- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02553655
Remote Ischemic Limb Preconditioning In Healthy Volunteers
2. September 2021 aktualisiert von: Sebastian Koch, University of Miami
Does Remote Ischemic Limb Preconditioning Improve Cerebral Vasomotor Reactivity in Healthy Volunteers?
The investigators would like to determine if remote ischemic leg preconditioning in healthy volunteers improves cerebral vasomotor reactivity as measured by breath holding and transcranial doppler vasomotor reactivity.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
This study is to determine if remote ischemic leg preconditioning improves short and long term cerebral vasomotor reactivity in healthy volunteers as measured by breath holding and transcranial doppler vasomotor reactivity.
Previous studies on brachial vasomotor reactivity have shown a beneficial effect of remote ischemic preconditioning.
It remains uncertain if a similar beneficial effect can be reproduced with cerebral vasomotor testing.
Many biological mechanisms and effector pathways triggered by preconditioning have demonstrated endothelial protection and beneficial vascular effects.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
17
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Florida
-
Miami, Florida, Vereinigte Staaten, 33136
- University of Miami
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Healthy volunteers
Exclusion Criteria:
- Presence of chronic medical conditions such as diabetes, hypertension, cardiac disease etc.
- Any prescribed medication
- Pregnancy [by history and last menstrual period]
- Any leg injury that would, in the opinion of the investigator, affect preconditioning
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Sonstiges
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Aktiver Komparator: 4x 5min Limb Preconditioning
Either the right or left leg of the participant(s) will be made transiently ischemic for 5 minutes following by 5 minutes of rest.
This will be repeated for 4 times.
|
A blood pressure cuff is placed over the upper thigh of the participant(s) and inflated to 30 millimeters of mercury (mmHg) above systolic blood pressure.
The loss of pedal pulses is confirmed by palpation.
The cuff remains inflated for 5min and is followed by 5 minutes of reperfusion/rest.
This will be repeated 4 times.
|
|
Aktiver Komparator: 3x 10min Limb Preconditioning
Either the right or left leg of the participant(s) will be made transiently ischemic for 10 minutes following by 5 minutes of rest.
This will be repeated for 3 times.
|
A blood pressure cuff is placed over the upper thigh of the participant(s) and inflated to 30 mmHg above systolic blood pressure.
The loss of pedal pulses is confirmed by palpation.
The cuff remains inflated for 10min and is followed by 5 minutes of reperfusion/rest.
This will be repeated 3 times.
|
|
Schein-Komparator: 3x 10min Sham Preconditioning
Either the right or left leg of the participant(s) will be squeezed without causing ischemia for 10 minutes following by 5 minutes of rest.
This will be repeated for 3 times.
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A blood pressure cuff is placed over the upper thigh of the participant(s) and inflated to 40 mmHg, sufficient to apply pressure but not affect blood flow.
The presence of pedal pulses is confirmed by palpation.
The cuff remains inflated for 10min and is followed by 5 minutes of rest.
This will be repeated 3 times.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Change in Vasomotor Reactivity to Carbon Dioxide (CO2)
Zeitfenster: Baseline to 24 hours, Baseline to 48 hours
|
Change in vasomotor reactivity to carbon dioxide (CO2) or breath holding from baseline
|
Baseline to 24 hours, Baseline to 48 hours
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Oktober 2015
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Juni 2021
Studienabschluss (Tatsächlich)
3. Juni 2021
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
16. September 2015
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
16. September 2015
Zuerst gepostet (Schätzen)
17. September 2015
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
13. September 2021
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
2. September 2021
Zuletzt verifiziert
1. September 2021
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 20150648
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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