- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01294501
Decreasing Medication Errors by Caregivers Using a Health Literacy Intervention
23. April 2015 aktualisiert von: Columbia University
Giving medications to children can be confusing; studies have shown that caregivers make dosing administration errors up to 50% of the time.
There are many reasons that there are so many errors, including the fact that dosing for children is based on their weight, liquid medications come in many different forms, and caregivers often give medicines using kitchen teaspoons and tablespoons.
Caregivers who have difficulty reading have even more difficulty understanding medication instructions.
We are developing and testing a web-based educational module to teach caregivers how to give medications.
We are focusing on the pediatric emergency department because we know that this population has low literacy levels, and that many antibiotics are prescribed in this setting.
We anticipate that those caregivers that view the interactive module will have increased knowledge on how to give medications once they get home.
Studienübersicht
Status
Beendet
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Dosing error rates of home administration of medications to children have been reported to be as high as 50%.
Contributing to this error rate are the complexity of pediatric weight-based dosing, confusing formulations of liquid medications, and a reliance on non-standardized dosing tools such as kitchen teaspoons and tablespoons to administer medications.
Families with low health literacy are at particular risk for medication administration errors.
Health literacy promoting interventions to improve medication administration such as dissemination of a pictogram-based medication list have been shown to work for common over-the-counter medications such as acetaminophen, but their effect on administration practices for common medications prescribed in the pediatric emergency department (PED) has not been evaluated.
Of the 50,000 patients seen in the PED each year, approximately 85% of patients are discharged with a prescription for medication.
This makes the PED an ideal setting to implement a health literacy intervention to reduce medication administration errors at home.
The investigators are proposing to conduct a randomized controlled trial of an educational module focused on how to administer antibiotics at home and test whether there is an improvement in care practices.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
132
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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New York
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New York, New York, Vereinigte Staaten, 10032
- Columbia University Medical Center
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
2 Monate bis 8 Jahre (Kind)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
Caregivers of:
- Patients aged 2 months to 8 years
- Patients triaged to Emergency Severity Index (ESI) level 4 or 5 in the pediatric emergency department.
- Patients with at least one prescription for a liquid, tablet or ointment antibiotic.
Exclusion Criteria:
Caregivers of:
- Patients in need of immediate care.
- Patients hospitalized.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Versorgungsforschung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
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Experimental: Fever assessment and management
Medication administration educational module for low literacy subjects on how to administer common medications appropriately and safely.
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The Research Assistant (RA) will enter the subject's language (English or Spanish), the type of medicine (tablet/capsule, liquid, or ointment) from the antibiotic prescription, and the frequency (once a day, twice a day, three times a day, four times a day) from the antibiotic prescription into the web-based educational module on medication administration so that a tailored module will be setup for the subject.
The subject will then view the educational interactive module.
After the subject is done with the module, the RA will administer a verbal post-test.
The post-test will include questions on medication administration as well as questions on fever assessment and management.
Andere Namen:
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Score on the telephone interview post-test
Zeitfenster: 48-72 hours post Emergency Department visit
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Subject scores will be dichotomized in the follow way: anything less than 100% will be considered incorrect, a score of 100% will be considered correct.
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48-72 hours post Emergency Department visit
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Prevalence of perfect performance on each element of the questionnaire
Zeitfenster: 48-72 hours post Emergency Department visit
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Each answer on the telephone interview post-test will be dichotomized into a correct/incorrect answer.
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48-72 hours post Emergency Department visit
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Anupama Subramony, MD, MBA, Columbia University
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Februar 2011
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2013
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2013
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
4. Februar 2011
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
10. Februar 2011
Zuerst gepostet (Schätzen)
11. Februar 2011
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
24. April 2015
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
23. April 2015
Zuletzt verifiziert
1. April 2015
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Andere Studien-ID-Nummern
- AAAI0786
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