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Semi-automatic assessMent of Aortic Roots by Three-dimensional transoEsophageal echocaRdiography (SMARTER)

8. August 2016 aktualisiert von: Bin Lu, Chinese Academy of Medical Sciences, Fuwai Hospital
The progress in surgery of the aortic root and the evolution of transcatheter aortic valve replacement as an alternative to surgical treatment in selected patients have refocused the need for quantitative imaging of the aortic root during transcatheter aortic valve replacement and valve-sparing aortic root surgery. In this study, we aim to assess the ability of semi-automated quantitative modeling (eSie Valves, Autovalve prototype version, Siemens Medical Solutions, USA) of the aortic valve and root in patients with clinical normal aortic valve and root, who are indicated for both 3D transesophageal echocardiography (TEE) and computed tomographic (CT) due to atrial fibrillation or patent foramen ovale. Measures of the aortic valve and root obtained by 2D TEE, 3D TEE and CT are compared, and the ability of the semi-automated 3D TEE modeling software is tested. Given the workflow advantages of automation, this 3D TEE approach may enhance the clinical adoption of routine 3-dimensional imaging beyond CT.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Recent developments in aortic root interventions have focused on the need for 3-dimensional imaging of the aortic functional anatomy. The progress in surgery of the aortic root and the evolution of transcatheter aortic valve replacement as an alternative to surgical treatment in selected patients have refocused the need for quantitative imaging of the aortic root during transcatheter aortic valve replacement and valve-sparing aortic root surgery. In this study, we aim to assess the ability of semi-automated quantitative modeling (eSie Valves, Autovalve prototype version, Siemens Medical Solutions, USA) of the aortic valve and root in patients with clinical normal aortic valve and root, who are indicated for both 3D transesophageal echocardiography (TEE) and computed tomographic (CT) due to atrial fibrillation or patent foramen ovale. Measures of the aortic valve and root obtained by 2D TEE, 3D TEE and CT are compared, and the ability of the semi-automated 3D TEE modeling software is tested. Given the workflow advantages of automation, this 3D TEE approach may enhance the clinical adoption of routine 3-dimensional imaging beyond CT.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

77

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Beijing
      • Beijing, Beijing, China, 100037
        • Fuwai Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Patients with clinical normal aortic valve and root, who are indicated for both transesophageal echocardiography (TEE) and computed tomographic (CT) due to atrial fibrillation or patent foramen ovale.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • both transesophageal echocardiography (TEE) and computed tomographic (CT) are referred by cardiologists
  • apparent normal aortic valve and root structure
  • written consent

Exclusion Criteria:

  • post-operation of aortic valve
  • severe cardiomyopathy
  • cardiac functional insufficiency (NYHA III or IV)
  • contraindications for either TEE or cardiac CT angiography

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Nur Fall
  • Zeitperspektiven: Interessent

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Accuracy
Zeitfenster: Through study completion, an average of 1 month
Compare semi-automatic assessment of 3D TEE to CT measurement
Through study completion, an average of 1 month

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Cost
Zeitfenster: Through study completion, an average of 1 month
Compare cost between 3D TEE and CT
Through study completion, an average of 1 month
Labor time
Zeitfenster: Through study completion, an average of 1 month
Compare labor time between 3D TEE and CT
Through study completion, an average of 1 month

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Hao Wang, M.D., Fuwai Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

21. März 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

25. März 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

31. März 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

9. August 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. August 2016

Zuletzt verifiziert

1. August 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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Ja

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