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Contextualizing & Responding to HIV Risk Behaviors

29. September 2017 aktualisiert von: Tawandra Rowell-Cunsolo, Columbia University

Contextualizing & Responding to HIV Risk Behaviors Among Black Drug Offenders

The purpose of this study was to pilot test the potential for improvement in antiretroviral medication adherence of a an adapted group-based, multi-session, community-based Antiretroviral Therapy (ART) adherence and risk reduction intervention, Project ADHerence Education and Risk Evaluation (ADHERE). Project ADHERE was compared to a single-session group-based medication adherence intervention, Medication Adherence and Care Engagement (MACE).

A secondary aim was to examine the impact of Project ADHERE on HIV risk behaviors (i.e., illicit drug use and unprotected sexual behavior).

This study was designed to inform, design, and pilot test the two antiretroviral medication adherence interventions for HIV-infected formerly incarcerated individuals.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

Formerly incarcerated Black drug offenders are at an elevated risk for HIV infection. Despite substantial research expressing the need for HIV prevention services for ex-offenders postrelease, this population has limited access to quality programming and services related to HIV risk reduction. This K01 application seeks to inform and adapt an HIV risk reduction intervention to address the needs of formerly incarcerated Black drug offenders who are being released from prisons in the New York City metropolitan area.The study will utilize qualitative and quantitative methods to inform and adapt an HIV prevention intervention for this study population.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

32

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • New York
      • New York, New York, Vereinigte Staaten, 10032
        • Columbia University Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. ≥18 years of age
  2. HIV seropositive with "detectable" viral load (VL)(defined as >50 copies/mL)
  3. history of drug use (used illicit drugs within the past year)
  4. experienced incarceration in prison or jail within the past five years

Exclusion Criteria:

  1. living in a healthcare or assisted living facility
  2. experienced incarceration longer than five years ago

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Project ADHERE
Participants will receive a 3-session antiretroviral medication adherence and risk reduction intervention called Project ADHERE.
This is a 3-session ART medication adherence and risk reduction intervention. Participants are educated about the importance of staying healthy and taking their medication as prescribed; to discuss importance of improved immune functioning and what their "viral load" means; reminded that they can still infect others with HIV, and that there currently is no cure for HIV; expected to generate strategies to overcome adherence barriers; educated about sexually transmitted infections (STI)/HIV transmission modes; assisted in devising an appropriate medication adherence and risk reduction plan. Participants will report their progress and discuss challenges experienced when implementing their medication adherence and risk reduction plans while establishing short- and long-term goals.
Andere Namen:
  • Project ADHerence Education and Risk Evaluation
Aktiver Komparator: Control MACE
Participants will receive a one-session antiretroviral medication adherence intervention called MACE.
This one-session medication adherence intervention covers the following content: 1) a discussion on what viral load represents and what HIV does to the body; 2) referral to a provider for participants without a provider; 3) the importance of maintaining regular contact with a health care provider; and 4) benefits of being retained in care.
Andere Namen:
  • Medication Adherence and Care Engagement

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of participants who reached at least 85% medication adherence rate.
Zeitfenster: Over a 3-month period
Self-report data and viral loads to test for medication adherence will be collected and analyzed to yield the rate (%).
Over a 3-month period

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Percentage of participants with HIV risk behaviors
Zeitfenster: Over a 3-month period
Information on illicit drug use and unprotected sexual behavior wil be collected and analyzed. We sought to reduce the frequency of illicit drug use, and instance of unprotected sexual behavior as calculated in the percentage of participants.
Over a 3-month period

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Tawandra Rowell-Cunsolo, MD, Assistant Professor of Social Welfare Science (in Nursing), Nursing Scholarship & Research

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

5. Juli 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

21. Dezember 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

21. Dezember 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

29. September 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

29. September 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

4. Oktober 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

4. Oktober 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

29. September 2017

Zuletzt verifiziert

1. September 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Unentschieden

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur Menschlicher Immunschwächevirus

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