- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01819935
Clinical Outcomes of Methicillin Resistant Staphylococcus Aureus (MRSA) Hospital-Based Pneumonia
12. Dezember 2013 aktualisiert von: Pfizer
Clinical Outcomes Among a National Veterans Affairs Methicillin Resistant Staphylococcus Aureus (MRSA) Pneumonia Cohort Treated With Linezolid Or Vancomycin
The purpose of this non-interventional, retrospective study of existing data is to evaluate clinical outcomes related to Methicillin-resistant Staphylococcus aureus hospital based pneumonia by treatment and among subpopulations.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
All patients meeting inclusion/exclusion criteria from inpatient database from 1/1/02-9/30/10.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
5271
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 90 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
National database of inpatient admissions between January 1, 2002 and Septmeber 30, 2010
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- MRSA and pneumonia cases by ICD-9 code identification.
- Diagnosis included during inpatient stay.
- Treatment initiation in hospital.
Exclusion Criteria:
- Death of discharge within 3 days of treatment initiation.
- Exposure to other treatments with MRSA activity.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
linezolid (Zyvox)
|
As prescribed-this is retrospective cohort of existing clinical data.
|
|
Vancomycin
|
As prescribed-this is retrospective cohort of existing clinical data.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Time to 30-day Mortality
Zeitfenster: Baseline (1 January 2001) up to 3559 Days (30 September 2010)
|
Time to death (all-cause mortality) occurring within 30 days of treatment initiation was reported.
Mortality was assessed from admission vital status databases.
|
Baseline (1 January 2001) up to 3559 Days (30 September 2010)
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Time to Therapy Change
Zeitfenster: Baseline (1 January 2001) up to 3559 Days (30 September 2010)
|
Time to therapy change was calculated from initiation of therapy (index date) to change in therapy (event date).
Therapy change was defined as the discontinuation of linezolid or vancomycin and initiation of a different agent with activity against MRSA (clindamycin, daptomycin, doxycycline, linezolid, minocycline, tigecycline, trimethoprim/sulfamethoxazole, vancomycin).
As such, therapy change included switching from linezolid to vancomycin, switching from vancomycin to linezolid, or switching from either linezolid or vancomycin to another anti-MRSA antibiotic.
|
Baseline (1 January 2001) up to 3559 Days (30 September 2010)
|
|
Time to Discharge From the Hospital
Zeitfenster: Baseline (1 January 2001) up to 3559 Days (30 September 2010)
|
Time to discharge from hospital was calculated from initiation of therapy (index date) to hospital discharge (event date).
|
Baseline (1 January 2001) up to 3559 Days (30 September 2010)
|
|
Time to Transfer Out From the Intensive Care Unit (ICU)
Zeitfenster: Baseline (1 January 2001) up to 3559 Days (30 September 2010)
|
Time to discharge from the ICU was calculated from the initiation of therapy (index date) to the time the participant was transferred out from ICU (event date).
Transfer out of an ICU was assessed among those participants who had initiated linezolid or vancomycin therapy in the ICU.
|
Baseline (1 January 2001) up to 3559 Days (30 September 2010)
|
|
Time to Intubation
Zeitfenster: Baseline (1 January 2001) up to 3559 Days (30 September 2010)
|
Time to intubation was calculated from the initiation of therapy (index date) to intubation (event date).
|
Baseline (1 January 2001) up to 3559 Days (30 September 2010)
|
|
Time to 30-day Re-admission
Zeitfenster: Baseline (1 January 2001) up to 3559 Days (30 September 2010)
|
Time to readmission to any veterans affairs hospital facility within 30 days after hospital discharge was reported.
|
Baseline (1 January 2001) up to 3559 Days (30 September 2010)
|
|
Time to 30-day Methicillin-Resistant Staphylococcus Aureus (MRSA) Re-infection
Zeitfenster: Baseline (1 January 2001) up to 3559 Days (30 September 2010)
|
Time to MRSA re-infection was defined as readmission with MRSA infection to any veterans affairs hospital facility within 30 days after hospital discharge.
|
Baseline (1 January 2001) up to 3559 Days (30 September 2010)
|
|
Clinical Success
Zeitfenster: Baseline (1 January 2001) up to 3559 Days (30 September 2010)
|
Clinical success, a composite outcome defined as discharge from the hospital or ICU by day 14 after treatment initiation, in the absence of death, therapy change, or intubation by day 14.
Percentage of participants with clinical success was reported.
|
Baseline (1 January 2001) up to 3559 Days (30 September 2010)
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Dezember 2012
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2013
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2013
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
28. Februar 2013
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
22. März 2013
Zuerst gepostet (Schätzen)
28. März 2013
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
30. Januar 2014
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
12. Dezember 2013
Zuletzt verifiziert
1. Dezember 2013
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- A5951163
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