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Effectiveness Of Rapid Diagnostic Tests in the New Context of Low Malaria Endemicity in Zanzibar (RDTACT)

14. November 2011 aktualisiert von: Anders Björkman, Karolinska University Hospital

Rapid Malaria Diagnostic Tests in Fever Patients Attending Primary Health Care Facilities in Zanzibar - Effectiveness as Diagnostic and Surveillance Tool in the New Context of Low Malaria Endemicity

The purpose of this study is to study the effectiveness of wide scale RDT use at the primary health care level in previously high malaria endemic area during malaria pre-elimination phase for improved targeting of anti-malarial drugs, malaria surveillance and epidemic alertness.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

During the last 6 years Zanzibar has undergone a dramatic change in malaria epidemiology and burden of disease, with a marked decline of Plasmodium falciparum malaria among febrile children from approximately 30% to 1% or below and a reduction of crude child mortality of 50% Overuse of the expensive ACTs will not only be a substantial financial burden on the health care system in Zanzibar, but will also spur anti-malarial drug resistance with devastating effect on global malaria control efforts and prevent other causes of fever from being appropriately treated, e.g. pneumonias which require antibiotics. Rapid Diagnostic Tests (RDTs), based on antigen detection of P. falciparum, are proposed as a future cornerstone to improve diagnostic efficiency also at the peripheral health care level beyond the reach of microscopy services

IMCI algorithms based on clinical symptoms could potentially be made more efficient and cost effective if simple parasitological diagnostic methodologies were incorporated. Zanzibar is among the first regions to incorporate RDT in the IMCI guidelines in Africa, which provides a unique research opportunity to scientifically evaluate the effectiveness of incorporating RDT in the existing IMCI algorithm.

Another key challenge for Zanzibar is to monitor potential development of parasite resistance to ACT when the number of malaria positive patients is insufficient to conduct standard in vivo efficacy trials. We propose that RDT could play a critical new role also in this regard.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

3890

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Zanzibar
      • Kivunge and Micheweni, Zanzibar, Tansania
        • Primary health care centers (PHCC)s and Primary health care units (PHCUs)

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

2 Monate und älter (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Primary health care units (PHCUs) and Primary health care centres (PHCCs) in North A and Micheweni Districts in Zanzibar

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • All patients >2 months of age with confirmed fever, with a measured axillary temperature of ≥37.5˚C, or history of fever within the preceding 24 hours
  • Presenting to the health facility from 8.00 to 16.00 Monday to Friday.
  • Informed consent

Exclusion Criteria:

  • Previous enrolment in the study within the last 28 days.
  • Severe disease that requires immediate referral as defined by the clinician

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Adherence to Rapid diagnostic tests (RDT) result
Zeitfenster: Five months
Five months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Anders Björkman, Professor, Karolinska University Hopsital
  • Hauptermittler: Mwinyi Msellem, MSc, Zanzibar Malaria Control Programme
  • Hauptermittler: Delér Shakely, M.D., Karolinska University Hopsital
  • Hauptermittler: Andreas Mårtensson, Ph.D, M.D., Karolinska University Hospital
  • Hauptermittler: Kristina Elfving, M.D., Karolinska University Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Mai 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2010

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2011

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

26. Oktober 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Oktober 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

27. Oktober 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

15. November 2011

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

14. November 2011

Zuletzt verifiziert

1. November 2011

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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