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Task-priority Effects on Postural-suprapostural Task in Patients With Parkinson's Disease

29. Dezember 2017 aktualisiert von: National Taiwan University Hospital

Effects of Task Prioritization on Postural-suprapostural Task and Brain Activity in Parkinson's Disease With Different Balance Ability: During Standing and Walking

Postural-suprapostural task is defined as postural control takes place while at least one other concurrent task is being performed. In a postural-suprapostural task, appropriate prioritization of is necessary to achieve task goals and maintain postural stability. Therefore, regarding to impose task prioritization in a postural-suprapostural task, the optimal task-priority strategy for PD patients is still an issue of debate. With the uses of EEG, EMG and behavioral measures, the purpose of this project is to investigate the differences in performance quality and intrinsic neural mechanisms of a postural-suprapostural task for PD patients, by adopting posture-focus and suprapostural-focus strategies during standing and walking. The present project is expected to have significant contributions not only to gain a better insight to neural correlates of concurrent postural and suprapostural tasks with different task prioritization under standing and walking, but to optimize treatment strategy for PD patients with balance or dual-tasking disturbances.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Postural-suprapostural task is defined as postural control takes place while at least one other concurrent task is being performed. In a postural-suprapostural task, appropriate prioritization of is necessary to achieve task goals and maintain postural stability. Some studies support that a "posture-first" strategy is favored by patients with Parkinson disease (PD) in order to secure stance stability, but this comes at the cost of reduced suprapostural performance. In addition, overemphasizing on postural task might deteriorate automatic control of posture resulting in increased postural instability, and the best task-priority strategy might vary with balance ability of PD patients. Therefore, regarding to impose task prioritization in a postural-suprapostural task, the optimal task-priority strategy for PD patients is still an issue of debate. With the uses of EEG, EMG and behavioral measures, the purpose of this 2-year research project is to investigate the differences in performance quality and intrinsic neural mechanisms of a postural-suprapostural task for PD patients, by adopting posture-focus and suprapostural-focus strategies during standing and walking. In the first year, we will characterize task prioritization effect on reciprocity of a postural-suprapostural task, with a special focus on modulation of brain and muscle activity patterns in standing posture for early stage (modified H & Y: 1, 1.5 and 2) and moderate stage (modified H & Y: 2.5 and 3) PD patients. In the second year, the appropriate task prioritization, walking automaticity and power/connectivity of brain areas will be investigated in walking for PD patients with/without freezing of gait. The present project is expected to have significant contributions not only to gain a better insight to neural correlates of concurrent postural and suprapostural tasks with different task prioritization under standing and walking, but to optimize treatment strategy for PD patients with balance or dual-tasking disturbances.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

80

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Taipei, Taiwan, 10048
        • Rekrutierung
        • National Taiwan University Hospital
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

20 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

inclusion criteria:

  1. patients with Parkinson's Disease in H&Y stage from stage 1 to stage 3
  2. without other neurological disease with balance impairment
  3. can stand and walk without aids for at least 30 seconds

exclusion criteria:

  1. Mini-Mental State Examination > 27
  2. Questionnaire for Impulsive-Compulsive Disorders in Parkinson's Disease-Rating Scale (QUIP-RS) < 10
  3. Hamilton Depression Rating Scale (HAM-D) < 17
  4. pregnancy

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Sonstiges
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: early stage or non-freezers PD

early stage defined as modified Hoehn and Yahr scale 1, 1.5 and 2, means that symptoms involved unilateral or bilateral without impairment of balance.

non-freezers defined as without freezing of gait, means that patients without transient inability to generate effective stepping.

posture-focus strategy: when performing postural-suprapostural task (dual-task), the patient mainly focus on postural task (standing/walking).

supraposture-focus strategy: when performing postural-suprapostural task (dual-task), the patient mainly focus on suprapostural task (stabilize the tray).

Experimental: moderate stage or freezers PD

moderate stage defined as modified Hoehn and Yahr scale 2.5 and 3, means that symptoms involved unilateral or bilateral without impairment of balance.

freezers defined as with freezing of gait, means that patients have transient inability to generate effective stepping.

posture-focus strategy: when performing postural-suprapostural task (dual-task), the patient mainly focus on postural task (standing/walking).

supraposture-focus strategy: when performing postural-suprapostural task (dual-task), the patient mainly focus on suprapostural task (stabilize the tray).

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Electroencephalography (EEG)
Zeitfenster: about 30 seconds for each trial, total about 30 minutes
to collect the brain activity (unit: uV)
about 30 seconds for each trial, total about 30 minutes
Electromyography (EMG)
Zeitfenster: about 30 seconds for each trial, total about 30 minutes
to collect the muscle activity (unit: mV)
about 30 seconds for each trial, total about 30 minutes

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Gait parameters (GAITRite)
Zeitfenster: about 30 seconds for each trial, total about 30 minutes
to know how the subjects walk during the trial
about 30 seconds for each trial, total about 30 minutes
Center of pressure (COP)
Zeitfenster: about 30 seconds for each trial, total about 30 minutes
to know how the subjects stand during the trial
about 30 seconds for each trial, total about 30 minutes
Tilting angle of inclinometer
Zeitfenster: about 30 seconds for each trial, total about 30 minutes
to know how the subjects perform the suprapostural task during the trial
about 30 seconds for each trial, total about 30 minutes

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Cheng-Ya Huang, Ph.D., School & Graduate Institute of Physical Therapy, College of Medicine, National Taiwan University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

5. Dezember 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

5. Dezember 2017

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Juli 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

4. Mai 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. September 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

2. Oktober 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

2. Januar 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

29. Dezember 2017

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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