- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01593904
Venous Irregularities, Flow and Perfusion in MS Study (VERIFYMS)
6. Mai 2012 aktualisiert von: Synergy Health Concepts, Inc.
- What is the true incidence of CCSVI in patients with MS in a study comparing MRI on MS patients and controls.
- Are the beneficial outcomes from treatment placebo? By measuring changes in brain perfusion and Cerebrospinal flow before and after the procedure on a large number of patients to determine these outcomes
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Detaillierte Beschreibung
The purpose of this study is to compare a MS subject to a non-MS, non-blood related subject.
The 3D structural information provided by the protocol combined with the ability to observe and quantify flow through the major vessels of the neck, as well as the azygous vein, make it an ideal method for evaluating subjects' venous outflow.
The protocol also has the potential to confirm the diagnosis of Multiple Sclerosis, observe any changes in the parenchyma, as well as provide data on any potential co-morbidity which may have been previously overlooked or non-emergent.
The baseline scan data acquired on normal and pre-treatment MS patients can be tracked longitudinally for MSpatients for changes in: arterial and venous cross sectional area; morphological changes of vessels, brain structures, and lesions; flow distribution and flow patterns in arteries, veins, and cerebrospinal fluid (CSF); iron quantification in the deep basal ganglia and thalamus; parenchymal lesion volume and morphology; atrophy or ratio of gray matter, white matter; and CSF in the intracranial space; and appearance of intracranial veins and potential iron lesions in the parenchyma.
A major benefit is that MRI is independent of operator bias and acquisition can be easily reproduced.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Voraussichtlich)
400
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Frances Debarge- Igoe, RN
- Telefonnummer: (949) 221-0129
- E-Mail: uscangionurse@gmail.com
Studieren Sie die Kontaktsicherung
- Name: John Joseph Hewett, MD
- Telefonnummer: (949) 221-0129
- E-Mail: jhewett@synergyhealthconcepts.com
Studienorte
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California
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Newport Beach, California, Vereinigte Staaten, 92660
- Rekrutierung
- Synergy Health Concepts Inc.
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Kontakt:
- John Joseph Hewett, MD
- Telefonnummer: (949) 221-0129
- E-Mail: jhewett@synergyhealthconcepts.com
-
Kontakt:
- Frances Debarge-Igoe, RN
- Telefonnummer: 949-221-0129
- E-Mail: uscangionurse@aol.com
-
Hauptermittler:
- John Joseph Hewett, MD
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
20 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Human subjects will be approached for participation in this study that are receiving or seeking medical care at Synergy Health Concepts Inc.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Ability to comprehend the nature of the study, including the risks and benefits
- Ability to execute an informed consent
- Males or Females between the ages of 20 and 65 years of age
- Voluntary agreement to participate in the study: Venous Irregularities, Flow and Perfusion in MS study (VERIFY MS Study)
Exclusion Criteria:
- Any implantable/metallic objects that prevents subject from having a magnetic resonance imaging (MRI/MRV) study.
- Any person who has a contraindication to contrast administration.
- History of claustrophobia
- Special Populations. Special groups include, but are not limited to children, prisoners, pregnant women, fetuses, and cognitively impaired individuals who are unable to provide informed consent
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Beobachtungsmodelle: Fallkontrolle
- Zeitperspektiven: Retrospektive
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: John Joseph Hewett, MD, Study Principal Investigator
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Nützliche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Januar 2012
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Januar 2013
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
6. Mai 2012
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
6. Mai 2012
Zuerst gepostet (Schätzen)
8. Mai 2012
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
8. Mai 2012
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
6. Mai 2012
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2012
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Andere Studien-ID-Nummern
- VERIFYMS
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .