction declines the incidence of postoperative complications after pancreaticoduodenectomy compared with Billroth-II-type reconstruction. Especially, it is important to decline the incidence of pancreatic fistula, because pancreatic fistula affects a postoperative course. However, there is no report that demonstrated postoperative complications of isolated Roux-en-Y compared with those of Billroth-II-type reconstruction. We conducted a prospective randomized trial on patients who underwent pancreaticoduodenectomy.
Patients with pancreatico-biliary disease who were performed pancreaticoduodenectomy at Wakayama Medical University Hospital.
The primary endpoint was defined as the incidence of pancreatic fistula. The secondary endpoints were the incidence of other postoperative complications, mortality, delayed gastric emptying, intra-abdominal hemorrhage, and intra-abdominal abscess. Patients were recruited into this study before surgery, on the basis of whether pancreatic head resection was anticipated at Wakayama Medical University Hospital (WMUH) for pancreatic head and periampullary disease, and appropriate informed consent was obtained. Exclusion criteria was 1) young patients (less than 20-year-old), 2) patients with severe complications which were possible to prolong hospital stay, 3) patients undergone hemodialysis, 4) patients combined resection of other organs, 5) patients who were diagnosed inadequacy for this study by a physician, and 6) patients without an informed consent.
Studientyp
Einschreibung (Voraussichtlich)
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
Wakayama
-
811-1 Kimiidera, Wakayama, Wakayama, Japan, 641-8510
- Rekrutierung
- Wakayama Medical University , Second Department of Surgery
-
Kontakt:
- Hiroki Yamaue, MD
- Telefonnummer: +81-73-441-0612
- E-Mail: yamaue-h@wakayama-med.ac.jp
-
Kontakt:
- Masaji Tani, MD
- Telefonnummer: +81-73-441-0613
- E-Mail: matani@wakayama-med.ac.jp
-
Hauptermittler:
- Masaji Tani, MD
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- the patients had undergone pancreatic head resection at Wakayama Medical University the patients obtained appropriate informed consent
Exclusion Criteria:
- young patients (less than 20-years-old)
- patients with severe complications which were possible to prolong hospital stay
- patients undergone hemodialysis
- patients combined resection of other organs
- patients who were diagnosed inadequacy for this study by a physician
- patients without an informed consent
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Aktiver Komparator: Billroth-II-type
Billroth-II-type reconstruction after pancreaticoduodenectomy
|
surgical procedure
Andere Namen:
|
|
Experimental: Isolated Roux-en-Y
Isolated Roux-en-Y type reconstruction after pancreaticoduodenectomy
|
surgical procedure
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
the incidence of pancreatic fistula
Zeitfenster: 3 months after operation
|
3 months after operation
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
the incidence of other postoperative complications, mortality, delayed gastric emptying, intra-abdominal hemorrhage, and intra-abdominal abscess
Zeitfenster: 3 months after operation
|
3 months after operation
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Ermittler
- Studienstuhl: Masaji Tani, MD, Wakayama Medical University
Publikationen und hilfreiche Links
Allgemeine Veröffentlichungen
- Kawai M, Tani M, Terasawa H, Ina S, Hirono S, Nishioka R, Miyazawa M, Uchiyama K, Yamaue H. Early removal of prophylactic drains reduces the risk of intra-abdominal infections in patients with pancreatic head resection: prospective study for 104 consecutive patients. Ann Surg. 2006 Jul;244(1):1-7. doi: 10.1097/01.sla.0000218077.14035.a6.
- Tani M, Kawai M, Terasawa H, Ina S, Hirono S, Uchiyama K, Yamaue H. Does postoperative chemotherapy have a survival benefit for patients with pancreatic cancer? J Surg Oncol. 2006 May 1;93(6):485-90. doi: 10.1002/jso.20440.
- Tani M, Terasawa H, Kawai M, Ina S, Hirono S, Uchiyama K, Yamaue H. Improvement of delayed gastric emptying in pylorus-preserving pancreaticoduodenectomy: results of a prospective, randomized, controlled trial. Ann Surg. 2006 Mar;243(3):316-20. doi: 10.1097/01.sla.0000201479.84934.ca.
