- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02724709
Semi-automatic assessMent of Aortic Roots by Three-dimensional transoEsophageal echocaRdiography (SMARTER)
8. August 2016 aktualisiert von: Bin Lu, Chinese Academy of Medical Sciences, Fuwai Hospital
The progress in surgery of the aortic root and the evolution of transcatheter aortic valve replacement as an alternative to surgical treatment in selected patients have refocused the need for quantitative imaging of the aortic root during transcatheter aortic valve replacement and valve-sparing aortic root surgery.
In this study, we aim to assess the ability of semi-automated quantitative modeling (eSie Valves, Autovalve prototype version, Siemens Medical Solutions, USA) of the aortic valve and root in patients with clinical normal aortic valve and root, who are indicated for both 3D transesophageal echocardiography (TEE) and computed tomographic (CT) due to atrial fibrillation or patent foramen ovale.
Measures of the aortic valve and root obtained by 2D TEE, 3D TEE and CT are compared, and the ability of the semi-automated 3D TEE modeling software is tested.
Given the workflow advantages of automation, this 3D TEE approach may enhance the clinical adoption of routine 3-dimensional imaging beyond CT.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Recent developments in aortic root interventions have focused on the need for 3-dimensional imaging of the aortic functional anatomy.
The progress in surgery of the aortic root and the evolution of transcatheter aortic valve replacement as an alternative to surgical treatment in selected patients have refocused the need for quantitative imaging of the aortic root during transcatheter aortic valve replacement and valve-sparing aortic root surgery.
In this study, we aim to assess the ability of semi-automated quantitative modeling (eSie Valves, Autovalve prototype version, Siemens Medical Solutions, USA) of the aortic valve and root in patients with clinical normal aortic valve and root, who are indicated for both 3D transesophageal echocardiography (TEE) and computed tomographic (CT) due to atrial fibrillation or patent foramen ovale.
Measures of the aortic valve and root obtained by 2D TEE, 3D TEE and CT are compared, and the ability of the semi-automated 3D TEE modeling software is tested.
Given the workflow advantages of automation, this 3D TEE approach may enhance the clinical adoption of routine 3-dimensional imaging beyond CT.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
77
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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Beijing
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Beijing, Beijing, China, 100037
- Fuwai Hospital
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Patients with clinical normal aortic valve and root, who are indicated for both transesophageal echocardiography (TEE) and computed tomographic (CT) due to atrial fibrillation or patent foramen ovale.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- both transesophageal echocardiography (TEE) and computed tomographic (CT) are referred by cardiologists
- apparent normal aortic valve and root structure
- written consent
Exclusion Criteria:
- post-operation of aortic valve
- severe cardiomyopathy
- cardiac functional insufficiency (NYHA III or IV)
- contraindications for either TEE or cardiac CT angiography
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Beobachtungsmodelle: Nur Fall
- Zeitperspektiven: Interessent
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Accuracy
Zeitfenster: Through study completion, an average of 1 month
|
Compare semi-automatic assessment of 3D TEE to CT measurement
|
Through study completion, an average of 1 month
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Cost
Zeitfenster: Through study completion, an average of 1 month
|
Compare cost between 3D TEE and CT
|
Through study completion, an average of 1 month
|
|
Labor time
Zeitfenster: Through study completion, an average of 1 month
|
Compare labor time between 3D TEE and CT
|
Through study completion, an average of 1 month
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Mitarbeiter
Ermittler
- Studienstuhl: Hao Wang, M.D., Fuwai Hospital
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Garcia-Martin A, Lazaro-Rivera C, Fernandez-Golfin C, Salido-Tahoces L, Moya-Mur JL, Jimenez-Nacher JJ, Casas-Rojo E, Aquila I, Gonzalez-Gomez A, Hernandez-Antolin R, Zamorano JL. Accuracy and reproducibility of novel echocardiographic three-dimensional automated software for the assessment of the aortic root in candidates for thanscatheter aortic valve replacement. Eur Heart J Cardiovasc Imaging. 2016 Jul;17(7):772-8. doi: 10.1093/ehjci/jev204. Epub 2015 Aug 27.
- Calleja A, Thavendiranathan P, Ionasec RI, Houle H, Liu S, Voigt I, Sai Sudhakar C, Crestanello J, Ryan T, Vannan MA. Automated quantitative 3-dimensional modeling of the aortic valve and root by 3-dimensional transesophageal echocardiography in normals, aortic regurgitation, and aortic stenosis: comparison to computed tomography in normals and clinical implications. Circ Cardiovasc Imaging. 2013 Jan 1;6(1):99-108. doi: 10.1161/CIRCIMAGING.112.976993. Epub 2012 Dec 10.
- Chambers JB, Myerson SG, Rajani R, Morgan-Hughes GJ, Dweck MR. Multimodality imaging in heart valve disease. Open Heart. 2016 Mar 8;3(1):e000330. doi: 10.1136/openhrt-2015-000330. eCollection 2016.
- Hahn RT, Little SH, Monaghan MJ, Kodali SK, Williams M, Leon MB, Gillam LD. Recommendations for comprehensive intraprocedural echocardiographic imaging during TAVR. JACC Cardiovasc Imaging. 2015 Mar;8(3):261-287. doi: 10.1016/j.jcmg.2014.12.014.
- Zhang M, Wan L, Liu K, Wu W, Li H, Wang Y, Lu B, Wang H. Aortic roots assessment by an automated three-dimensional transesophageal echocardiography: an intra-individual comparison. Int J Cardiovasc Imaging. 2019 Nov;35(11):2029-2036. doi: 10.1007/s10554-019-01664-z. Epub 2019 Jul 11.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. März 2016
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Juli 2016
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. August 2016
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
21. März 2016
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
25. März 2016
Zuerst gepostet (Schätzen)
31. März 2016
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
9. August 2016
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
8. August 2016
Zuletzt verifiziert
1. August 2016
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 2016-096
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Ja
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