- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01046409
Comparison Between Main Branch and Side Branch Vessels
18. August 2011 aktualisiert von: Bon-Kwon Koo, Seoul National University Hospital
Comparison of Clinical, Electrical and Physiologic Significance Between Main Branch and Side Branch Vessels
The purpose of this trial is
- to compare the clinical significance of the main vessel and the side branch vessel using EKG, pain score and coronary wedge pressure
- to develop a new scoring system to predict the clinical significance of a side branch
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
- Clinical significance EKG change, pain score during 1 min balloon occlusion
- Different characteristics between ST segment elevation vs non-elevation side branches
- Comparison of coronary wedge pressure
- Establishing a new scoring system to predict the ST elevation during 1min balloon occlusion
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Voraussichtlich)
51
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Seoul, Korea, Republik von, 110-744
- Seoul National University Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Patients with significant coronary artery disease, involving the bifurcation lesions
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age ≥ 18
- Able to verbally confirm understandings of risks, benefits of receiving percutaneous coronary intervention (PCI) for true bifurcation lesions, and he/she or his/her legally authorized representative provides written informed consent prior to any study related procedure
- Significant stenosis at bifurcation lesion (>50% by visual estimate) which always includes stenosis of side branch (true bifurcation)
- Target main branch lesion(s) located in a native coronary artery with diameter of ≥ 2.5 mm and ≤ 4.5 mm. Target side branch lesion(s) in a native coronary artery with diameter of ≥ 2.25 mm
- Target lesion(s) amenable for PCI with final kissing balloon angioplasty for the side branch
Exclusion Criteria:
- Non-cardiac co-morbid conditions are present with life expectancy <1 year or that may result in protocol non-compliance (per site investigator's medical judgment)
- Patients refuse to give informed consent
- Patients with left main coronary artery stenosis
- Patients with total occlusion of the bifurcation lesion
- Patients with infarct-related artery at the lesion of interest
- Patients with left ventricular ejection fraction<40%
- Patients with primary cardiomyopathy
- Patients with chronic kidney disease defined as serum Cr>2.0
- Patients who have severe side effects or contraindication to adenosine
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Beobachtungsmodelle: Nur Fall
- Zeitperspektiven: Querschnitt
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Main vessel, side branch vessel
|
Measuring collateral flow using pressure and/or velocity coronary wire
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
ST elevation during 1min balloon occlusion
Zeitfenster: Day 1 after PCI
|
Day 1 after PCI
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Pain score during 1min balloon occlusion
Zeitfenster: Day 1 after PCI
|
Day 1 after PCI
|
|
|
coronary wedge pressure
Zeitfenster: during the procedure
|
during the procedure
|
|
|
Usefulness of new scoring system
Zeitfenster: During the procedure
|
New scoring system includes the vessel size, myocardial territory and relationship with neighboring branches
|
During the procedure
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Koo BK, Kang HJ, Youn TJ, Chae IH, Choi DJ, Kim HS, Sohn DW, Oh BH, Lee MM, Park YB, Choi YS, Tahk SJ. Physiologic assessment of jailed side branch lesions using fractional flow reserve. J Am Coll Cardiol. 2005 Aug 16;46(4):633-7. doi: 10.1016/j.jacc.2005.04.054.
- Pijls NH, van Son JA, Kirkeeide RL, De Bruyne B, Gould KL. Experimental basis of determining maximum coronary, myocardial, and collateral blood flow by pressure measurements for assessing functional stenosis severity before and after percutaneous transluminal coronary angioplasty. Circulation. 1993 Apr;87(4):1354-67. doi: 10.1161/01.cir.87.4.1354.
- Pijls NH, Bech GJ, el Gamal MI, Bonnier HJ, De Bruyne B, Van Gelder B, Michels HR, Koolen JJ. Quantification of recruitable coronary collateral blood flow in conscious humans and its potential to predict future ischemic events. J Am Coll Cardiol. 1995 Jun;25(7):1522-8. doi: 10.1016/0735-1097(95)00111-g.
- Billinger M, Kloos P, Eberli FR, Windecker S, Meier B, Seiler C. Physiologically assessed coronary collateral flow and adverse cardiac ischemic events: a follow-up study in 403 patients with coronary artery disease. J Am Coll Cardiol. 2002 Nov 6;40(9):1545-50. doi: 10.1016/s0735-1097(02)02378-1.
- Koo BK, Lee SP, Lee JH, Park KW, Suh JW, Cho YS, Chung WY, Doh JH, Nam CW, Yu CW, Lee BK, Vassilev D, Gil R, Lim HS, Tahk SJ, Kim HS. Assessment of clinical, electrocardiographic, and physiological relevance of diagonal branch in left anterior descending coronary artery bifurcation lesions. JACC Cardiovasc Interv. 2012 Nov;5(11):1126-32. doi: 10.1016/j.jcin.2012.05.018.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Januar 2010
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. Dezember 2011
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Dezember 2011
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
8. Januar 2010
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
10. Januar 2010
Zuerst gepostet (Schätzen)
12. Januar 2010
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
22. August 2011
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
18. August 2011
Zuletzt verifiziert
1. August 2011
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- H-0910-003-062
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