- Tani M, Onishi H, Kinoshita H, Kawai M, Ueno M, Hama T, Uchiyama K, Yamaue H. The evaluation of duct-to-mucosal pancreaticojejunostomy in pancreaticoduodenectomy. World J Surg. 2005 Jan;29(1):76-9. doi: 10.1007/s00268-004-7507-0.
- Tani M, Kawai M, Terasawa H, Ueno M, Hama T, Hirono S, Ina S, Uchiyama K, Yamaue H. Complications with reconstruction procedures in pylorus-preserving pancreaticoduodenectomy. World J Surg. 2005 Jul;29(7):881-4. doi: 10.1007/s00268-005-7697-0.
- Busquets J, Martin S, Fabregat J, Secanella L, Pelaez N, Ramos E. Randomized trial of two types of gastrojejunostomy after pancreatoduodenectomy and risk of delayed gastric emptying (PAUDA trial). Br J Surg. 2019 Jan;106(1):46-54. doi: 10.1002/bjs.11023. Epub 2018 Dec 3.
- Tani M, Kawai M, Hirono S, Okada KI, Miyazawa M, Shimizu A, Kitahata Y, Yamaue H. Randomized clinical trial of isolated Roux-en-Y versus conventional reconstruction after pancreaticoduodenectomy. Br J Surg. 2014 Aug;101(9):1084-91. doi: 10.1002/bjs.9544. Epub 2014 Jun 26.
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
Studienabschluss (Voraussichtlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Verdauungssystems
- Neubildungen nach Standort
- Erkrankungen des endokrinen Systems
- Gastrointestinale Neubildungen
- Neoplasmen des Verdauungssystems
- Magen-Darm-Erkrankungen
- Neoplasmen der endokrinen Drüse
- Darmerkrankungen
- Darmtumoren
- Zwölffingerdarmerkrankungen
- Erkrankungen der Gallenwege
- Erkrankungen der Bauchspeicheldrüse
- Gallengangserkrankungen
- Neoplasien der Gallenwege
- Neubildungen
- Neoplasmen der Bauchspeicheldrüse
- Pankreatitis
- Gallengang Neoplasmen
- Zwölffingerdarm-Neubildungen
Andere Studien-ID-Nummern
- WP-0901
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur Neoplasmen der Bauchspeicheldrüse
-
John MascarenhasNational Cancer Institute (NCI); National Institutes of Health (NIH); Celgene... und andere MitarbeiterAbgeschlossenIDH2-Mutation | Accelerated/Blast-phase Myeloproliferative Neoplasm | Myelofibrose in der chronischen PhaseVereinigte Staaten, Kanada
-
ExelixisRekrutierungPankreas -neuroendokriner Tumor (PNET) | Extra-Pancreatic Neuroendocrine Tumor (EPNET)Vereinigte Staaten, Puerto Rico, Vereinigtes Königreich, Polen, Südkorea, Australien, Österreich, Kanada, Deutschland, Spanien, China, Hongkong, Italien
Klinische Studien zur Billroth-II-type reconstruction
-
Shanghai Minimally Invasive Surgery CenterNoch keine RekrutierungPostoperative Komplikationen | Magenkrebs
-
The First Hospital of Jilin UniversityAbgeschlossen
-
Sichuan UniversityNoch keine RekrutierungMagenkrebs | Chirurgie | Gastrostomie | Anastomose
-
National Healthcare Group, SingaporeChinese University of Hong Kong; Tan Tock Seng Hospital; Changi General HospitalAbgeschlossenMagenkrebs | Magenkrebs | GastrektomieSingapur, Hongkong
-
Jilin UniversityUnbekannt
-
Sixth Affiliated Hospital, Sun Yat-sen UniversityUnbekanntPostoperative Komplikationen | ErnährungsstörungenChina
-
Fundacion Miguel ServetAbgeschlossenPankreatoduodenektomieSpanien
-
The Catholic University of KoreaZurückgezogenMagenkrebs | GastrektomieKorea, Republik von
-
Korea University Anam HospitalGuangdong Provincial Hospital of Traditional Chinese Medicine; Shanghai Jiao... und andere MitarbeiterRekrutierungDiabetes mellitus, Typ 2 | MagenkrebsKorea, Republik von
-
National Eye Institute (NEI)AbgeschlossenUveitis | Arthritis, jugendliches RheumaVereinigte Staaten