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Computed Tomography Perfusion (CTP) to Predict Response to Recanalization in Ischemic Stroke Project (CRISP) (CRISP)

13. Oktober 2016 aktualisiert von: Maarten Lansberg, Stanford University

Computed Tomography Perfusion (CTP) to Predict Response to Recanalization in Ischemic Stroke Project

The overall goal of the CTP to predict Response to recanalization in Ischemic Stroke Project (CRISP) is to develop a practical tool to identify acute stroke patients who are likely to benefit from endovascular therapy.

The project has two main parts. During the first part, the investigators propose to develop a fully automated system (RAPID) for processing of CT Perfusion (CTP) images that will generate brain maps of the ischemic core and penumbra. There will be no patient enrollment in part one of this project.

During the second part, the investigators aim to demonstrate that physicians in the emergency setting, with the aid of a fully automated CTP analysis program (RAPID), can accurately predict response to recanalization in stroke patients undergoing revascularization. To achieve this aim the investigators will conduct a prospective cohort study of 240 consecutive stroke patients who will undergo a CTP scan prior to endovascular therapy. The study will be conducted at four sites (Stanford University, St Luke's Hospital, University of Pittsburgh Medical Center, and Emory University/Grady Hospital). Patients will have an early follow-up MRI scan within 12+/-6 hours to assess reperfusion and a late follow-up MRI scan at day 5 to determine the final infarct.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

201

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • Stanford, California, Vereinigte Staaten, 94305
        • Stanford Hospital and Clinics

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

acute ischemic stroke patients

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. be 18 or older;
  2. have a clinical diagnosis of ischemic stroke and a score of 5 or more points on the NIHSSS;
  3. be scheduled to undergo intraarterial (IA) therapy for acute hemispheric stroke (either as primary therapy or as adjuvant therapy following intravenous tPA treatment);
  4. be scheduled to have a standard CT including perfusion imaging and CT angiography of the circle of Willis (CTA) prior to IA therapy;
  5. begin intra-arterial thrombectomy within 90 minutes of completion of the CT scan and within 18 hours of symptom onset. (Start of IA therapy is defined as the time of insertion of the femoral artery sheath; Time of brain scan is defined as the time that the scan is completed); and
  6. have provided informed consent.

Exclusion Criteria:

  1. have any pre-existing illness resulting in a modified Rankin Scale Score of 3 or higher prior to the qualifying stroke;
  2. are pregnant.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Interessent

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
NIHSS Score
Zeitfenster: 30 Day
A "favorable clinical response", defined as an 8-point or more improvement on the NIH score when comparing the baseline score to the 30-day score or a 30-day NIH score of 0-1, will be the primary endpoint for the study
30 Day

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
modified Rankin Score
Zeitfenster: 90 day
90 day modified Rankin Score 0-2, 90 day modified Rankin distribution, and 90 day Rankin Score 0-1
90 day

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Maarten G Lansberg, MD, PhD, Stanford University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. September 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

15. Juni 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

15. Juni 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

19. Juni 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

17. Oktober 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. Oktober 2016

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2016

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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