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The Effect of Pioglitazone on Neointima Volume and Characteristics Observed by Optical Coherence Tomography (OCT)

1. März 2014 aktualisiert von: Soon Jun Hong, Korea University Anam Hospital
Pioglitazone is used in the treatment of diabetic patients. Thiazolidinediones increase insulin sensitivity and show favorable effect on blood glucose levels and lipid profiles. The effect of pioglitazone on atherosclerotic and inflammatory markers has not been compared in prospective manner after everolimus-eluting stent implantation by OCT. The purpose of this prospective, randomized, open-label trial is to compare the effect of pioglitazone on neointima volume and atherosclerosis progression in type 2 diabetic patients by using OCT. Moreover, changes in neointima characteristics could be analyzed along with the changes in miRNA-21, -126, -143, -145. Major adverse cardiovascular events such as non-fatal MI, death, stroke, and TLR could be compared.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

People with diabetes mellitus are more prone to coronary heart disease, stroke, and peripheral vascular disease, and diabetes mellitus has been regarded as an independent risk factor for the progression of coronary artery disease. Several studies have been reported that diabetes increased the risk of cardiovascular mortality in both men and women. With the introduction of drug-eluting stents (DESs), the angiographic rates of restenosis at later months have reduced dramatically in several studies. However, even with DESs, diabetic patients showed increased rates of restenosis and late loss index compared with nondiabetic patients. Diabetes has been considered to be a predictor of poor prognosis after percutaneous coronary intervention with drug-eluting stents. Long-term clinical and angiographic outcomes after percutaneous coronary intervention (PCI) with drug-metal stents (DESs) have been demonstrated to be worse in diabetic patients compared with nondiabetic patients. In the era of DESs, no study has demonstrated the clinical and angiographic outcomes in diabetic patients after DES implantation by using optical coherence tomography (OCT).

Various microRNAs such as miRNA-21, -126, -143, -145 are involved in the restenosis and atherosclerosis progression (Figure 1). Changes in these miRNAs from baseline to 9 months after randomization have never been studied, and the effects of pioglitazone in correlation with the changes in various miRNAs could be utilized in clinical practices. Comparison of pioglitazone and placebo on 9 months follow-up neointima volume and neointima characteristics by optical coherence tomography (OCT) will be conducted.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

94

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age: 18 years and above
  • Gender eligible for study: both
  • Diabetic patients either previously diagnosed or newly found diabetes.
  • Fasting blood glucose ≥ 126 mg/dl or PP2 blood glucose ≥ 200 mg/dl for newly found diabetes.
  • Patients with significant coronary artery disease (diameter stenosis > 70%) requiring stent implantation.
  • Patients with informed consent.

Exclusion Criteria:

  • Diabetic patients with the use of thiazolidinediones
  • ACE inhibitor or ARB not allowed during the study period
  • Previous history of PCI or bypass surgery
  • Patients with any contraindications to the treatment of thiazolidinediones
  • Pregnant or lactating patients
  • Chronic alcohol or drug abuse
  • Hepatic dysfunction
  • Renal dysfunction
  • Heart failure (EF < 50%)
  • Expected life expectancy of < 1 year

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Pioglitazone, Placebo
Pioglitazone 15-30mg, once daily for 9 months

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
9 months follow-up neointima volume and neointima characteristics
Zeitfenster: 9 months follow-up
Comparison of pioglitazone and placebo on 9 months follow-up neointima volume and neointima characteristics by optical coherence tomography (OCT). Moreover, changes in miRNA-21.-126, -143, -145 from baseline to 9 months will be compared.
9 months follow-up

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
major adverse cardiovascular events
Zeitfenster: 9 months follow-up
Comparison of pioglitazone and placebo on 9 months follow-up atheroma characteristics. Moreover, major adverse cardiovascular events such as non-fatal MI, death, stroke, and TLR will be compared.
9 months follow-up

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

5. April 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

7. April 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

8. April 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

4. März 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

1. März 2014

Zuletzt verifiziert

1. März 2014

Mehr Informationen

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