Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Comparing Effects of Patient-specific Versus Non-patient-specific Computerized Reminder System

5. Februar 2013 aktualisiert von: Taipei Medical University

Randomized Controlled Trial: Comparing Effects of Patient-Specific Versus Non-Patient-Specific Computerized Reminder System to Reduce Contrast-Induced Nephropathy

The investigators hypothesize that a Clinical Decision Support System (CDSS) designed with "Patient-Specific" reminders yields superior performance than that with "Non-patient-specific" reminders in preventing contrast-induced nephropathy.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

We hypothesize that a clinical decision support system (CDSS) designed with "Patient-specific" reminders yields superior performance than that with "Non-patient-specific" reminders in preventing contrast-induced nephropathy.

A 3-arm randomized controlled trial (RCT) will be performed by cluster randomization using physicians as the unit of allocation. Physicians in 3 university medical centers will be randomly assigned into 1) patient-specific arm with Anti Contrast-Induced-Nephropathy(Anti-CIN) reminder, 2) non-patient-specific reminder arm, and 3) the control arm without any reminders, respectively.

The patient-specific alert, Anti-CIN system, is designed as a real-time CDSS implementation on CPOE for monitoring physician's contrast-enhanced CT and IVP orders. Computerized pop-up reminders provide the patient-specific encounters with optimal decision options when patients are at a high CIN risk or patients with unknown risk factors are encountered. Non-patient-specific reminders always pop up no matter whether the patient is at a high risk or not.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

90

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Taipei, Taiwan, 110
        • Taipei Medical University Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

25 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Our intervention targets are physicians but not patients. All physicians working in the hospital may join this trial.

Exclusion Criteria:

  • The physician who never orders a CT scan or IVU study will be excluded
  • The physician who never operates the CPOE by himself or herself will be excluded

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Patient-specific reminder
Intervention: Patient-specific computerized reminder. The physicians assigned to this arm will use the patient-specific CDSS on CPOE. The patient-specific reminder is designed as a real-time CDSS implemented on CPOE to monitor physician's contrast-enhanced image study orders. Computerized pop-up reminders provide the patient-specific CIN risk profile and optimal decision options which are generated when patients with high risk or with unknown risk of CIN are encountered.
The intervention targets are physicians,not patients. This CDSS alerts physicians only when the patient with high risk of contrast-induced-nephropathy(CIN) is encountered. On the contrast, the CDSS will not alert when the patient without CIN risk is encountered.
Andere Namen:
  • Patient-specific CDSS
Aktiver Komparator: Non-patient-specific reminder
Intervention: Non-patient-specific Computerized reminder. The physicians assigned to this arm will use the Non-patient-specific reminders through CPOE. Non-patient-specific reminders always pops up to remind physicians to check their patient's CIN risk no matter what CIN risk is.
The non-patient-specific computerized reminder always pops up to remind physicians to check their patient's CIN risk no matter what CIN risk is.
Andere Namen:
  • Non-patient-specific CDSS
Kein Eingriff: Control Arm
The physicians assigned to this arm will not use and any computerized reminder.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
The percentage of contrast-enhanced imaging(CEI) orders with high CIN risk
Zeitfenster: Physicains who participated in this trial will be followed for an expected average of 12 months
The number of CEI ordered for patients at high CIN risk, divided by the total number of CEI orders. [CEI]: contrast-enhanced image studies,such as CT or IVU. [CIN]: contrast-induced nephropathy
Physicains who participated in this trial will be followed for an expected average of 12 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
The order elimination rate of high CIN risk orders attributed to the computerized reminder
Zeitfenster: Physicains who participated in this trial will be followed for an expected average of 12 months
The number of CEI orders with high CIN risk cancelled by the physician attributed to our computerized reminder, divided by the total number of CEI orders with high CIN risk.
Physicains who participated in this trial will be followed for an expected average of 12 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Yu-Chuan Li, Taipei Medical University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2012

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Juli 2013

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. August 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

26. Dezember 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

24. Januar 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

29. Januar 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

6. Februar 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. Februar 2013

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2013

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • NSC100-2320-B-038-034

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Patient-specific computerized reminder

Abonnieren