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A Comparison of Direct Laryngoscopy With Blind Intubation Via Intubating Laryngeal Tube Suction Disposable

31. Januar 2017 aktualisiert von: LUIS.GAITINI, Bnai Zion Medical Center

Establishing a Definitive Airway: A Comparison of Direct Laryngoscopy With Blind Intubation Via Intubating Laryngeal Tube Suction Disposable

Tracheal intubation is an important part of treatment for a trauma casualty. Tracheal intubation is usually achieved by a direct laryngoscope.It is an effective method but requires experience and skill demanding a long learning time.The use of the Laryngeal Tube Suction for fast control of the airway is known for many years. The Intubating Laryngeal Tube Suction is a new version of the Laryngeal Tube. The aim of this study is to examine the effectiveness of the the Intubating Laryngeal Tube Suction to achieve a definitive airway by unskilled practitioners in anesthetized patients with the head in neutral position (trauma model).

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Control the airways and respiration are an important part of treatment for a trauma casualty. Tracheal intubation an action that allows the insertion of a tube through the vocal cords and fixation by the balloon inflation is a definitive airway.

Tracheal intubation is usually achieved by a direct laryngoscope. This method is taught both in the training of doctors and paramedics training. Although it is an effective method requires experience and skill demanding a long learning time The use of the Laryngeal Tube Suction for fast control of the airway is known for many years. The Laryngeal Tube Suction and others similar devices are known as Supraglottic Airway Devices and are inserted blind in the oropharynx and allow a fast oxygenation and ventilation of the patients.

The new generation of these devices allows perform blind intubation directly through a special channel. One of these devices is the Intubating Laryngeal Tube Suction

The aim of this study is to examine the effectiveness of the Intubating Laryngeal Tube Suction to achieve a definitive airway by unskilled practitioners in anesthetized patients with the head in neutral position (trauma model).

The hypothesis is that definitive airway obtaining with Intubating Laryngeal Tube Suction will be more success and faster compared to the standard way of direct laryngoscope. If the hypothesis is proven, this research will be very important implications for the management of the airway describing pre-hospital and in particular military scenarios.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

60

Phase

  • Unzutreffend

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 90 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • American Society Anesthesiology class I and II

Exclusion Criteria:

  • Difficult airways
  • Cervical pathology
  • Full stomach

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Intubating laryngeal Tube Suction
Intubating Laryngeal Tube Suction Disposable
Aktiver Komparator: Direct Laryngoscopy
Direct Laryngoscopy

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Blind tracheal intubation time measure in seconds
Zeitfenster: 30 seconds
30 seconds

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Easy of insertion measure in numerical scale
Zeitfenster: 30 seconds
Easy of insertion measure 1 to 5 Numerical scale
30 seconds

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. April 2017

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. August 2018

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. November 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. August 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

30. August 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

31. August 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

1. Februar 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

31. Januar 2017

Zuletzt verifiziert

1. August 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • BnaiZionMC-16-LG-007

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Ja

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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